Nieuwe aanwinsten update

Zoals de meesten van jullie wel weten is er bij mij, inmiddels bijna 2 maanden geleden, ingebroken. Toen zijn er een aantal horloges gestolen, maar dat maakt de horloge gekte niet minder natuurlijk :slight_smile:

Ik had eerst besloten om maar geen nieuwe aanwinsten meer te posten, omdat ik toch een beetje een onveilig gevoel kreeg bij het op internet aan iedereen laten weten wat je in huis hebt. Dat ging toch knagen, aangezien één van de leuke dingen van een hobby toch is om hem met anderen te delen. Vandaar dat ik maar heb besloten om de nieuwe aanwinsten toch maar te posten.

Helaas ben ik geen professionele fotograaf, dus zijn de foto’s niet van geweldige kwaliteit.

Ik doe ze op volgorde van binnenkomst, dat vind ik het makkelijkste.

Eerst de Magrette, die ik wel al had voorgesteld geloof ik, in koninginnedag outfit:


Toen kwam er een mooie Vostok Ekranoplan voorbij hier op het forum, die al een tijdje op de wishlist stond:

Daarna kwam er een Techné Goshawk voorbij, die ik ook wel interessant vond, maar waar ik de prijs net iets te hoog voor vond om het ‘even te proberen’. Deze was met een kleine beschadiging (op de kast, bij de 10), maar ook met een forse korting:


Vervolgens kwam toch de behoefte weer boven om is een keer een chrono te hebben. Ik wilde gewoon is een wijzerplaat met lekker veel er op, gewoon omdat ik dat nog nooit had gehad. Ik prefereer ook erg een mechanisch horloge, dus kom je al snel bij de wat duurdere horloges. Ik heb deze via de baai gekocht voor een aantrekkelijke prijs, en ben ook erg gematst door de verkoper met de opgegeven waarde. Daardoor heb ik hem uiteindelijk voor een hele gunstige prijs kunnen krijgen. Bij dezen mijn Hamilton X-wind:


En dan nu echt de laatste in het rijtje. Ik was deze alweer een beetje vergeten, maar ik had begin februari Rob een mailtje gestuurd over dit model. Ik had er eigenlijk niet meer aan gedacht, tot ik opeens afgelopen donderdag avond een mailtje van hem kreeg dat hij er een binnen had. Meteen het geld over gemaakt, en vandaag in huis. Een seiko SNN123:



Zo dat was hem weer :slight_smile:

Dan heb ik ook nog een vraagje over de Hamilton m.b.t. het op maat maken van de band. Ik heb wat moeite met de schakels los te krijgen, en als ik op internet ga zoeken krijg ik het idee dat deze een ‘pin and collar’ manier heeft waar op de schakels vast zitten. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit los krijg? Met het setje gereedschap wat ik heb kom ik er niet uit, ik heb het idee dat ik meer kracht moet zetten dan de bedoeling is. Ik heb dit gereedschapssetje
http://www.kish.nl/horlogegereedschap/Horlogegereedschapkist-G1-p-16150.html
.

Nou nou, gefelicteerd!
Aardige collectie weer in korte tijd. De Seiko en Vostok vind ik het leukste en de magrette vind ik ook wel mooi.
De Hamilton vind ik wat druk en de Techne is niet helemaal mijn smaak. Maar mooi dat je weer lekker veel kan wisselen.
Met de band kan ik je niet helpen, ik weet niet wat voor soort het is sorry.

Mooi om te zien dat je weer volop van je hobby geniet.

gefeliciteerd met je nieuwe collectie en veel draagplezier gewenst.

Mvg,Radjoe

Ok! Goed bezig zeg. Mooie klokjes erbij vooral die Hamilton vind ik erg mooi.
Goed te lezen dat je na zo’n rotervaring nog steeds het virus goed te pakken hebt.
Blij voor je.

MVG,
Patrick

top (tu)
ik hoop dat deze wel bij je blijven…

schmeink Schreef:

top (tu)
ik hoop dat deze wel bij je blijven…

Dat hoop ik ook :slight_smile: Tenzij ik ook word besmet met het flippervirus natuurlijk :wink:

@de rest: bedankt voor de positieve reacties!

Maarten, veel draagplezier en je hebt er mooie nieuwe horloges voor in de plaats. Diverse collectie!

Van harte met je nieuwe aanwinsten,en om deze te posten heb je snel
overwonnnen gelukkig maar(tu)veel draagplezier gewenst.

