NIEUWE AANWINST:)

Ik kon het weer eens niet laten…in de laatste secondes toch nog een bod doen en ja hoor…gewonnen:)(ik moet er nu toch echt eens mee ophouden maarja(zucht)…
In elk geval heb ik hem vanmiddag bij het postkantoor weggehaald en direct wat foto,s gemaakt om met jullie te delen.
Het is een Swiss army"dhc+"(wat dit betekend weet ik nog niet)Automatic incabloc 25 juwels en voorzien van saffierglas.Op de veilingsite stond vermeld dat het hier om een ETA 2824-2 uurwerk zou gaan en mijn vraag is? wat betekend dan incabloc als het om een ETA uurwerk zou gaan?
Verder zou een extra schakeltje geen overbodige luxe zijn daar met warm weer mijn polsen nog wel eens wat dikker zijn.(de band voelt overigens zeer solide aan dwz zwaar en massief)
Is er iemand bekend met Swiss Army horloges,en heb ik te maken met een plakmerk??
Mvg dennis

ik ben geen fan van dat soort ringen, maar dat zwitsers kruisje is helemaal geweldig !!
maakt hem helemaal af

Gefeliciteerd met je aankoop.

Het is inderdaad een ETA 2824 uurwerk wat er in zit. Incabloc is het type (of waarschijnlijk vroeger het merk, of patent) schokprotectie wat er op de deksteen van de onrust zit. Je hebt ook andere patenten, zoals Diashock of Parashock of KIF. Het ‘grote’ verschil zit hem in de vorm van het veertje. Voor de rest doen ze allemaal hetzelfde, nl. de beweging van de as van de onrust in axiale richting beperken, om zo de astap te beschermen voor breken.

Hier een link naar de Duitse Wiki
http://www.watch-wiki.de/index.php?title=Incabloc

Oh, en of Swiss Army een plakmerk is? Ze maken van oorsprong natuurlijk zakmessen, dus het is geen oud horlogemerk, maar ik heb toevallig laatst een Swiss Army bij de juwelier in m’n hand (en om m’n pols gehad), en het is wel iets beter dan een plakmerk. Ook de prijs was er naar. Ik geloof rond de €900,- voor een horloge met een Unitas handopwinduurwerk met reserve indicator. Iets boven m’n budget helaas.

Gefeliciteerd met de aanwinst. Het lijkt mij een mix van ‘oud’ (de geribbelde ring) en nieuw, de verder redelijk strakke vorm. Zelf ben ik er niet echt kapot van, maar smaken verschillen nu eenmaal!
Wat me wel intrigeert is die ‘dhc+’ aanduiding. Noch de Swiss Army site, noch Google geeft antwoord, icm horloges natuurlijk:)

Arjen bedankt voor deze info(tu)
Gr Dennis.

Ik vind via Google dit over DHC: http://www.expo21xx.com/popup/11640.htm

Created in 1984, DH & Co Ltd is specialized in the production of mechanical and quartz watches (under the brand name “Private label”) as well as under its own Sandoz brands (under license) and Paul Richard. Very quickly the Swiss Army dhc + brand was added. All their watches are equipped with “Swiss made” movements and mainly products by ETA Ltd. Steel is the main material used, in great demand currently, but equally in metal plated cases of 5 or 10 microns thick. Their watches are being more and more equipped sapphire faces and, which their customers claim create an excellent price-quality ratio.

Dus het lijkt erop dat deze Swiss Army door DH&C is gemaakt.

Dat is helder(tu)

Hoi Dennis,

Ik vind het wel een fraaie klok. Een beetje flieger, maar toch weer niet.

Dat EBay is erg verleidelijk. Ik doe soms een bod, waarvan ik soms achteraf denk, goed dat ik ben overboden, want eigenlijk vind ik hem wel leuk, maar niet leuk genoeg.

Groeten,

Martin

EBay is inderdaad soms verleidelijk. Dit horloge ook. Mooi! (tu)
Zelf heb ik jaren geleden ook een Swiss Army gehad, maar dan een quartz. Jarenlang eindeloos veel plezier van gehad. Kwalitatief helemaal in orde! (tu)

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Ik vind het horloge echt iets hebben, mooi met de Zwitserse vlag op de wijzerplaat en de rode secondewijzer. Zo te zien heeft de wijzerplaat dezelfde kleur als het doosje, leuk!

Incabloc kan je trouwens gewoon zien zitten door de glasbodem :slight_smile:

Veel draagplezier.

De enige swiss army’s die ik tot nu heb kunnen spotten zijn die hele ouwe van speedtimer op ebay. Dit is echt een hele mooie. Gefeliciteerd Dennis en op naar de volgende …:wink: