Nieuwe aanwinst

Ten eerste - gelukkig nieuw jaar iedereen!

Ik ben een tijdje weg geweest van de horloge forums. Mijn (in augustus gekocht) Seiko SBCM023 heeft me zo tevreden gehouden dat ik 6 maanden niet echt naar nieuwe of andere horloges keek - maar in de laatste dagen van 2008…

Toen Nomos hun ‘Club’ model lanceerde in 2007, was ik meteen verliefd. Echter, het horloge was net te klein voor mij (36mm en draagt minder groot dan de andere Nomos horloges) en het gebrek aan een datum aanduiding was voor mij ook een probleem. Gelukkig heeft Nomos in 2008 (naast een nog grotere automatische versie) een 38,5mm versie van de Club aangekondigd met het Nomos Beta uurwerk - dat wil zeggen met datum aanduiding. Ik heb het horloge 2 dagen geleden voor het eerst in het echt gezien en heb het meteen gekocht - de maat is nu perfect en qua proportie is het horloge nog mooier geworden (de 38,5mm versie is nauwelijks dikker dan de originele). Het lijkt alsof het horloge speciaal voor mij is ontworpen. :slight_smile:

Hier wat snel-gemaakte foto’s:

Mooi! Staat je goed.
Proficiat.

Groet van zijn (iets, 41,5) grotere broertje dat inmiddels ongeveer 2 maanden in mijn bezit is.

Veel Nomosplezier!

hans

Prachtig horloge, gefeliciteerd!

Zelf ben ik niet zo’n datum fan, maar voor andere is dit juist weer een must. Gelukkig is door positie en kleurgebruik van de schijf alles nog mooi in balans.

Heel veel draagplezier,

Martin

Verdomd mooie nomos. Denk dat ik em op de wishlist zal zetten. Helaas wordt die hoe langer hoe groter-)

zeer geslaagde aankoop

Bedankt. Wat een mooi automatisch uurwerk! Je bent nog tevreden na 2 maanden, neem ik aan?

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst(tu) Is de wijzerplaat nu zwart of heel donker bruin?

Meer dan(tu)(tu)

Grijs, antraciet. (Ruthenium)

Dank je(tu)

Bedankt voor de leuke commentaar iedereen!

Mooi klok 0betc,

Nomos heeft sinds korte tijd ook mijn duidelijke belangstelling. Volgens mij is het één van de meer betaalbare europese manifactuur horlogemakers. In een eerder post las ik echter dat eigenlijk alleen het uurwerk uit de Tangomat echt door Nomos wordt gefrabriceerd. Weet iemand hoe het precies zit?

Groeten,

Bart

Dat is niet helemaal juist. De verschillnde uurwerken van Nomos hebben zich in de loop der tijd ontwikkeld van (grotendfeels kant en klaar) ingekocht (Pesseux) tot grotendeels zelf geproduceerd. http://www.glashuette.com/de/werke.html

Alpha (á)

Beta (â)

Gamma (ã)

Delta (ä)

Epsilon (å)

Zeta (æ)

Persoonlijk denk ik dat er tegenwoordig geen beter prijs/kwaliteit verhouding leverbaar is (buiten Seiko, en dat is niet grappig bedoeld).

hans

Erg mooi! Van harte…

Groet
Mark

In het begin moest ik erg wennen aan het uiterlijk van deze klok. Hij deed bij mij en beetje ‘te kinds’ aan en alles vond ik een beetje te rond. Als ik 'm lang zie, zie ik steeds meer de schoonheid ervan in.

Vind je het niet jammer dat je het uurwerk van Nomos niet kan zien?

Veel plezier ervan!

Bedankt!

Aan de ene kant is het wel jammer dat je het uurwerk niet kunt zien (de afwerking ervan is namelijk best mooi) maar ik vind een stalen achterkant gewoon beter passen bij de ‘sports watch’ style van het horloge… Het is een persoonlijke iets natuurlijk.