kwam vandaag bij toeval twee klokjes tegen die ik leuk genoeg vond om mee te nemen
ik lees hier op het vintage gedeelte wel regelmatig …eigenlijk meer klokjes bekijken maar ik heb er verder weinig verstand van.
als iemand wat info heeft graag …vind het altijd wel leuk in ieder geval iets meer over een klokje te weten.
1e zakhorloge …
wat ik weet is …dat merkloze zakhorloges niks opbrengen en vaak een beurtje al amper waard.
Ik heb deze gekocht vanwege de ketting en beschermkast … ik heb nl een leuk zakhorloge jaren geleden van m’n pa gekregen en zo’n kast had ik nog niet en een extra ketting is altijd wel geinig in de vitrine.
gelukkig loopt het horloge ook nog …hoe precies weet ik nog niet.
vind altijd wel mooi voor een foto dat het uurwerk in de deksel spiegelt.
2e cyma watersport …
helaas 1 duik teveel gemaakt
ondanks de waterschade / vocht …oogt het als je hem in je handen hebt geinig.
vooral door de op liggende cijfers en naam, wat in koperkleur in het licht nog mooi afsteekt tegen de wijzerplaat zelf.
het valt helemaal niet mee hier een nette foto van de maken, dat plexi blijft aan het spiegelen …maar volgens mij zijn de volgende wel aardig gelukt.
meteen maar even een nylon band in de juiste maat gekocht en in die paar uur dat ik hem heb loopt het nog netjes op tijd.
als iemand info heeft , alvast bedankt (tu)