Wou deze klokjes even delen die ik wist te scoren vorige week; kende ze niet echt, maar moest snel beslissen! betaalde slechts 20 euro voor het lotje, en aan 2 is wel wat werk, maar dit was wel een koopje!
Aquastar seatime, werkt perfect, mooie staat.
2)Michel Herbelin handopwinder (wijzers verzetten lukt niet, ligt momenteel bij de juwelier.
Buler chronograaf (werkte soms maar had een uitgebreid onderhoud nodig, ligt ook bij de juwelier
Mijn vraag: Heeft iemand info over vintage Michel Herbelin uurwerken? ik vind er zeer weinig over, is wel nog betaalpaar zo lijkt het
De buler vind ik zelf niets over terug, dus alle info is meer dan welkom! iemand die al eens een dergelijke buler chrono is tegengekomen?
Die Aquastar is gaaf zeg. Zijn nog best wel liefhebbers voor te vinden. Buler chrono heb ik nog nooit gezien. Wel andere Buler horloges en die waren meestal matige kwaliteit met een penanker uurwerk. Geen idee voor wat betreft de Herbelin. De wijzerplaat is wel behoorlijk beschadigd aan de randen. Zoals vaker gezegd: deksel eraf en een mooie scherpe foto maken van het uurwerk
Thx, ja ik ga mijn juwelier vragen het binnenwerk eens door te mailen want ben ook benieuwd:)! De wijzerplaat van de herbelin is idd wat vuil aan de zijkant, maar mijn juwelier ging zien of hij dit eenvoudig kon verwijderen:) afwachten dus!
Mij lijkt het eerder dat de verf is beschadigd door het schuiven tegen de binnenkant van de kast, maar wie weet. Je bent wel behoorlijk wat lumen kwijt van de Seastar, zal de waarde behoorlijk beinvloeden. Zoals de bekende regel nr. 1 luidt. Er zijn drie dingen belangrijk voor de waarde van een vintage horloge: conditie, conditie en conditie.
. Buler chrono heb ik nog nooit gezien. Wel andere Buler horloges en die
waren meestal matige kwaliteit met een penanker
uurwerk.
Daar heb ik toch andere ervaringen met Buler. Penanker uurwerken. …Ja, maar de 2 Buler penanker horloges die ik heb lopen echt grandioos op tijd.
Ik heb de indruk dat er veel mensen hier zijn die elkaar napraten wat betreft penanker uurwerken en lagerstenen en verder zelf niet werktuigbouwkundig geschoold zijn om te kunnen onderbouwen waarom het dan zo slecht zou zijn.
Als een penanker uurwerk echt zo verschrikkelijk slecht zou zijn, dan zou er geen enkel Roskopf zakhorloge meer lopen. En dat waren dan ook nog horloges die bij boeren en handwerkslieden in de broekzak zaten tijdens het werk, in tegenstelling tot vele dure horloges die toen al bij mensen op het bureau in een standaard stonden. Ik heb zelf een paar Roskopf zakhorloges die erg nauwkeurig lopen na meer dan 100 jaar.
Even over lagerstenen : Bij wandklokken waar een gewicht van een kilo of 5 constant aan een as hangt, vind je ook geen lagerstenen en veel van die klokken lopen na 100+ jaar ook nog, terwijl ze niet zo goed beschermd zijn tegen stof en vocht als een horloge.
Ook bij auto motoren bijvoorbeeld draait een nokkenas gewoon in het aluminium en ik kan je vertellen dat zo’n nokkenas echt niet makkelijk draait.
Als er voor een penanker goed staal gebruikt wordt dan kan het ook heel lang mee gaan. De krachten die er op komen zijn zo klein, dat ze meer dan een mensenleven mee kunnen.
Maar even on topic: mooi lotje horloges voor een zacht prijsje.
Ik heb niks gezegd over niet op tijd lopen. Ik heb een penanker die loopt ook prima op tijd.
Ze zijn gewoon matig in afwerking, puur functioneel. Daarnaast zijn ze ook niet populair bij liefhebbers/verzamelaars. Ik heb er niets op tegen, ik kan er ook niets aan doen.
Hartelijk dank, ja ik weet het niet,ik ben zeer benieuwd en ga het binnenwerk zeker nog posten! Ik heb zelf ook nog een penanker die zeer nauwkeurig loopt:) zal mogelijks een beetje afhangen van horloge tot horloge:) groeten,matthias de pauw
Ze kostten destijds ook veeeeeel minder dan een beter afgewerkt horloge, dus ik weet niet met welk beter afgewerkt horloge je zo’n Buler vergelijkt. De kans bestaat dan natuurlijk dat de vergelijking nogal mank gaat.