GR harb

Die Ekranoplan is natuurlijk te groot voor jou pols.
Sneldoorverkopen aan Lone Ryder:D:+

En zo is alles weer (bijna) goedgekomen.
Veel plezier ermee, en tot de volgende meeting, dan wil ik ze wel weer eens in het echt zien.

Mooi man dat je weer een collectie aan het opbouwen bent
en nog mooier dat je ze wil delen en dat moet je vooral blijven doen.

Machtig fijne aanwinsten en die Vostok is super.

Heel veel plezier ervan gewenst.

Mooie set hoor !

Die Rus en die Japanner hebben dat ietsje … basic of is het back to basic .
Op het eerste gezicht een gebrek aan up to date design of is het design net zo uitgekiend dat het lijkt alsof …
Als je ze vluchtig bekijkt heb je de indruk dat ze niet zo heel precies zijn afgewerkt en net daardoor trekken ze extra aandacht .

Ik vind ze geweldig mooi , heel veel plezier ermee .

Yo , Manu .

Grappig dat juist de Vostok en de Seiko de meesten van jullie wel bevallen :slight_smile:

Ik kan ze beiden erg aanbevelen, al is de Seiko wat lastig te krijgen. Die Ekranoplan is een gigant, maar hij bevalt toch erg goed. Het enige echte nadeel aan de Ekranoplan vind ik dat hij geen datum snel verzet heeft, en je dus heen en weer moet draaien met de wijzers tussen 21:00 en 0:00 om de datum te verstellen.

Ik had eigenlijk gehoopt vandaag de Hamilton te dragen, maar ik heb deze dus nog niet op maat kunnen maken. Als iemand hier nog een tip over heeft, graag!

Mooie (nieuwe…helaas denk ik) verzameling hoor, gelukkig heb je nog steeds plezier in je horlogecollectie na alles wat er gebeurd is.
Tot de volgende meeting.
Groet,
Lennart

Van harte, ondanks wat er is gebeurt.

Maareh, zouden die boefjes hier ook rondhangen?

Gefeliciteerd met deze nieuwe start, ik hoop dat je er lang van kan genieten (tu)

Groeten,

Martin

Hoi,

Ik kan me voorstellen dat je na de inbraak erg voorzichtig bent geworden.
Zoiets hoop he toch niet mee te maken zeg!

Mij spreken de Vostok, de Hamilton, maar vooral ook de schitterende Seiko tot de verbeelding.
Prachtige klokken zoals je ze daar laat zien.
Ik “krijg” binnenkort ook mijn allereerste chrono, nog nooit eentje voor mezelf gehad.

Veel plezier met deze mooie aanwinsten.
Die Vostok is wel heel apart moet ik bekennen, dat lijkt me typisch een klok die je met de tijd steeds leuker gaat vinden.

Hmm…

Groet,

Nico.

Nico den Haak Schreef:

Hoi,

Ik kan me voorstellen dat je na de inbraak erg
voorzichtig bent geworden.
Zoiets hoop he toch niet mee te maken zeg!

Mij spreken de Vostok, de Hamilton, maar vooral
ook de schitterende Seiko tot de verbeelding.
Prachtige klokken zoals je ze daar laat zien.
Ik “krijg” binnenkort ook mijn allereerste chrono,
nog nooit eentje voor mezelf gehad.

Veel plezier met deze mooie aanwinsten.
Die Vostok is wel heel apart moet ik bekennen, dat
lijkt me typisch een klok die je met de tijd
steeds leuker gaat vinden.

Hmm…

Groet,

Nico.

Die Seiko heb ik nu gisteren en vandaag om gehad, en hij gaat mij steeds meer bevallen :slight_smile: Het is op mijn foto’s niet super goed te zien, maar de subdials hebben een beetje een sunburst effect. De dial bestaat verder uit allemaal kleine vierkantjes, een beetje als een wafer met chips. Als laatste ligt de ring met de indexen net iets hoger dan de dial, waardoor er wat diepte in het horloge komt. Kortom: ik ben er super blij mee :slight_smile: Het enige nadeel is eigenlijk de bandaanzet, want hoewel het er erg mooi uit ziet, is het daardoor lastig een andere band er op te zetten.

Dit is dus ook mijn eerste chrono (tegelijk met de Hamilton), en ik ben nu aldoor allemaal onzinnige dingen aan het timen. Gewoon omdat het leuk is :slight_smile: