Nieuwe aanwinst!

Na het kijken van de film crank ooit me zinnen gezet op een tag Heuer Carrera calibre 16. Gevonden! En het doet me niks! Film nog maar keer kijken dan. Houden jullie van filmhorloges?

3 likes

Bedoel je nou dat je door het opnieuw kijken van die film je nieuwe horloge hopelijk wel leuk gaat vinden?

Die Carrera doet, en deed, me ook niks. Of wilde je dat nou juist niet horen? :wink:

De Carrera vind ik een schitterend horloge, vooral op rubber autobandenprofiel.
Helaas de mijne verkocht omdat het horloge te groot is voor mijn pols en vrij lange lugs heeft.

1 like

Inderdaad een beetje apart dat je er je zinnen op zet, en het doet je niks. Ik heb niet specifiek iets met horloges die gebruikt worden in films. Wel vind ik het soms leuk om te kijken wat de horloges zijn die in een bepaalde film gebruikt worden, mits ik de film leuk vind natuurlijk. Het is niet zo dat ik een horloge aanschaf omdat een film zo goed was of omdat de acteur een bepaald imago heeft. Een Seamaster bijvoorbeeld, zou ik wel willen aanschaffen, maar niet omdat James Bond hem gebruikt(e).

Bij veel mensen doet de historie of het gebruik in een film wel iets.
Gewoon een leuk weetje zoals de Monaco in Le Mans met Steve McQueen.
En doet sommige mensen ook niks dat de Speedmaster op de maan is geweest. Voor de andere is het alles.
Zoveel horloges zoveel mensen,

Ja oke, dat snap ik en dat is voor iedereen persoonlijk, waar niks mis mee is. Maar films en historie zijn wel twee zeer verschillende dingen vind ik. Er zijn veel meer mensen die een Speedmaster halen vanwege de landing op de maan en de zeer rijke historie van het horloge, dan na het zien van de film The American, waar George Clooney een Speedmaster draagt.

Klopt…het zijn zoals ik het noemde leuke weetjes die het totaalplaatje compleet maken.
Ik zou er ook geen horloge om kopen want het horloge daar gaat het om de eerst plaats om.

Ik denk dat de film me een bepaalde sfeer mee gaf die ik nu mis haha. De gouden day date van Tony soprano heb ik dat ook bij

Tsja, zoiets kan gebeuren. Of door het opnieuw kijken van die film de liefde gaat toenemen, ik waag het te betwijfelen. Zelf heb ik niets met filmhorloges, althans niet vanwege het feit dat ze in een film te zien zijn geweest.

Voordeel met dit soort modellen is, dat daar wel weer een liefhebber voor is te vinden (die er dan ook nog > 2k voor overheeft).

Ja, da’s natuurlijk jammer. Vind het persoonlijk wel een mooi horloge. Maar als jij er echt niks mee hebt, misschien maar verkopen aan iemand die er wel blij van wordt?
Ik let altijd wel op horloges in films. Maar herken ze niet altijd. Heb zelf nog nooit een ‘filmhorloge’ gekocht.

1 like

2 gaat niet lukken doos en papieren zijn momenteel op vakantie :rage:

Ja heb hem op marktplaats gegooid.

Kijken of ik er iemand blij mee kan maken.

Haha

Gaaf horloge! Maarre dat is aardig flippergedrag zo :slight_smile: Mijn filmhorloge is er een in een iets andere prijscategorie:

Het horloge zit ook in Breaking Bad en The Goldbergs.

Groeten,

Stefan

1 like