Nieuwe aanwinst

Kort geleden heb ik m’n eerste horloge via Ebay geprobeerd aan te schaffen, en ik ging meteen de mist in en kreeg een zware nepper opgestuurd. (zie ook:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,8238,8238#msg-8238
)
Het ging maar om een paar tientjes gelukkig, en ik heb dit geld nog netjes terug gekregen ook.

Ik heb met dit geld meteen weer een tweede aankoop gedaan op Ebay, en zojuist heb ik het pakje dat met de post kwam opengemaakt.

Het gaat om een Tissot PR 516 hand-opwinder in vergulde uitvoering en geperforeerde band. Het betreft een horloge uit een verzamelcollectie, en dat is te zien, want er zijn echt absoluut geen beschadigingen te ontdekken, zowel het glas als de kast zijn volkomen schadevrij. Na opwinden liep het horloge direct, nauwkeurigheid kan ik nog niet beoordelen, maar na een uurtje kan ik nog geen afwijking constateren. Op de deksel staat 7-3257-1 en daaronder “WATERPROOF”. Ook de band lijkt me origineel te zijn en is onbeschadigd. Op de band staat: “Tissot Swiss” en “Sea Water Resistant”

Ik ben er blij mee, en ik vind 'm ook mooi om de pols. Ik twijfel alleen wel, zal ik 'm gaan dragen, of 'm bewaren zodat hij onbeschadigd blijft…

Wat denken jullie, is deze tweede aankoop beter geslaagd dan de eerste?

Ik heb geen idee hoe oud het horloge is, ik schat zelf jaren '70 of zo, maar zal op internet eens op zoek gaan of ik erachter kan komen.

Snel wat foto’s gemaakt, excuses voor de matige kwaliteit:

Mooi ding Hans,

Ben niet zo gecharmeerd van de gouden kast bij dit model
Ik zou hem gewoon gaan dragen, in de kast laten liggen is ook zonde.
Zijn de wijzers nog wel origineel, lijken me net iets te klein.

Mooi horloge ook al ben ik niet echt een liefhebber van goud. Leuk deatail vind ik de sluiting!

Mvg Dennis.

Mooi klokje, ondanks het goud. Geweldig mooie toestand. Op ebay gaat het blijkbaar ook wel eens goed.

Qua leeftijd denk ik eerder aan de late 60’er jaren, dit door de waterproof aanduiding. Meest horloges van begin 70’er jaren zijn vrijwel altijd “waterresistant”

Veel plezier ermee.

Leuke Tissot,zeker met dat bandje en sluiting, aan de vorm van de kast te zien, lijkt het me een jaren 70 model.

Ik zou 'm niet gaan dragen,is toch wel bizonder in zo’n mint conditie, je zal er ongetwijfeld nog wel één kunnen vinden in wat mindere conditie op eBay - USA of Duitsland.

en wat die foto’s betreft, ik vind ze absoluut wel goed.

groet, André

Tom, ik denk dat de wijzers wel origineel zijn, zie ook dit exemplaar dat op ebay staat, en zo te zien in een heel wat minder goede staat is, maar wel dezelfde wijzers heeft:

Prachtig en in een uitzonderlijk goede staat! Ik zou 'm dragen maar alleen op dagen dat je weet dat je geen gekke dingen gaat doen. Prachtig detail die gesp trouwens!
En als ik even snel zulke foto’s zou maken zou ik me niet verontschuldigen.