Nieuwe Aanwinsten

Na de nodige automaten en quartz horloge’s te hebben gekocht ben ik sinds enige tijd ook behept met vintage virus en dat heeft geleid tot de aanschaf van de volgende Seiko’s:

-Als eerste de Seiko 6139-8020 , bouwjaar oktober 1975 met een mooie zwarte wijzerplaat met witte vierkante subdials en volgens de verkoper geheel origineel de foto’s:





en de wristshot

de volgende is de 6139-6012 , voorzien door Rob van een nieuw glas, waardoor de prachtige blauwe wijzerplaat goed te zien is en de foto’s:



Ik kan hiervan nog geen wristshot tonen,daar het pinnetje van de springbar afgebroken is in het gaatje,als iemand een goed idee heeft hoe dit te verwijderen , dan hoor ik dat graag ( zie fotoO

De volgende is de 6139-6002, prachtige goudkleurige wijzerplaat met draaibare binnenring,behalve de kast en het uurwerk is alles aftermarket,maar ondanks en wellicht dankzij deze aftermarketspullen vind ik hem wonderschoon en de foto’:



en de laatste van de Seiko’s en wel de 6138-0030, die dankzij de hulp van Rob weer een schitterend horloge is geworden.Het volgende is vervangen; pushers, drukveren,aandrukring, glaasje en nog het e.e.a. en als klap op de vuurpijl ,ook weer via Rob, een volledige servicebeurt in Engeland.Nogmaals ik vind het een wonderschoon horloge.Rob, nogmaals zeer bedankt voor je vakkundige hulp en de foto’s:
tp://i569.photobucket.com/albums/ss139/Stecor123/P1030077.jpg[/img]






U zult begrijpen, dat ik een gelukkig en blij mens ben.Bedankt voor het kijken.

Mooi hoor (tu)

mvg, Frans

Mooi collecie(tu) De 6139-6002 is waarschijnlijk het eerste horloge met automatische opwinding wat in de ruimte geweest is.

http://www.spacekids.co.uk/spacewatch/

Allereerst veel plezier met deze mooie horloges.
Alleen bij het eerste model denk ik dat dit horloge wellicht aangepast is naar de smaak van de vorige eigenaar.
Het type is een 8030 en is er in twee wijzerplaatuitvoeringen.
Zie deze foto

De subdials van jouw horloge horen eigenlijk goudkleurig te zijn.
Het achterdeksel met de typenummer 8020 hoort bij dit typt 6138.

Mocht ik het mis hebben hoor ik dat graag.
Maar het belangrijkste is dat je blij bent met je nieuwe aanwinsten.

Zeer fraai! Als nieuw!

Mijn beste,

Wel bekome het u met deze begerenswaardige aankoop!!

Het is als het ware een familiereünie, waarbij de familieleden zich steeds de vraag stellen:
“dat is lang geleden, en wat zie je er nog goed uit, mag ik vragen wat is je leeftijd”!!

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze broederlijke horloges.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Mooi spul, maar ik wil de pret niet echt bederven:

6139 heeft 1 subdial, je 6139-8020 is een 6138-8030 met een foute wijzerplaat.
http://uaf13892.ddns.uark.edu/jgauch/photos/watches/chrono_auto/6138-8030/index.html

Als je wil:


en je bent een stuk dichter bij origineel.

mooie horloges, veel plezier ermee.

(bij het 1e horloge lijkt of de wijzer van de onderste subdial geschilderd is. toch maar de verkoper eens aanspreken op zijn zgn. “volledig originele toestand”)

Prachtige Horloges!! (tu)

Veel draag en kijkplezier!!

Groet, Justin

Erg mooie verzameling Seikos(tu)

Deze was ik nog vergeten ,op de 6138-0030 heeft Rob opnieuw de lume aangebracht,kon kiezen tussen groen en blauw en heb dus voor de blauwe lume gekozen en het ziet er prachtig uit.

Rob,bedankt voor je aanbod,maar vindt deze wel goed zo.

Mvg

Stefan