Vandaag weer een uitbreiding voor de verzameling vintage chronografen binnen gekregen. Ditmaal een Silvana uit de vroege jaren 70 met een Valjoux 7733 uurwerkje.
Gekocht op Ebay Duitsland nadat ik direct weg was van de diep donkerblauwe wijzerplaat met witte sub-dials in combinatie met de fel oranje wijzertjes.
Het horloge was bij aankomst nog wat groter dan ik verwachtte wat hem voor mij alleen maar mooier maakt.
De band is OK maar ik heb er bij Uhrenbandversand wel nog een donker bruine rally band met van die gaten bij besteld want dat lijkt me sportiever.
Van harte gefeliciteerd met dit sportieve doch ook parmantige horloge.
En zoals je zelf al zegt: die donkerblauwe wijzerplaat met witte sub dials en die oranje wijzers maken van dit horloge een begeerlijke chronograaf.
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit trotse horloge.
Het horloge was zoals gezegd bij aankomst mooier dan ik verwacht had en de kans is dan ook erg groot dat dit een blijvertje is. Maar ja, zeg nooit “nooit”!
Voor wat betreft de nieuwe band, die combinatie viel wat tegen dus die band ligt nog op een ander horloge te wachten. Er is nog een jaren '60 duiker van Sicura onderweg waar hij misschien beter op past. Was overigens deze band: