…de Steinhart Ocean 1 die ik van mede forumlid Louis heb over genomen.
Het is met recht een indrukwekkende klok te noemen, die vooral echt bijzonder goed aanvoelt.
Ergens vind ik het wel jammer dat de Orsa ervoor moest wijken maar ik ben er toch van overtuigd dat ik de beste keuze heb gemaakt. Ik ben erg te spreken over de kwaliteit van de Steinhart overall, alleen had de lume op de indices wel wat netter aangebracht kunnen worden, maar het stoort me niet echt in dagelijks gebruik.
Los hiervan denk ik dat het lastig is meer horloge te krijgen voor dit geld. Het ontwerp is dan wel heeel erg op de Rolex geïnspireerd, maar ik denk dat het horloge met zijn afwijkende maten (42mm doorsnede, 22mm band) toch bestaansrecht heeft tussen de vele look-alike Submariners (wat vinden jullie?).
Ik zat de foto’s in Louis’ verkooptopic al aandachtig te bekijken. Deze ‘Submariner’ is erg mooi, maar ik ben met je eens dat de lume wel wat mooier aangebracht had kunnen worden.
Dankjulliewel allemaal voor de complimenten. Ik weet nu ik dit horloge heb eigenlijk alleen maar zekerder dat er (zodra ik afgestudeerd ben) een echte Rolex Sub zal moeten komen
@ Rogier: Het valt in het echt wel mee eigenlijk, het is gewoon een beetje ‘opzoek naar iets om over te zeuren’ dat vanzelf komt bij het nauwkeurig onderzoeken van een nieuw horloge denk ik.
@ Ben: De diameter is 42mm en dat is prima, het is net een iets moderner maatje dan de 39mm van de meeste Sub hommage (en het origineel natuurlijk). De bandaanzet is ook 22mm i.p.v. de gebruikelijke 20mm. Wel is het horloge met 13mm heerlijk slank (ziet er prachtig uit, draagt prettig), wat alleen maar meer benadrukt word door de wat grotere diameter.
Gefeliciteerd met deze aanwinst met de nodige diepgang.
Een koele duiker welke je de tijd doet beleven van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat, van Greenwich tot Japan en van de toppen der bergen tot de ongekende diepten van de oceaan.
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit diepzinnige horloge.
Prachtige klok, robuust, maar toch bescheiden, klassiek, maar toch modern, strak, maar toch speels. Kortom een veelzijdig horloge dat geschikt is voor alle gelegenheden! Een (prijs)kwalitatief perfect horloge! Heel veel plezier ermee.
mvg FS