Nieuwe aanwinsten!

Ik moet bekennen dat ik bij mijzelf een voorliefde voor opvallende seventies horloges heb ontdekt. Misschien zijn ze voor sommigen van jullie een beetje te extreem, maar ik wil mijn nieuwe aanwinsten toch even laten zien.

Dit koppel noem ik Bassie en Adriaan. (Maar ik heb ook normale horloges hoor)

Oh, vooral de FL vind ik top!

Menno

thieuster Schreef:

Oh, vooral de FL vind ik top!

Dank je, Bassie draag ik vandaag :slight_smile:
Ik heb alleen het zwarte bandje gewisseld voor een roodbruine kroko, dat past beter bij de wijzerplaat.

Ik ook, en deze vallen gewoon in de categorie “normale” horloges.

Ennuh, duomatic is omdat het datum & tijd is, of automatic die ook met de hand kan worden opgewonden?

Duomatic betekent dat het horloge zowel automatisch als hand opwindbaar is, beide methoden functioneren nog goed.
Opwinden voelt anders dan normaal, omdat de kroon niet ronddraait maar terug veert naar de uitgangspositie. (Net als een ratel uit een doppendoos.)

Twee fraaie horloges! Die FL vind ik helemaal te gek! :slight_smile:

Hoi ik vind Bassie en Adriaan beiden erg mooi.

GR harb

Duidelijk

Prachtig, Favre Leuba is een erg leuk merk, ze hebben zulke mooie en bijzondere horloges gemaakt! Ik dacht trouwens dat Duomatic betekende dat het een automatische uitvoering was van hun horloge met twee veertonnen?

Henrik, ik heb dit ook wel eens gehoord. Maar aan de andere kant heb ik ook iemand gesproken die een duomatic had met maar één veerton. Dus beide varianten lijken voor te komen onder de vermelding duomatic.
meer info zie link:

http://36000bph.com/index.php?option=com_content&task=view&id=26&Itemid=86

Ik weet niet of mijn horloge een of twee veertonnen heeft, misschien kan je wat wijzer worden van de afbeelding van het uurwerk?

1 veerton zie ik zo, maar een tweede?

Leuke horloges, met aparte kleuren op de wijzeplaat!
Waren ze wel voor de Europeesche markt?

Nee, lijkt er niet op. Maar als je het type uurwerk weet, weten we alles!