Nieuwe aanwinsten, Omega, Glasshutte

Hallo Allemaal,

Is weer tijdje geleden maar heb eindelijk weer eens een leuke aankoop gedaan.
Verwacht de klokjes dit weekend binnen.

1. links is een Nivada horloge

2. midden is een Omega Seamaster dames uitvoering

3. rechts is een Glashutte dames horloge.

Dat Glashutte horloge kan ik nog niet plaatsen het is een massief gouden 14K uitvoering, maar de Oostduitse GUB Glashutte klokjes die je veel ziet zijn nooit van massief goud. Heb op Google en Ebay gezocht maar vind niets vergelijkbaars in 14K uitvoering. Iemand enig idee of deze dan van de echte Glashutte ( niet oostblok ) kan zijn ? In dat geval zou het dan een duur klokje zijn.

Ik vind trouwens ook maar weinig over Omega Seamaster Dames uitvoeringen zoals deze, je ziet wel veel heren uitvoeringen.

Mijn beste,

Een fraai trio aan horlogerie voor de smalle pols.
Ik wens de gelukkige señorita’s er veel genoegen mee!!

Het antwoord op jou vraag, moet ik je overigens schuldig blijven.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Van harte met je leuke aanwinsten!

Er is maar één Glashütte, wat eerst “Glashütte” heette en later als “Glashütte Original” is verder gegaan. Tijdens die overgang is de kwaliteit van de uurwerken in redelijk korte tijd sterk verbeterd.
Vandaar dan ook dat de prijzen van de recentere GO-horloges beduidend hoger liggen, dan de vroegere exemplaren.
Het is niet zo, dat een vroeg “Glashütte” horloge, dezelfde waarde heeft als een exemplaar van het latere GO.

Hoi Brutus

Maar weet jij of die Glashutte DDR versies ook wel als massief goud uitvoeringen bestaan ?

Heb ze alleen nog maar als vergulde versies gezien tot nu toe.

Indien de DDR versies van massief goud niet bestaan dan moet dit duidelijk een latere uitvoering zijn denk ik ( Glashutte original ).

mmpm Schreef:

Hoi Brutus

Maar weet jij of die Glashutte DDR versies ook wel
als massief goud uitvoeringen bestaan ?

Heb ze alleen nog maar als vergulde versies gezien
tot nu toe.

Indien de DDR versies van massief goud niet
bestaan dan moet dit duidelijk een latere
uitvoering zijn denk ik ( Glashutte original ).

Durf ik je niet te zeggen mmpm; mijn GO’s dateren van na de wisseling en heb mij niet verdiept in dameshorloges van voor die tijd.
Stuur GO eens een mailtje met duidelijke foto’s. Wellicht kan men daar opheldering geven…

“Nog nooit gezien” en “niet gemaakt” zijn twee verschillende dingen, heb ik inmiddels geleerd;)

Als ze binnen zijn dan maak ik gelijk een paar mooie foto’s
Kan haast niet wachten om ze in handen te hebben, had ze eigenlijk vandaag verwacht.

Maar wat bedoel je met GO ?

mmpm Schreef:

Als ze binnen zijn dan maak ik gelijk een paar
mooie foto’s
Kan haast niet wachten om ze in handen te hebben,
had ze eigenlijk vandaag verwacht.

Maar wat bedoel je met GO ?

Ik denk “Glasshütte Original”:wink:

Die Glashutte is absoluut geen Glashutte Original. GO maakt al lang geen dergelijk kleine dameshorloges meer.

Hoi Tom

Kennelijk weet je veel van de Glashutte horloges af.

Maar mogelijk weet jij dan ook mijn vraag te beantwoorden.

Ik had gevraagd of de DDR glashuttes ook wel gezien worden, gemaakt zijn als massief gouden uitvoeringen, ik ben die namelijk nog niet tegen gekomen.

Hoi Tom,

IK hoop van de week foto’s te kunnen plaatsen, dan weten we veel meer hoop ik

Toch nog maar even vragen Tom want krijg nog geen reactie meer.

Kan jij mijn vraag beantwoorden die ik al 3 keer gesteld heb in dit forum ? Kennelijk weet jij heel veel van de Glashutte Originale uurwerken af, gezien de zeer stellige reactie, maar ik krijg geen antwoord op mijn vraag.

