Hoewel nieuw…
Het eerste horloge heb ik in februari aangeschaft.
Op mijn verjaardag gaan we altijd een dagje winkelen in Groningen (omdat daar mijn favoriete winkel zit), en tijdens het struinen door de stad viel mijn oog op een Bruno Söhnle horloge, model Pesaro 2.
Dit horloge wordt aangedreven door een opgeleukt Ronda 7004.P quartz uurwerk, heeft een diameter van 43mm, aan de binnenzijde ontspiegeld saffierglas, geschroefde kroon.
De wijzerplaat oogt klassiek en opgeruimd en voorziet in:
een grote datumweergave
een kleine seconde en retrograde dagaanduiding
De uren en minutenwijzers zijn voorzien van luminova.
Het opgeleukte deel van het uurwerk bestaat uit de afwerking van de achterkant.
Door de ronde gaatjes kun je nog net delen van de raderen van het uurwerk zien.
Maar aangezien dit maar heel beperkt is, en je er bijkans haviksogen voor moet hebben, is dit volslagen zinloos.
De batterij is ook niet moeders mooiste maar geeft volgens de specificaties van het uurwerk genoeg energie voor 48 maanden gangreserve.
De zijkanten van de kast zijn licht geborsteld en om de kroon heen licht het metaal iets dieper en is glanzend gepolijst, evenals de bovenzijdes van de lange rechte lugs.
De bruinleren krokoprint band is voorzien van een vlindersluiting, geschroefde bandpennen en een speldeknop met de initialen BS. Kwalitatief en qua draagcomfort geen hoogstaand bandje en deze zal ik tzt vervangen door een wat steviger variant.
En op de pols…
Hij staat me gewoon goed.
Dan volgt nieuwe aanwinst nummer 2.
Deze behoeft geen enkele uitleg op het forum en ik heb deze dan ook overgenomen van een forumlid.
Om het toch nog iets spannend te houden eerst het doosje.
En dan de ontknoping…
De Citizen Promaster NY0040-09W
Ik heb getwijfeld over dit klokje omdat ik het niet zo erg fotogeniek vond, maar eenmaal irl gezien… wat een gaaf horloge en ik hoefde er niet eens meer over na te denken.
Ik vind Citizen toch al een fijn merk, maar dat ze zoiets kunnen maken voor zo’n prijs!
Dit had ik eerder moeten weten.
Het horloge bevond zich in een uitstekende staat en als je er zachtjes tegenaan blaast, begint het al te lopen.
Alleen ben ik geen fan van de rubberen band.
Het was mijn intentie deze te vervangen voor een canvas variant, maar kon nog niet echt iets vinden dat mij mooi leek, en wat ik wel mooi vond was in mijn ogen voorlopig te prijzig.
Toch veel naar bandjes gekeken en een leren variant gevonden die mij geschikt leek op de Citizen.
Deze erop gezet en wat mij betreft BINGO!
Nog even de lumetest natuurlijk.
En deze gaat veel gedragen worden dit voorjaar en zomer.
Tenminste, als ik mijn vriendin voor ben want die vindt hem ook helemaal geweldig.
Bedankt voor het kijken en tot spoedig want er is nog wat onderweg.