Nieuwe Aanwinst

Vandaag weer een uitbreiding voor de verzameling vintage chronografen binnen gekregen. Ditmaal een Silvana uit de vroege jaren 70 met een Valjoux 7733 uurwerkje.

Gekocht op Ebay Duitsland nadat ik direct weg was van de diep donkerblauwe wijzerplaat met witte sub-dials in combinatie met de fel oranje wijzertjes.

Het horloge was bij aankomst nog wat groter dan ik verwachtte wat hem voor mij alleen maar mooier maakt.

De band is OK maar ik heb er bij Uhrenbandversand wel nog een donker bruine rally band met van die gaten bij besteld want dat lijkt me sportiever.

Deze blijft voorlopig even in de verzameling.

Hier de foto’s en alvast bedankt voor het kijken :slight_smile:

Mijn beste,

Van harte gefeliciteerd met dit sportieve doch ook parmantige horloge.
En zoals je zelf al zegt: die donkerblauwe wijzerplaat met witte sub dials en die oranje wijzers maken van dit horloge een begeerlijke chronograaf.

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit trotse horloge.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Helemaal goed! [jaloers mode]((Als je er vanaf wilt, kun je me meteen PB’en!)[/jaloers mode]

Menno

Hij heeft wel iets,
het oranje is niet direct mijn voorkeur.

Maar dat maakt hij zeker niet lelijk!

Veel plezier met dit stukje :slight_smile:

Een hele mooie chrono, gefeliciteert en veel kijk/draag plezier gewenst!

mvg, Frans

Prachtig zeg!
:slight_smile:
niet teveel op kwijlen hè

mooi,heel erg mooi
john

Yes! Die is leuk zeg(tu) Veel plezier ermee!

wow, wat een gaaf ding!!!

Da’s een fraai exemplaar (tu).

In deze tijd wist men nog waar een sub-dial op een plaat hoort te zitten.
Veel plezier ermee,

Martin

Wát een prachtig horloge! (tu)

Erg mooie chronograph (tu)

Mooie klassieker.

Vooral de vorm van de minutenwijzer is hier opvallend.

Kortom: prima keuze ! (tu)

MVG,

Chris.

Heel mooi, graag ook een foto als de nieuwe band erop zit.

Gr’s wim

Prachtig!!! Die minutenwijzer is echt bijzonder :~

Een geweldige klok, met een prachtig caliber uurwerk. dat felle oranje geeft een soort diepte werking. Is dit een blijvertje?

Greetz Erik

Dank voor alle leuke reacties :}

Het horloge was zoals gezegd bij aankomst mooier dan ik verwacht had en de kans is dan ook erg groot dat dit een blijvertje is. Maar ja, zeg nooit “nooit”!

Voor wat betreft de nieuwe band, die combinatie viel wat tegen dus die band ligt nog op een ander horloge te wachten. Er is nog een jaren '60 duiker van Sicura onderweg waar hij misschien beter op past. Was overigens deze band: