Nieuwe aanwinst!

Ja gisteren eindelijk ontvangen. De Orient Mako. Deze wilde ik al heel graag hebben. Ik heb ook een stalen band erbij besteld. Aan die band zit overigens nog een zwart horloge.:smiley:
Ik heb er dus straks twee. Misschien gaat de zwarte met rubber band in de verkoop maar het zou ook kunnen zijn dat ik ze beiden houd. Hij is echt mooi blauw. Kan ook niet wachten tot de zon weer gaat schijnen…






Gefeliciteerd, leuke aanwinst :~ echt een lente horloge inderdaad.
Welke functie heeft de kroon op de 2 uur positie?

Tobias Schreef:

Gefeliciteerd, leuke aanwinst :~ echt een lente
horloge inderdaad.
Welke functie heeft de kroon op de 2 uur positie?

Die kroon is ook geschroefd en zorgt voor het snel verzetten van de dagaanduiding.

Ja, die is wel mooi hoor. Behalve dat bandje dan, daar moet inderdaad een stalen band voor in de plaats.
En ook ik ben wel benieuwd naar wat dat knopje op twee uur doet.
Veel plezier er mee, en begin volgende week wordt het mooi weer (lees ik net).

Ziet er goed uit :smiley: Doet me sterk denken aan een blauwe Seamaster.

Mijn beste,

Proficiat met deze ‘Orient Mako’.
Een prachtig diepzinnig gekleurd horloge met aan de opperhuid een unieke uitstraling en onderhuids een stuwende kracht welke dit horloge tot grote diepten zal brengen.

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit diepzinnige horloge.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Hoi Dreski,

Mooie duiker! Orient heeft een haast niet te verslane prijs kwaliteit. Ik vind alleen de zwarte band niet bij het blauwe horloge passen, maar dat het je reeds creatief opgelost :slight_smile:

Groeten,

Martin

gefeliciteerd! Hoe zou je Mako inschalen? Met 'n seiko 007 of 'n 031?

hharry Schreef:

gefeliciteerd! Hoe zou je Mako inschalen? Met 'n
seiko 007 of 'n 031?

Bedoel je vergelijken? een 007 en 031 hebben hetzelfde uurwerk toch? Deze is denk ik dan eerder een 007. 200 meter waterdicht. Ik wil hem eigenlijk nergens mee vergelijken. Hij heeft een lekkere eigen look. :smiley:

ben benieuwd naar de zwarte (tu)

Prachtige aanwinst ! Afgaand op de foto’s en reviews is de prijs-kwaliteitsverhouding van deze Orients nog beter dan die van Seiko…

N.a.v. de topics hier op het forum heb ik me wat meer ingelezen over dit horloge. Alhoewel ik nog steeds ook zeker een Kinetic wil kan ik niet kiezen tussen een Velatura en een Premier Perpetual. In afwachting zoek ik een goede en betrouwbare aanbieder van de Mako. Probleem is dat ik nu wéér moet kiezen: Blue of Pepsi.
Moeilijk…

Erg leuk horloge.

Ik wou ooit bijna aanschaffen. Maar dan bleek hij 2mm te groot! :frowning:

Toch mag je niet stellen dat ze hoger staan dan Seiko. De lume blijkt namelijk iets minder te zijn dan Seiko. Ook is het Day-Date venster niet zo goed als aan de Seiko’s (5) …

Maar dat maakt dat dit horloge nog steeds fijn is, zeker voor die prijs!

Draag hem met zorg :smiley:

Zoals jullie in een eerdere post van mij hebben kunnen lezen ben ik ook de trotse bezitter van een blue mako. Draag hem dagelijks naar het werk. Ik vind hem met de dag mooier worden. Het horloge loopt ook erg goed op tijd. In de anderhalve week dat ik het horloge draag loopt hij totaal 10 seconden voor. Ik draag hem zelfs vaker dan mijn nieuwe blauwe SEIKO Velatura direct drive.

Ik vind ook dat je hem niet kunt vergelijken met een SEIKO. Heb zelf een seiko 007. Dit is echt een geheel andere stijl. Lume van de Seiko is inderdaad iets beter dan van de Blue Mako, maar dit is geen heel groot verschil.

Vind hem erg gaaf, doet idd aan een seamaster denken.
Orient heeft zowiezo een leuke range met klokken met een eigen look.
Is deze blue mako redelijk voorradig op het web en bij Robbie b.v?
Begint weer te kriebelen

gr Ron

Fraai horloge dreski. Ondanks dat de band het een echte duiker maakt, vind ik deze toch iets te aanwezig.

In elk geval veel draagplezier!

bikerplus Schreef:

Vind hem erg gaaf, doet idd aan een seamaster
denken.
Orient heeft zowiezo een leuke range met klokken
met een eigen look.
Is deze blue mako redelijk voorradig op het web en
bij Robbie b.v?
Begint weer te kriebelen

gr Ron

Orient is in opkomst in Europa. Ik zie ook steeds meer dealers in Amsterdam.

RogierJ Schreef:

Fraai horloge dreski. Ondanks dat de band het een
echte duiker maakt, vind ik deze toch iets te
aanwezig.

In elk geval veel draagplezier!

Ach zoiets is zo opgelost hoor. :wink:

En er komt nog zeker een andere band op. Ik heb al iets moois gezien…

Dat ziet er goed uit, Dreski!! (tu)

Hallo Dreski,

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Mooie klok:~

Veel draagplezier toegewenst.

Met vriendelijke groet,

Herman

Ik heb mijn blue mako besteld via rob van monsterwatches. Snelle service !