Nieuwe aanwinsten! (Omega, handgemaakte band en Rolex)

Ik merk dat ik niet zo actief meer ben op het forum als voorheen, maar mijn interesse ligt nog steeds bij horloge’s. Al heb ik nu wel het idee dat het zo goed is met mijn verzameling en ik ook veel minder de behoefte heb om aankopen te doen. (mijn kistje zit daarnaast ook vol en heb geen behoefte aan méér)

Zit er dus nu aan te denken om misschien eens wat meer te gaan klussen aan (goedkope) horloge’s om zo de hobby weer levendig te krijgen en meer inzicht te krijgen in de exacte werking en techniek van al dat moois.

Afijn, hier mijn laatste 3 aanwinsten die ik toch even wilde delen. De Omega Speedmaster met open achterkant (fantastisch om te zien!) kwam op een zwart leren band maar ik wilde iets bruins en met lichte stiksels. Omdat ik echter een nogal smalle pols heb was het lastig iets te vinden wat er perfect bij paste. Via het forum kwam ik Ko op het spoor en die heeft dus voor mij een perfecte band gemaakt. Die zit nu dan ook om de Speedmaster. Ko, nogmaals ontzettend bedankt!! (tu)

De andere aanwinst is een Rolex Sub no-date (2-liner), simpelweg omdat ik dit de mooiste moderne Rolex vind. Die nieuwe modellen zijn me veel te grof (en duur), deze is op zich redelijk elegant met z’n 40mm en zonder loepjes, rehaut, etc.

Hier enkele foto’s:

Speedmaster op nieuwe bruine Ko-band

Speedy, Sub en bandje

Bedankt voor het kijken.

Gefeliciteerd met deze aanwinsten!

Vooral die Omega is prachtig (tu)(tu)

Met Bewonderende groeten,

Chris.

Mooie klassiekers! Geen problemen met het passend maken van de Rolex band? Je polsen zijn nooit echt overdreven dik geweest he? :wink:

Hans

2 schitterende, iconische klassiekers! Toppers!

gr.Joep

Prachtig! Twee mooie klassieke horloges waarmee je volgens mij nooit de fout in kan gaan!(tu)

Alleen de band vind ik bij de speedmaster minder geslaagd…

Mijn beste,

Een prachtig duo aan horlogerie!!
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit markante stel.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Proficiat! De Speedy vind ik 't mooist op z’n stalen band. Erg gaaf dat het uurwerk zichtbaar is :~
Ben er ook nog op zoek naar.

Die achterkant van de Omega is impressive…

inderdaad twee klassiekers. Gefeliciteerd (tu)

Hele mooie combi, die Speedmaster !
En die zichtbodem toont het prachtige binnenwerk - ik zou hem haast ondersteboven durven dragen !
Tof om je nog eens te horen, Jaap-Wim ( & Morse :wink:

Ik kan me heel goed voorstellen dat je verzameling “compleet” is met zulke iconen, mooie band ook (tu)

Proficiat en veel plezier er mee/van!

mvg

De vetste Omega & Rollie naast elkaar. Mooi hoor.
Trouwens, complimenten aan Ko. Prachtige band voor die Omega, goeie keus!

Schitterend! Koester ze (tu)

TheMaestro Schreef:

De vetste Omega & Rollie naast elkaar. Mooi hoor.
Trouwens, complimenten aan Ko. Prachtige band voor
die Omega, goeie keus!

idd, echt een gave combi!

Proficiat met beide klatsers!(tu)

Geniet ervan!

Groeten.

Noël.

Gefeliciteerd, allebei mooi.
Buiten dat ik voor dichte achterkant zou kiezen zijn dit twee horloges die hoog op min wishlist staan.

Respect! Well done (tu)

Prachtige set! Helemaal mijn smaak, vooral die glasbodem.
Veel draagplezier en ook met de nieuwe band.

Ko

@ allen: bedankt voor de reacties.

@ hans: dankzij Bidle een goede handleiding gevonden. Wel spannend om de tang in je band te zetten maar het is gelukt. (er moest een niet verwijderbaar schakeltje uit)

@ marc: ik lees wel iedere dag nog mee, maar het actief meedoen hoeft niet meer zo. Ik geniet stilletjes op de achtergrond.

@ ko: nogmaals bedankt! Jouw Speedmaster is ook prachtig met bijpassende band.