Nieuwe aanwinst!!!!

Sinds dik anderhalf uur in bezit en supertrots!! :DHieronder de foto’s, misschien wat veel, maar vergeef me mijn enthousiasme :slight_smile:

wow, ik heb daarover gelezen als ik het goed heb
is met die golfer toch ?

mooie aanwinst (tu)

Super hoor!

gefeliciteerd.

gr Ron

Hele sjieke friemel…Ziet er mooi uit.Gefeliciteerd

Wat een prachtige, stijlvolle klok!
Ik dacht er aan om er ook een aan te schaffen, ligt aan de prijs.
Hoe duur kost hij eigenlijk?

gaaf klokje heel mooi

Yep…het uurwerk kan als het goed is (als enige horloge) tegen de schokken die vrijkomen bij golfen. Dat zal ik echter nooit meemaken; mocht ik al ooit gaan golfen (kleine kans) dan blijft de klok mooi thuis :wink:

ja die is mooi hoor :)-D 3 subdials en toch een rustige uitstraling, top!

Rond de 4K bij voorinschrijving (weet niet of dat nog kan) en ietsje meer (geloof 4,5K) daarna…

Prachtig uurwerk, te gek!!
Die juwelier heeft die constructie van het shockmechanisme zelf ontworpen en hij woont in Heerlen.
Uurwerk is een gemodifiseerde Valjoux 7750, dacht ik.
De prijzen liggen tussen de 4 en 25 duizend.
Maar dan heb je wel een klok die tegen en stootje kan.

Pfew - dan zit hij gevaarlijk dicht bij vd Gang en CVDK…

Alles vind ik mooi en bijzonder aan dit horloge, alleen die wijzerplaat vind te simpel. Benzinger zou eens een mooi plaat moeten maken, dat zou het horloge goed doen.

MarkV Schreef:

Pfew - dan zit hij gevaarlijk dicht bij vd Gang en
CVDK…

En Steiner…

joepb Schreef:

Yep…het uurwerk kan als het goed is (als enige
horloge) tegen de schokken die vrijkomen bij
golfen. Dat zal ik echter nooit meemaken; mocht ik
al ooit gaan golfen (kleine kans) dan blijft de
klok mooi thuis :wink:

Alleereerst, gefeliciteerd met deze schitterende nieuwe aanwinst!

V.w.b. het golfen; ik heb jarenlang gespeeld met mijn Rolex Sub om mijn pols, nooit problemen gehad. Hetzelfde geldt voor mijn maat, hij heeft een Yacht-Master en ook nooit problemen. Ik ben geen kenner, maar volgens mij is er geen allrounder mechanisch sporthorloge op de markt als een Rolex. Ik zeg dit niet omdat ik er nou toevallig één bezit, wel vanuit mijn ervaring. Al ruim 10 jaar doe ik alles met dit horloge (golfen, tennissen, voetballen, zwemmen, skiën, snowboarden, hardlopen) nooit en te nimmer problemen.

Maar terug naar dit topic, ik wens je veel draagplezier met deze stijlvolle klok.

Gr,

Ron.

Hoi Ron,

Dank je voor je leuke reactie; ik geloof meteen dat jouw Rolex er ook goed tegen kan,sterker nog, je hebt het bewijs ervoor.
Mij maakt die eigenschap van het horloge ook niet zo veel uit; de redenen dat ik de klok heb aangeschaft zijn dat ik 'm erg mooi vind, dat er maar een paar van gemaakt worden (doordat je zaken als de plaat, de wijzers, datumaanduiding uit een aantal kunt kiezen zijn er geen 2 dezelfde) én dat ie door een Heerlense horlogemaker is ontworpen! (ben zelf ook geboren Heerlenaar)
GR.Joep

tres chique! ik hoop dat je er heel veel plezier van hebt. En vwb de schokbestendigheid ben ik het eens met zeno, de ene schok is de andere niet, ik kan me voorstellen dat deze heel goed de klap bij het golfen kan weerstaan, maar de schokken die vrijkomen bij een mountainbike afdaling?..but then again, je gaat deze prachtige klok uberhaubt niet om doen bij aktiesporten lijkt mij…

(tu)Mooie klok, staat er nog ergens made in Holland of Heerlen op;)

hahahaha!! Alleen op ed kwitantie :smiley:

@ Joepb: je hebt groot gelijk dat je met zo’n mooie en exclusieve klok geen fratsen uit gaat halen. Zou ik ook niet doen. Voor een Sub 10 anderen, maar in jouw geval geldt dat niet (tu)

@ Lowlander: Helaas, dat heb ik nou nog niet uitgeprobeerd. Eerlijk gezegd zal ik in dat geval mijn Rolex hoogstwaarschijnlijk ook wel thuis laten :smiley:

Gr,

Ron.

Héél hartelijk gefeliciteerd met dit staaltje vakmanschap, chauvinisme, en wonderschone horloge!!!
Jur