Nieuwe aanwinsten: Gave Chronografen!

Ik had al gehoopt dat je op deze post zou reageren Paul :slight_smile:

Dank je voor de uitleg, ik weet niet of ik er nu meer van snap, want ook mijn kennis van automechanica is gering, maar ik denk het wel. Ik begrijp nu in ieder geval wel waarom de prijs van dit “koopje” zo laag was, de kans deze te herstellen is gering. Maar op zich is dat niet erg, het uurwerk is het mooiste gedeelte, daar kijk ik het liefst naar en zonder achterdeksel gaat dat erg goed :smiley:

Misschien dat Jordi/Arie er nooit aan toegekomen is die kast te gebruiken en er weer van af wil??

Hoi Henrik,

Zo’n chrono is van binnen toch wel heel erg mooi, en ook zo mooi vastgelegd op de gevoelige plaat (ccd ;)).

Groeten,

Martin, die door drukte al weer twee dagen achterloopt :frowning:

Mooie chrono’s Henrik, bizonder cal.12.
Wat de Pierce betreft, is zoals Paul zegt, zeldzaam voor onderdelen.
De ingrijping bij een klassieke chrono gebeurt zijdelings, dus twee wielen die in mekaar grijpen. Bij een “verticale chronograaf” gebeurt dit verticaal, dus twee wielen die op elkaar liggen en kunnen ingrijpen door omhoog of omlaag te schakelen en zo een ingrijping tot stand te brengen. Lemania 5100 heeft dit ook, bij de vintage calibers, Maar Pierce was de eerste.
De drukkers zijn speciaal en altijd rond van vorm, dus moeten origineel zijn.
Hopelijk vindt je iets op e-bay.

Ha Paul is weer op het forum
Lang niets van je gelezen.
Ik ben nog steeds blij met de kast die ik van jou hebt gekocht Het horloge loopt inmiddels maar het chronomechanisme werkt nog niet goed.Ik weet niet hoe het heet maar er zitten nogal wat langwerpige strookjes in die de tandwielen moeten tegenhouden. Als ik denk dat de ene goed zit schiet de andere weer de andere kant uit. En als het warm is is het geen doen om hier aan te werken. Ik zal in het najaar wel weer eens kijken.

Mooie aanwinsten, Henrik. Ik hou wel van die oude chrono’s…

Prachtige chronografen Henrik.
De Heur slaat natuurlijk alles,heel mooi.
Wist je dat Chronosport (van Helmut sinn) chrono,s verkoopt met dit uurwerkje er in?
Ze hebben weer een stel van deze uurwerkjes gemaakt.
De Prisma is geloof ik je Marktplaats aankoop, heel mooie Venus 170 er in.
Zoals je de Pierce aanschaftte, heb ik ook diverse sleutel chrono,s gekocht.
Zoals deze Citizen Record master.
Het is een handopwinder, loopt prima maar mist een palletje en twee veertjes.
Van het hele lange veertje is een stukje dat het palletje op de plek moest houden, afgebroken.
De draairing onder het glas is van een ander model.
Het uurwerkje is kaliber 5702.
Groet. chris