Nieuwe aanwinsten: Stealth en de Frogman

Mijn nieuwste aanwinst; de Casio G-Shock GW-5500-1AJF. Alleen verkrijgbaar in Japan. Ik noem het mijn Stealth klok want dit is pas echt zwart met z’n negatieve display. Uiterst sobere klok voor G-Shock begrippen, echt helemaal geweldig!

Back to the 80s looks en modern van binnen: Radiocontroled multiband voor US, EU en JP; Solar powered met een oplaadbare batterij met 8 maanden reserve mocht het zolang donker blijven; waterdicht 20 bar, GMT voor 48 plaatsen, stopwatch, countdown teller en last but not least 5 alarm instellingen per dag, alleen geen idee waarvoor ik dat nu handig ga vinden.

Lastig te fotograferen, Casio kan het beter:

Frogman GW-200TC
Inmiddels is dit mijn tweede G-Shock, het zijn echte fun klokken voor de afwisseling. Mijn eerste is de Casio GW-200TC Frogman met olijfgroene band, Solar powered en geschikt voor duiken en een handleiding van bijna 80 pagina’s met meer handigheidjes. De Frogman is de toplijn van G-Shock, kast en knoppen zijn van titanium. Ze zijn dan ook veel duurder dan de gemiddelde G-Shock, de vintage waarde vliegt echter altijd omhoog, er is geen sprake van afschrijving :slight_smile:

Naked frog… volledig titanium

Hallo Stitch,

Gefeliciteerd met deze stoere klokken. Toch weer eens iets heel anders dan de mechanische exemplaren die je hier meestal ziet.
Zijn de G-Shocks ook niet in de ruimte geweest als certified NASA horloges?

Groeten, Tom V.

Van harte, die naakte frog ziet er wel mooi uit.

GATVER !!! Blote kikkers op het forum :D:D:D

Leuke klokken, vooral die stealth heeft wel iets, veel plezier ervan.

Ruud

Dit zijn inderdaad stoere klokken! Eigenlijk ideaal om zo’n ‘all-purpose’ horloge erbij te hebben, net zoals bijv. een Seiko SKX-duikhorloge.
Een aantal G-Shock-modellen zijn inderdaad in de ruimte geweest, maar niet de Frogman.

Stoer zijn ze,maar je moet er van houden.

Het heeft wel iets… De varianten met geel erin vind ik ook erg leuk…
Jur

het heeft wel iets maar niet mijn smaak maar toch veel plezier ermee

Ik vind ze als naakte klok eigenlijk wel leuk. Nu val ik niet op G-shock’s maar hebben ze dit allemaal of alleen die frogman dat je de kunststof behuizing er af kunt halen ?? (want dat is het toch of is het een speciale uitvoering ??)

Op een leren NATO lijkt het misschien wel wat als toolklokje…

Thnx guys. G-Shock is inderdaad een official NASA space watch, oa. de Mudman, naast Omega en Timex. Alleen de frogman heeft als 200m duikhorloge een volledig titanium kast.
G-Shocks zijn praktisch onverwoestbaar, dit filmpje is een leuke demo… Dit doe ik niet na met mijn Omega! :slight_smile: http://es.youtube.com/watch?v=VSaciL-tNg8