Nieuwe aanwinsten

Bij deze wil ik nog even een aantal nieuwe aanwinsten laten zien die ik grotendeels via het HF (en binnen de tijdspanne van een week) heb kunnen kopen. De laatste 2 zijn dan ook oude bekenden op het forum aangezien ik ze hier vandaan heb gehaald. De eerste is ook via een op HF zeer bekende grijze handelaar aangekocht, nl William Wien.

Ik begin met de meest basic (en wat mij betreft de mooiste) versie van de Oris Frank Sinatra serie. Toen ik deze zag wist ik eigenlijk direct dat ik hem wou hebben. Na nog wat research gedaan te hebben kwam ik er achter dat hij ook wel een erg mooie prijs had. En aangezien hij niet meer gemaakt wordt was het ook een redelijke unieke kans om hem alsnog nieuw aan te schaffen.

Daarnaast zag ik de op het HF zeer bekende Mooren New Vintage te koop staan. Na redelijk lang twijfelen heb ik uiteindelijk een bod gedaan en zodoende deze kunnen bemachtigen.

En zoals zo velen vind ik het ook wel leuk om een horloge uit mijn geboortejaar te hebben (en afhankelijk van hoe je rekent voldoet deze daar aan). Toevallig stond deze vintage Seiko (met uitgebreid verhaal op het HF) te koop. Na de hele historie gelezen te hebben heb ik wel nog wat getwijfeld, maar uiteindelijk heb ik hem toch gekocht, ook simpelweg omdat ik het een erg mooi ding vind.

Ik heb hier ook nog een zwart leren bandje met witte en rode stiksels voor gekocht, maar de combinatie met deze nato vind ik ook echt geweldig, dus ik denk dat ik hem hier nog even op laat zitten.

Groeten,
Sven

Lekker bezig :)-D van harte!

Hans

Mooie aanwinstem, gefeliciteerd (tu)

Groeten,

Martin

Mooie aanwinsten op een korte tijd!

Van harte met deze horloges, ze mogen er zijn! :wink: (tu)

gr. Glenn

Vind vooral de Oris erg mooi! Leuke aanwinsten, gefeliciteerd.

Ik vind alleen je oranje bandje jammer :smiley:

Dat is een leuk trio nieuwe aanwinsten. Van harte!

Oris staat voor mij op nummer 1.

Knap gedaan.
De Oris en Mooren, helemaal top.(tu)

Gefeliciteerd! Die Oris heb ik ook een hele tijd overwogen. Zat er nu een kleine beschadiging bij de vier op de kast?

Die Mooren ! weer eens wat aparts!:~

Die Oris en Seiko vind ik heel mooi! Maar die Mooren vind ik helemaal niet mooi… (ontwerp is me veel te onevenwichtig).

Geniet van je aanwinsten!

Roald

Mooie seiko

dreski Schreef:

Gefeliciteerd! Die Oris heb ik ook een hele tijd
overwogen. Zat er nu een kleine beschadiging bij
de vier op de kast?

Ja dat klopt. Op foto’s lijkt het echter meer dan dat het is. Bij de meeste lichtinvallen is het helemaal niet te zien.

Heel mooi, maak vandaag nog eens een foto van die Oris, met de datum 6 op positie 6.
Dat staat ook heel mooi.

sarsippius Schreef:

dreski Schreef:

Gefeliciteerd! Die Oris heb ik ook een hele
tijd
overwogen. Zat er nu een kleine beschadiging
bij
de vier op de kast?

Ja dat klopt. Op foto’s lijkt het echter meer dan
dat het is. Bij de meeste lichtinvallen is het
helemaal niet te zien.

Mmmmmm dat bespeurde ik dus ook op de fotos van wwien. Ze verkochten hem als nieuw ik vond dat een beetje vreemd. Maar het is zo weg te polijsten.

Mooie aanwinsten hoor. Gefeliciteerd. Vooral de Oris spreekt mij aan (op de datumloupe na)

sorcees Schreef:

Heel mooi, maak vandaag nog eens een foto van die
Oris, met de datum 6 op positie 6.
Dat staat ook heel mooi.

Bij deze :

Het is geen open 6 zoals in het andere topic en zo valt het jammer genoeg ook wel redelijk op dat het geen blauwe datumanduiding is, wat misschien het geheel nog wat harmonischer had gemaakt.

Groeten,
Sven

dreski Schreef:

Mmmmmm dat bespeurde ik dus ook op de fotos van
wwien. Ze verkochten hem als nieuw ik vond dat een
beetje vreemd. Maar het is zo weg te polijsten.

De rest van het horloge was gelukkig smetteloos, dus heb ik er niet moeilijk over gedaan.

sarsippius Schreef:

dreski Schreef:

Mmmmmm dat bespeurde ik dus ook op de fotos van
wwien. Ze verkochten hem als nieuw ik vond dat
een
beetje vreemd. Maar het is zo weg te polijsten.

De rest van het horloge was gelukkig smetteloos,
dus heb ik er niet moeilijk over gedaan.

Dat zou ik wel doen. Wanneer je een horloge als nieuw verkoopt mag dit toch echt niet. Een heel mooi horloge. Mooi die art deco stijl in een robuust jasje.

Oris Frank Sinatra mooi! Echt een mooie aanwinst ben zelf echt een fan van Frank, dus had ook wel mooi geweest ook voor mij, maar ja ik wil sparen…

Veel plezier er mee!

3 aanwinsten in een korte tijd, gefeliciteerd. Lijkt me wel moeilijk om dan een keuze te maken, heb zelf de neiging om een nieuwe aanwinst altijd wat meer draagtijd te geven in het begin, maar wat nu als je er 3 in korte tijd aanschaft?

Afijn, zijn wel 3 heel verschillende stijlen, dus meerdere keren per dag wisselen kan natuurlijk ook, afhankelijk van het moment.