Het wordt weer eens tijd om mijn nieuwe aanwinsten te laten zien.
Allereerst een klokje dat ik al weer een tijdje in mijn bezit heb. Ik was er alleen nog niet aan toe gekomen om een foto te maken. Het is een Christopher Ward C60 GMT.
Te gebruiken dus als manchetknopen. Hieronder zie je ter vergelijking hoe klein ze zijn. Een erg mooi stukje techniek al zeg ik zelf. En het leuke is dat ze nog lopen ook (zie de rechter)
Gefeliciteerd, mooie aanwinsten. @vintagecollector: CW heeft zeker een goede prijs kwaliteit verhouding. Althans vroeger zeker, tegenwoordig wat prijziger. Maar zeker de moeite waard. Mijn CWC5 is nog steeds op en top en loopt goed.
Wat mij betreft kloppen de verhalen ja. Dit is 1 van de duurdere modellen van CW, maar hij heeft dan ook een mooi ETA 2893 uurwerk in zich. De afwerking is ook top; veel horloge voor je geld.
Ik moet wel zeggen dat ze bij CW de prijzen wat omhoog aan het schroeven zijn. Ook zijn ze bezig met een ‘rebranding’. Ik heb zelf het idee dat ze zich zo langzamerhand richting een wat hoger segment willen verplaatsen met dus ook wat hogere prijzen.
De tourbillon knopen hebben mijn zoektocht naar deze eigenlijk in gang gezet. Maar de prijzen die ze daarvoor vragen… dan is dit toch veel betaalbaarder
Alles ligt inderdaad open en bloot en waordt dus niet beschermd tegen stof of schokken. Ik heb dan ook niet de ilusie dat ze bij intensief gebruik jaren zullen blijven werken. Het zijn wel Hamiltons, dus ze houden het misschien wat langer uit dan de goedkopere uurwerkjes die je ook veel ziet.
Aan de andere kant is het tikken natuurlijk ook niet functioneel en meer een gimmick. Als ze niet meer werken zijn ze natuurlijk nog steeds decoratief
Die CW is best fraai, jammer dat ze zelf geen leuk patroon konden verzinnen voor op de dial. De oranje lume is erg leuk net als de wijzers. De manchetknopen zijn helemaal top (tu)
In dat geval zouden ze bij de normale non-GMT versie in ieder geval moeten aangeven welk uurwerk er in het horloge komt te zitten en zoiets juist niet zomaar aan het toeval overlaten. (td) Verder een erg leuk en mooi horloge.
Zekers. Het is even wennen zo’n 'ui’op de wijzer, maar zelf vind ik het toch een leuk detail van dit horloge. Hoewel het voor anderen misschien juist weer een reden is om deze niet te kopen