Nieuwe aanwinsten op de gevoelige plaat

Sinds mn laatste post zijn er weer vele nieuwe aanwinsten gearriveerd. Omdat het licht vandaag mooi is heb ik er een tweetal op de gevoelige plaat gezet.

Citizen Cosmotron X8 (geserviced en een externe beurt)

Voor;

Na;

En een Seiko 1972 6139-8002. Overgenomen van Gekkehuus in prima staat. Toch een externe beurt gegeven, pushers en kroon gereinigd en gesmeerd, nieuwe pakkingen etc. Het uurwerk loopt zeer goed op tijd en hoefde dus niet geserviced te worden. Het horloge is 100% origineel, met een prachtige 70’s band.

Bedankt voor het kijken en een goed weekend!

Die zien er stralend uit! Heb je ze zelf de beurt gegeven?

Groeten,
Michiel

Hoi Michiel
De kast, band en andere externe onderdelen doe ik met waterproof van diverse korrels (tot 2500). Het uurwerk van de Citizen heb ik gereinigd.

Mooi spul :slight_smile: Die gekkehuus heeft geen gekke horloges :wink:

Mijn beste,

Vakmanschap is meesterwerk!!
Mijn complimenten voor deze ‘‘Beauty Contest’’.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Ze lijken wel weer nieuw, mooi gedaan zeg.
Ook de foto’s zijn mooi, zo helder en scherp krijg ik niet voor elkaar.
Proficiat hoor (tu)

Bedankt voor jullie complimenten. Ik gebruik een spiegelreflex zonder flits, vaak wacht ik op een mooie dag met goed zonlicht, ik gebruik geen 'box’
Als achtergrond neem ik meestal een LP-hoes die ik vind passen bij het horloge (meer of minder). Echter, bij nader inzien vind ik de hoes van The Police (achter de Citizen) meer passend bij een LCD horloge :slight_smile:

@ Ernst,

Geweldig resultaat, ik voel mij genoodzaakt dit ook zeker te proberen! Geeft je het nog een zeer zachte polijstbeurt achteraf? of dat absoluut niet?

Alvast bedankt!

Groeten,
Michiel

Wat een prachtige Citizen is dat geworden .(jaloers)
En een prachtige Seiko.
Knap werk.
Gefeliciteerd met zo een prachtig koppel

groetjes Lenno

Horloges zien er u bijzonder mooi uit Ernst!
Veel plezier ermee!

Kun je iets meer over het uurwerk van de X8 vertellen?
Wat moet ik mij bij “Electronic” voorstellen? Quarts, stemvork-achtig of een andere variant?

Hoi Michiel,
wanneer de kast diepe krassen of putten heeft begin ik vaak met 1200. Ik probeer zoveel mogelijk de oorspronkelijke kastvorm met zn randen in stand te houden. Wanneer je uiteindelijk eindigt meteen oud stukje 2500 dan hoef je eigenlijk niet meer af te polijsten met chroompoets, het staal heeft dan een mooie natuurlijke hoogglans.
Vlakken (zoals de geborstelde rand rond het glaasje van de Citizen) schuur ik met een spiegel als ondergrond; deze is 100% vlak

Hallo Brutus,
Het horloge heeft een electro-mechanisch uurwerk; een balans met twee schijven waarop zich magneetjes bevinden, hiertussen een spoel. Door pulsen wordt de balans in beweging gehouden, het horloge loopt dus zolang de batterij het uurwerk van stroom voorziet (± een jaar). Dit type uurwerk vult het gat tussen mechanisch en quartz en is maar kort geproduceerd.

HIER
http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,312870/
een link naar een eerdere post van een Cosmotron die ik heb. Een foto van het uurwerk;

Deze Jappanners zien er weer puntjegaaf uit Ernst , die kunnen er weer jaaaren tegen , gefeliciteerd.

De cosmotron is erg mooi geworden!
Complimenten met het resultaat, want het verschil is enorm.
Hoe heb je dat glas met lunette gedemonteerd en gemonteerd?
Was dat gewoon een kwestie van mes ertussen en weer dichtdrukken?

ernst Schreef:

Hallo Brutus,
Het horloge heeft een electro-mechanisch uurwerk;
een balans met twee schijven waarop zich
magneetjes bevinden, hiertussen een spoel. Door
pulsen wordt de balans in beweging gehouden, het
horloge loopt dus zolang de batterij het uurwerk
van stroom voorziet (± een jaar). Dit type
uurwerk vult het gat tussen mechanisch en quartz
en is maar kort geproduceerd.

HIER een link naar een eerdere post van een
Cosmotron die ik heb. Een foto van het uurwerk;
http://farm7.static.flickr.com/6086/6053613870_e99
3a109ce_b.jpg

Dank je Ernst, voor de duidelijke uitleg!
Eigenlijk dus eenzelfde soort uurwerk, wat ook Lip zeer kort heeft gevoerd.
Mijn Lip met deze techniek “vreet” batterijen; deze Citizen ook?

Mooie horloges en mooie foto’s (tu)

Dit is genieten hoor !

Je geeft nieuw leven aan enkele mooie horloges om er daarna schitterende foto’s van te plaatsen .

Dikke ‘thumbs up’ vanuit Gent .

Yo , Manu .

Hulde!

Ze zien er prachtig uit!!

Groet, Justin