In een week tijd 2 nieuwe aanwinsten, beide Heuer en ook beide quartz.
De eerste is een Heuer 2000 uit 1986, gekocht van de eerste eigenaar (een sympathieke Duitser) met orgineel doosje, aankoopbewijs en gebruiksaanwijzing.
Enkele jaren geleden is het horloge opgeknapt, waarbij o.a. het glas vervangen is en de orginele witte seconden wijzer van de chrono vervangen door een oranje.
Ook de orginele stalen band is met Duitse grondigheid gereviseerd.
Nu even op een Hirsch rally gezet. (eerste foto van de verkoper)
De tweede is een Heuer 980.006.
Geproduceerd ergens begin jaren '80. Het horloge heeft mooie moderne afmetingen; 42 mm. zonder de kroon. De indices en wijzers zijn mooi verkleurd.
Verder vrij goede staat, behalve glas wat behoorlijk wat krasjes heeft en binnenkort vervangen gaat worden.
De orginele Tropic band had ik al voor hem klaar liggen en past er perfect bij.
Je hebt een mooie “dubbel” binnen gehaald!! Mijn complimenten!!
En die oranje secondewijzer geeft deze internationale chrono een eigentijds Hollands tintje.
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit sportieve duo.
Wat een ongelofelijk mooie aanwinsten, gadverdamme ik wordt daar gewoon stikjaloers van. :?
Heel veel plezier van je mooi aanwinsten! En ik denk dat Jürgen een punt heeft met dat het wel eens een goede investering kan zijn voor de langere termijn.
Bedankt voor jullie reacties.
De oranje seconden wijzer laat ik voorlopig maar zitten.
De tweede Heuer vandaag al weggebracht voor een nieuw glas, even goed schoonmaken en event. nieuwe pakkingen. Ik denk dat deze veel polstijd gaat krijgen.