Nieuwe aanwinsten , info is welkom :-)

kwam vandaag bij toeval twee klokjes tegen die ik leuk genoeg vond om mee te nemen :slight_smile:

ik lees hier op het vintage gedeelte wel regelmatig …eigenlijk meer klokjes bekijken :smiley: maar ik heb er verder weinig verstand van.
als iemand wat info heeft graag …vind het altijd wel leuk in ieder geval iets meer over een klokje te weten.

1e zakhorloge …
wat ik weet is …dat merkloze zakhorloges niks opbrengen en vaak een beurtje al amper waard.
Ik heb deze gekocht vanwege de ketting en beschermkast … ik heb nl een leuk zakhorloge jaren geleden van m’n pa gekregen en zo’n kast had ik nog niet en een extra ketting is altijd wel geinig in de vitrine.
gelukkig loopt het horloge ook nog …hoe precies weet ik nog niet.

vind altijd wel mooi voor een foto dat het uurwerk in de deksel spiegelt.

2e cyma watersport …
helaas 1 duik teveel gemaakt :smiley:
ondanks de waterschade / vocht …oogt het als je hem in je handen hebt geinig.
vooral door de op liggende cijfers en naam, wat in koperkleur in het licht nog mooi afsteekt tegen de wijzerplaat zelf.
het valt helemaal niet mee hier een nette foto van de maken, dat plexi blijft aan het spiegelen …maar volgens mij zijn de volgende wel aardig gelukt.
meteen maar even een nylon band in de juiste maat gekocht en in die paar uur dat ik hem heb loopt het nog netjes op tijd.

als iemand info heeft , alvast bedankt (tu)

Ik heb geen info, maar die Cyma… super tof ding

Dat zakhorloge ziet er niet verkeerd uit. (tu)
Er zit een heel mooi cilinderuurwerkje in, dit kaliber heb ik nog nooit gezien.
De kast lijkt me van nikkel.
Ik denk dat die zo rond 1920-1930 is gemaakt.

heren bedankt :slight_smile:

de cyma ben ik alweer kwijt … nouja …kwijt, patries draagt hem nu :slight_smile:

en het zakhorloge verbaasde me eigenlijk een beetje, ik kreeg hem in de winkel niet open …eerst liep hij niet paar slagen meer opgewonden en hij begon te lopen en toen de gok qua kopen maar genomen.
thuis deksel open …toen zag ik de stofdeksel of hoe die ook heet … meestal staat daar wel wat in nu alleen een nr.
die ook open gemaakt en zag ik het zgan uitziende uurwerkje , helaas zonder enig merk teken.

Leuk hoor die Cyma, jammer van de wijzerplaat maar aan de andere kant hij is nog steeds leuk om maar te kijken vind ik.

Had je al gekeken welk caliber er in de Cyma zit?

Alletwee erg leuke klokjes(tu)

Het Cyma horloge staat mooi op de foto, lijk haast wel een bodemvondst :slight_smile:

Mooie Cyma Joost en ach, als Patries hem draagt, geniet jij er toch ook van;)

Zakhorloge ziet er mooi uit, maar daar heb ik niet zoveel mee…