Vandaag heb ik weer 3 nieuwe aanwinsten binnen gekregen.
2 (volgens mij vintage) vostok’s.
Ik heb werkelijk geen idee of het daadwerkelijk vintage russen zijn of dat ze daar dus net iets te nieuw voor zijn… Het is wel namelijk te zien dat ze niet nieuw zijn.
Maar het gaat dus om deze 2 russen icm de nieuwe Chinese single hand. (die staat verder dus onder algemeen)
Volgens mij is het 2x een komandirski, maar ik weet er verder dus helemaal niks over… Als iemand wat info heeft? Zou welkom zijn (tu)
De eerste heeft een zwarte wijzerplaat met een tank erop, die zie ik nog wel eens voorbij komen. Heeft (volgens mij staat het erop) 17jewels uurwerk. En de witte punten die op de uren staan waren volgens mij lumen, maar daar zit dus niks meer in en op de 7 mist het… Maar verder ziet de wijzerplaat er nog goed uit.
Ik moet zeggen dat op de foto’s de kleine krasjes veel erger zichtbaar zijn dan in het echt zo.
De 2e vostok is dus met een witte wijzerplaat, de kroon op pak em beet 10 voor 2 (net niet 2 uur) en heeft een vliegtuig op de wijzerplaat.
Dit horloge ziet er echt perfect uit, geen krasje te bekennen.
Twee keer komandirskie 2414 handwinder. De wijzerplaten doen vermoeden dat ze beide van na de Soviet periode zijn aangezien er ten tijde van de Soviet Unie “zakaz mo cccp”, “made in ussr” of “caenaho b cccp” op de wijzerplaat werd gedrukt.
De achterkant van de witte komandirskie is consistent met deze periode gezien ze toen ook gestopt zijn met plaatsen van serienummers op de horloges. De deksel van de “tankadirskie” is mogelijk gewisseld of stamt van een overschot aan onderdelen uit de Soviet periode.
De witte is een mooi exemplaar en de kroon op twee uur maakt hem iets meer gewild dan een model met de kroon op drie uur. Veel plezier met deze aanwinsten
Ah oke, heel erg bedankt voor de info! Daar kunnen we wat mee
Dan zijn ze dus eigenlijk nét niet meer vintage genoeg voor deze rubriek Oeps…
Maar ik ben er zeker blij mee. Ik heb net wel de bandjes omgewisseld van de 2. Ik vind het lichtbruine cognac achtige wat mooier met een witte plaat… En het bandje zit net wat lekkerder… Dus die heb ik even gewisseld en draag hem nu!
Ik moet wel echt iets doen aan mijn fotografeer kunsten… ::o Ben er geen held in en ik merk dat het horloge op de foto groter lijkt om mijn pols dan hij daadwerkelijk is… Ik heb geen grote polsen maar zo klein zijn ze ook weer niet…
Maar dat is iets voor later.
Twee mooie exemplaren, die met de kroon op twee
uur vind ik heel apart.
Veel plezier met je nieuwe aanwinsten.
Dankje! Ik zal er zeker plezier van hebben!
Ik zit wel te twijfelen om er 1 te verkopen, maar ik vind ze eigenlijk beide erg gaaf… Dus dat moeten we maar zien
Mijn kennende wordt het waarschijnlijk toch niet verkopen maargoed…
Klein vraagje nog, wat zijn deze horloges eigenlijk ongeveer waard volgens jullie?
De lumen werken nog prima trouwens mits je ze even bij de flitser houdt Dan zijn ze goed fel! Het neemt uiteraard wel redelijk snel af… Geen top kwaliteit dus, maar al met al vind ik ze het verrassend goed doen!
Hier een foto van de Tank (zwarte plaat), deze heeft dus 2 bolletjes lumen bij de 12. Maar deze mist dus helaas wel het bolletje op de 7.
De datum verspringt trouwens heel mooi om 12 uur. Erg precies dus voor zo’n oude rus!
En de witte met volgens mij een aeroflot op de wijzerplaat. Bij deze verspringt de datum mooi om 5 voor 12 dus ook nog erg precies in mijn ogen gezien de leeftijd. De witte dus:
Deze deed het wat beter maar het is zo verschrikkelijk lastig te fotograferen met m’n telefoon want die kan nergens op scherpstellen denkt hij dus dan is het een beetje lastig
Maar het geeft in ieder geval een indicatie.
Wat is precies de naam van het linker horloge?
Ik lees Vert… daarna net niet leesbaar.
Er staat op de wijzerplaat Vertis, en op de achterkant made by Ming&Co.
Is een chinees horloge, hij staat met wat betere foto’s bij het algemene deel van het forum.
Ik vond deze combinatie wel leuk en goed passen, maar ben geen top fotograaf. Dus niet té kritisch kijken maar wat tips en tricks, mbt de positie belichting of wat dan ook, zijn altijd welkom.
De camera die ik gebruik is een Fujifilm FinePix S1800. Geen super dure spiegelreflex met speciale macrostand oid voor mij… Maar het is in ieder geval wel beter dan m’n telefoon (
Zeker leuke foto’s hoor. Mooi schaalmodel ook. Ik heb nog een klok uit een latere MIG,een opwinduurwerk notabene .
Ik heb inmiddels ook een paar Vostoks en ben daar heel erg tevreden over.
Zeker leuke foto’s hoor. Mooi schaalmodel ook. Ik
heb nog een klok uit een latere MIG,een
opwinduurwerk notabene .
Ik heb inmiddels ook een paar Vostoks en ben daar
heel erg tevreden over.
Dankje! Ben er ook erg blij mee, zowel de horloges als het model als de foto’s
Bedankt voor de tip! Had er eigenlijk helemaal niet bij nagedacht wat er op de achtergrond kwam te staan… Bedankt voor de tip!
Zeker leuke foto’s hoor. Mooi schaalmodel ook. Ik
heb nog een klok uit een latere MIG,een
opwinduurwerk notabene .
Ik heb inmiddels ook een paar Vostoks en ben daar
heel erg tevreden over.
Dankje! Dat is nóg gaver, een klok uit een MIG! Ik vond een MIG eerst een afschuwelijk lelijk vliegtuig, maar na de aankoop van dit model kwam ik er eigenlijk achter dat ze best gaaf zijn! Hoe meer je er naar kijkt hoe gaver het vliegtuig eigenlijk wordt. En de techniek is ook gewoon prachtig! Lijkt me erg gaaf om een klok eruit te bezitten.
Ik ben ook erg tevreden over mijn Vostoks, had eerst mijn bedenkingen bij Russische kwaliteit, maar eigenlijk is Russische kwaliteit hartstikke stevig! Ze staan ook gewoon erg gaaf om m’n pols, ideale maat en leuke wijzerplaten. Geweldig! Loopt (tot nu toe) ook nog erg goed, niets dan lof voor Vostok!
Die klokken zijn hier een daar nog wel te koop. Ik heb ze op de Rikketik ook nog zien liggen al worden ze wel schaarser dan net na de val van de Berlijnse muur.
De mijne kwam uit en militair depot en was nog hagelnieuw in de originele verpakking. Het schijnt een nagebouwde Jeager-Le Coultre vliegtuigklok te zijn. Ik heb de mijne nu al zo’n 20 jaar. Hij loopt nu sinds eind december een halve minuut achter. Wel elke twee dagen opdraaien en de chronograaf niet gebruiken.