Nieuwe aanwinsten Verzamelaarsjaarbeurs

1- Rodania South Pacific Eddy Merckx
Zeer blij mee, goede conditie, alleen loopt-ie te snel, wel +10 minuten per dag.
Met mooi oud bandje voor vaste bandpennen.
Ziet er goed uit met slechts een paar kleine krasjes op de geborstelde kast.
Ik zag dat @vouwfietser een iets andere South Pacific gerestaureerd heeft.
Actie: laten afregelen zodat-ie weer gelijk loopt.


2- Elix
Een lief klein oudje, mooi geguillocheerd en loopt goed.
Actie: Alleen het glas laten vervangen of zelf polijsten.

3- Waltham
Verguld met lange centrale secondewijzer en fraaie kroon. Loopt goed.
Ouderwets bandje voor vaste bandpen.
Actie: nieuw glaasje en wijzerplaat een beetje schoonmaken.

25 likes

Leuk, vooral die Eddy Merckx! :thumbsup:

Mijn beste,

Een aantrekkelijk trio aan horloge-heerlijkheden!!
Je kan er weer even mee vooruit!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Leuke aanwinsten weer, veel plezier ermee!

Zeer leuke klokjes! Heel veel plezier ermee! :+1:

Leuke aanwinsten !

Fijne aanwinsten, alle drie :+1:

Leuke Rodania, dit is die van mij:


was zo:

Met er in een AS1911 die een heel leuke datum snelverzet heeft zie foto, een hefboom die je gebruikt door de kroon in te drukken.

Maar, 10 minuten per dag compenseer je echt niet met afregelen. Meestal gaat het dan om een magnetische of plakkende balansveer. En vaak is een service ook wel noodzakelijk.

3 likes

Hoe zit het met die verzamelaarsjaarbeurs, kom je daar veel horloges tegen of niet? Of zijn het de echte handelaren die wat aan te bieden hebben? Wat ben je zoal aan horlogespul tegengekomen?

@vouwfietser
Ze lijken behoorlijk op elkaar maar ik kan niet zien of er ook blauw zit in jouw wijzers en markeringen. En snelverzet heeft de mijne volgens mij niet. Toch vind ik hem mooi en leuk genoeg om te laten servicen/repareren. Als iemand zich geroepen voelt…

@Jurgen Als trouw bezoeker van deze beurs overkwam het me deze keer voor het eerst dat ik een aantal (aardige) oude horloges spotte bij kramen waar duidelijk te zien was dat het bezig zijn met horloges niet hun kernactiviteit is. Ik kwam nog wel een paar handelaren tegen die ik van andere rommelmarkten ken maar heb daar niets gekocht.

Horloges, het begrip is te ruim.
Denk vooral niet aan dure merken of aan nieuwe en/of fraaie, recent op de markt gebrachte horloges. Wat je daar eventueel vindt is - ik zal maar duidelijk zijn - ouwe meuk. Vintage. En je moet natuurlijk geluk hebben.

4 likes

Leuke klokjes,in een aanmerkelijk betere staat dan ik ze aantref op marktjes.
Zijn de prijzen vergelijkbaar met rommelmarkten?
Glaasje gewoon zelf polijsten is een half uurtje werk,eergisteren nog oud horloge van schoonmoeders onder handen genomen.

Zo was ie

Via korrel 800-1200-2500 en polijstpasta werd het dit




De vlekjes op de laatste foto zijn reflekties van mezelf :grin:

2 likes

erg goed gelukt , Waar halen jullie het schuurpapier van 400 t/m 3000?.Graag een advies.groet

eBay, zoek op “waterproof sandpaper” eventueel aangevuld met de korreldichtheid.

2 likes

Yep, ebay voor fijn schuurpapier maar ook voor koplamppolish, hetzelfde als Polywatch maar in een grotere fles en veel voordeliger!
@Emdee wat een leuke aanwinsten, zeker die eerste twee!

2 likes

www.polyestershoppen.nl daar heb ik het vandaan,kun je losse velletjes kopen,kostte €2,67 incl. verzenden :sunglasses:

1 like

Hoe loopt de Rodania nu?

Beste Paul2all, bedankt voor de snelle reactie. vriendelijke goet Boudewijn.

1 like

BG en HorloG ook bedankt voor het snel reageren op mijn vraag. vriendelijke groet Boudewijn.

1 like

Waterproof schuurpapier met alu oxide in korrel 50-2500 vind je in de gemiddelde verf/schilderswinkel. Sommige bouwmarkten ook. Nat schuren met veel of zelfs onder (stromend) water voorkomt krassen in je glaasje door ophoping van vuil tussen de korrels. Na poetsen met commandant en perfect maken met turtle wax weet je niet wat je ziet!

3 likes

Zie mijn PB.