Heb je al aan de mogelijkheid gedacht dat deze mischien gemaakt is voor 1945 en het dus nog de echte Glashutte GO was en niet de DDR troep van na de oorlog.

Met andere woorden er zijn 3 mogelijkheden:
Of in de DDR werden ook massief gouden versies gemaakt, maar die ben ik nog nooit tegen gekomen.
Of deze stamt van na de DDR tijd en is dus een GO versie en heb jij geen gelijk en hebt te hard geroepen.
Of hij is van voor de WOII tijd en dan is het eigenlijk ook een GO versie en heb je dus ook geen gelijk.

Ben benieuwd of je meer weet te vertellen.

Groeten

Pim

Het krijgen van antwoorden op dit forum is een gunst en geen verplichting hoor. Misschien heeft Tom even belangrijker dingen te doen.

Wat dacht je van mijn antwoord d.d. 14-05? Met name het tweede deel…

"Durf ik je niet te zeggen mmpm; mijn GO’s dateren van na de wisseling en heb mij niet verdiept in dameshorloges van voor die tijd.
Stuur GO eens een mailtje met duidelijke foto’s. Wellicht kan men daar opheldering geven… "

nb. als het je alleen om de waarde gaat, zet hem maar eens op Marktplaats en kijk wat er geboden wordt. Je hoeft immers niet te verkopen en kan de advertentie zo weer verwijderen.

De waarde van iets is niet wat iemand(de deskundige) aan iets toekent, maar wat men er voor over heeft c.q. wat men geboden heeft.

Het zou mij i.i.g. verbazen als het de goudprijs ver zal overstijgen…

Dameshorloges is nauwelijks vraag naar. Het is oud. Niemand weet wat de staat van het uurwerk is, kortom: de kopers zullen echt niet in de rij staan om elkaar te overbieden.

Beste heren mijn reactie is zeker niet gericht op het antwoord van Brutus wat juist zeer gedetaileerd was en waar ik zeker wat aan heb waarvoor mijn dank. Ook beweer ik niet dat het geven van een antwoord verplicht is. Als je mijn bericht aan Tom goed leest ( inhoudelijk lezen is tegenwoordig erg moeilijk ) zie je dat het niet om het verplichten gaat maar een reactie op een wilde uitspraak van iemand zonder dat hij het forum gevolgt heeft. Ik probeer dus een reactie te onlokken op naar mijn idee een loze kreet.

Waar ik niet tegen kan is dat er hier tegenwoordig behoorlijk veel mensen zijn die zomaar iets roepen zonder dat dit gefundeerd is op feitelijke kennis. Ik schat de toonstelling van Tom zijn antwoord ook zo in. In plaats van feitelijk iets te vertellen wordt er iets geroepen zonder op mijn vragen in te gaan.

Dan nog iets, de aanname dat het mij om de waarde te doen is word nu helaas ook zomaar uit de lucht gegrepen. Ik ben sinds jaren fanatiek verzamelaar van gouden dames horloges en deze gaat echt de verzameling in dus waar halen we de wijsheid vandaan dat het om de waarde gaat.
Ennn ieder wat hij leuk vind maar je kan in deze categorie juist hele leuke stukjes kopen voor een redelijke prijs. We zijn tenslotte niet allemaal van die Chrono freaks die er hier steeds meer zijn en nergens anders over kunnen praten, en kennelijk geirriteerd raken als 1 van hun een scherp antwoord krijgt op een loze kreet.

NB: Brutus dit is zeker niet tegen jou gericht, jammer dat je jezelf aangesproken voelde en nu ook met loze aannames naar buiten komt.

mmpm Schreef:

Beste heren mijn reactie is zeker niet gericht op
het antwoord van Brutus wat juist zeer
gedetaileerd was en waar ik zeker wat aan heb
waarvoor mijn dank. Ook beweer ik niet dat het
geven van een antwoord verplicht is. Als je mijn
bericht aan Tom goed leest ( inhoudelijk lezen is
tegenwoordig erg moeilijk ) zie je dat het niet om
het verplichten gaat maar een reactie op een wilde
uitspraak van iemand zonder dat hij het forum
gevolgt heeft. Ik probeer dus een reactie te
onlokken op naar mijn idee een loze kreet.

Waar ik niet tegen kan is dat er hier tegenwoordig
behoorlijk veel mensen zijn die zomaar iets roepen
zonder dat dit gefundeerd is op feitelijke kennis.
Ik schat de toonstelling van Tom zijn antwoord ook
zo in. In plaats van feitelijk iets te vertellen
wordt er iets geroepen zonder op mijn vragen in te
gaan.

Dan nog iets, de aanname dat het mij om de waarde
te doen is word nu helaas ook zomaar uit de lucht
gegrepen. Ik ben sinds jaren fanatiek verzamelaar
van gouden dames horloges en deze gaat echt de
verzameling in dus waar halen we de wijsheid
vandaan dat het om de waarde gaat.
Ennn ieder wat hij leuk vind maar je kan in deze
categorie juist hele leuke stukjes kopen voor een
redelijke prijs. We zijn tenslotte niet allemaal
van die Chrono freaks die er hier steeds meer zijn
en nergens anders over kunnen praten, en kennelijk
geirriteerd raken als 1 van hun een scherp
antwoord krijgt op een loze kreet.

NB: Brutus dit is zeker niet tegen jou gericht,
jammer dat je jezelf aangesproken voelde en nu ook
met loze aannames naar buiten komt.

Mijn opmerking over de waarde is geen loze aanname. Daarom heb ik ook bewust het woordje ALS gebruikt in de zin ALS het om de waarde gaat…
Als het jou niet om de waarde gaat, beschouw je het toch gewoon als niet geschreven.
Verder blijf ik geinteresseerd uitkijken naar het antwoord van GO op jouw mailtje met foto van het horloge.

Hoi Brutus,

Ik waardeer echt je tips en uitleg hoor.

Misschien reageer ik een beetje fel maar het is elke keer zo dat als ik iets in het forum zet over mijn grote verzamel liefde ( antieke dames horloges ) ik vaak van die reacties als van Tom krijg. Of als je een doodgewone vraag stelt je van die kort af reacties krijgt met een of andere loze kreet.

Maar klaar daar nu mee, en weer over tot onze grote liefde de horloges.

Ik ga zodra ze binnen zijn er betere foto’s van maken en zal ze hier plaatsen.
En tevens ga ik je advies zeker ter harte nemen en GO een mailtje sturen met de foto’s. Ik ben echt benieuwd hoor had ze eigenlijk al binnen verwacht want ze zijn donderdag per DHL uit Duitsland verzonden. Ben ook heel benieuwd naar die Omega die erbij zit.

Trouwens vergis je niet, de echte verzamel objecten tussen de antieke dames horloges gaan tegenwoordig ook voor flinke prijzen weg. Vroeger had ik wel eens koopjes maar tegenwoordig wordt het steeds moeilijker. Laatste aanwinst was een 14K Dubois 1785 horloge met 14K gouden band. Die had ik echt goedkoop zelfs onder de goudwaarde, maar is echt een uitzondering hoor.

Hierbij nog een foto van mijn pronkstuk in de verzameling ( 14K met 6 diamanten van 0.05ct erin ).

Ohh nog vergeten een nagenoeg identiek horloge waarvan het emaile zwaar beschadigd was en wat deukjes in de kast en niet meer werkend ging pas op Ebay weg voor 250 euro. Deze is echt helemaal gaaf en werkend, het uurwerk ziet er haast als nieuw uit en dat voor een horloge uit periode 1900 tot 1920.

Als deze via een echte veiling aangeboden zou worden, is 500 euro niet uitzonderlijk.

Bedankt voor het lachen :slight_smile: @Tom: iedereen hier weet, dat je ook dames horloges verzamelt, dus doe niet zo flauw en help meneer even!

Heyy de horloges zijn binnen hoor

Hierbij de foto’s: 1+2 de Omega Seamaster / 3+4 de Glashutte / 5 de Nivada.

Zijn er mensen die wat meer over de Omega kunnen vertellen ?
Zou dit nou een Seamaster ladymatic kunnen zijn ?

De Glashutte heeft op achterzijde GUB staan betekend dit dat het een Oostduits fabrikaat is of gebruikt Glashutte dit altijd al ( Glashutte Uhren Betrieb ) ?