Nieuwe aanwinsten: Damasko DA38 en Hamilton Intramatic

Allebei al lang op het verlanglijstje en allebei ineens binnen handbereik. Aangezien ik heel wat voorsteltopics heb gemaakt met allerlei details, beschrijvingen en foto’s van klokjes die even snel weer uit de kist verdwenen, volsta ik nu even met een paar foto’s. Uit voorzorg :wink: Kan ook prima, omdat beide horloges aardig algemeen bekend zijn.

De Damasko DA38 was sinds begin horloge hobby mijn ultieme field/pilot (ben er door @Monaco ook talloze keren aan herinnert als ik het zelf even vergeten was haha) en ben ik erg enthousiast over, schitterende afwerking, super scherpe details/dial en een lekkere bandenswapper:

De Hamilton is met zijn platte kast van 38mm diameter erg klassiek dus voor bij een pak ideaal, ik heb hem op een donkerbruine Nomos Shell Cordovan gezet en ik moet zeggen dat die combinatie me erg goed bevalt:

22 likes

Mooie horloges en dito combinaties!!
Congratz!

1 like

Mooie horloges, vooral de Hamilton spreekt me aan. Proficiat!

1 like

Nice! Al denk ik dat ze allebei toch snel weer op het blauwe gedeelte staan :wink:

Valt me op dat je allebei de horloges vrij hoog op je pols draagt, dan bedoel ik niet richting je hand maar richting de zijkant van je pols. Bewust?

1 like

Mooi spul, toppertje die Damasko :+1:

1 like

Vooral die Hamilton vind ik erg mooi - welk uurwerk zit hier ook alweer in? Hoe heb je die gevonden?

Haha de Damasko zeker niet op het blauwe gedeelte binnenkort.

Is optisch denk ik door positie camera en bij de onderste foto duwt de gesp hem wat scheef denk ik.

Geen bewussie in ieder geval :wink:

ETA 2892 (en er zijn een hoop dressers in die prijsklasse die ‘slechts’ een 2824 hebben).

Via het forum maar niet uit een advertentie.

De Damasko is ook wel een gave klok inderdaad. Die zou ik ook houden als je in categoriën indeeld zoals jij dat doet.

Proficiat iig :smile:

1 like

Haha, in de ‘dresser’ categorie zijn er nog wat kapers op de kust (Longines Conquest Heritage, Nomos Club) maar in de field/pilot categorie weet ik eerlijk gezet geen ‘nabije upgrades’, want dan zou ik meteen naar een Railmaster of Explorer moeten denk ik. Of een Sinn 856 UTC als tussenstap misschien…

2 likes

Mooi hoor! En nu weer een beetje rust in de tent… :wink:

1 like

Goede keuze voor beide! Hopelijk blijven ze lang genoeg om een band op de bouwen :grinning:

1 like

Toe maar twee prachtige aanwinsten op 1 dag

Gr Pieter

1 like

Had ze al even hoor (zaterdag en maandag) haha!

Mwah bijna. Even nog een Squale 1521 ophalen nu en dan ben ik weer even klaar.

Dan wordt het weer even advertenties plaatsen in het blauwe gedeelte voor de vertrekkers :wink:

1 like

Het is afzien maar iemand moet het doen. Respect! :slight_smile:

1 like

Mooie horloges! Vooral die Hamilton… pfoe.
Schoenen zien d’r ook goed trouwens :stuck_out_tongue: .

Gr Max

1 like

Zo “zeker” in de min 1000 reeks, zo onzeker in de plus 1000,00 reeks.
Doorstappen dan maar, maar waar het eindigt?
in mijn geval bij max eu 1.200,00 tweedehands, en daar blijft het bij,
Rust dus, Is ook wat waard. :smile:
,

1 like

Mooie aanwinsten weer.
Die Damasko is supergaaf.
Als dresser vond ik de Cocktail eigenlijk net iets mooier maar de Hamilton mag er zeker zijn :+1:

1 like

Damasko zie ik de laatste tijd vaker hier. Vind het een sympathiek merk, maar iets te steriel voor mij. Technisch wel super, vooral de kastconstructie en -materialen. Leuke Hamilton!

1 like