Deze maand heb ik vijf horloges gekocht, drie nieuw en twee tweedehands. Het idee hierachter is dat ik er drie ga houden, en de rest doorverkoop. Via eBay, marktplaats en dit forum heb ik de horloges gevonden. Als alles afgeleverd is zal ik wat foto’s plaatsen.
Allereerst was ik op zoek naar een nieuw horloge die ik tijdens het (water)sporten om kan doen zonder dat ik me zorgen hoef te maken om krassen, schokken enzovoorts. Mijn oog is hierbij gevallen op de MRW-200H serie van Casio. Ik heb de MRW-200H-1EV en de MRW-200H-4B besteld. De track en trace vanuit Singapore liet mij zien dat de horloges zondag ons land zijn binnen gekomen. Indien de douane niet moeilijk doet verwacht ik ze in de loop van de week.
De resin horloges lopen beide op een quartz uurwerk, het enige verschil tussen de twee is de wijzerplaat. De 1EV heeft een lume aanduiding en de 4B cijfers.
Het horloge waar ik de minste ‘klik’ mee heb gaat gelijk door naar marktplaats.
Daarnaast heb ik een ‘Winner’ gekocht. Dit ‘Russische’ (het komt natuurlijk uit china) duikershorloge heb ik gekocht voor tijdens het stappen. Ik vind het een stoer horloge waarbij het niet uitmaakt indien hij beschadigd raakt.
Het is een automatisch horloge met een afschroefbare ‘kroonbeschermer’. Daarnaast beschikt het werk over een glazen onderkant, datumaanduiding en twee(!) secondewijzers (deze wijzers lopen echter niet gelijk, iets dat je niet mag verwachten van een C-merk maar desalniettemin irriteert het me mateloos).
Inclusief verzendkosten kostte het horloge €30,-.
Nummer vier heb ik via Marktplaats weten te bemachtigen. Voor €65,- heb ik een zo goed als nieuwe Marina Militare met rubber en nato band gekocht. Dit horloge heb ik gekocht omdat ik groot fan ben van Panerai. Een hommage was voor mij, met mijn huidige studentenbudgetje een leuke aanwinst.
Tot slot heb ik via dit forum een quartz Tissot gekocht http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,2370062 . Ik verwacht hem ieder moment met de post. Als hij er is ga ik hem proberen op te knappen, tegen die tijd zal ik er een apart draadje voor maken.
Daarnaast heb ik een ‘Winner’ gekocht. Dit ‘Russische’ (het komt natuurlijk uit china) duikershorloge heb ik gekocht voor tijdens het stappen. Ik vind het een stoer horloge waarbij het niet uitmaakt indien hij beschadigd raakt.
Het is een automatisch horloge met een afschroefbare ‘kroonbeschermer’. Daarnaast beschikt het werk over een glazen onderkant, datumaanduiding en twee(!) secondewijzers (deze wijzers lopen echter niet gelijk, iets dat je niet mag verwachten van een C-merk maar desalniettemin irriteert het me mateloos).
Inclusief verzendkosten kostte het horloge €30,-.
Toch vraag ik me af, of je wel een echte verzamelaar bent, gezien bovenstaande uitlating.
Elk horloge, dat je mooi vindt, of het nu €10,- of € 10,000 kost is het waard gekoesterd te worden!
Toch vraag ik me af, of je wel een echte
verzamelaar bent, gezien bovenstaande uitlating.
Elk horloge, dat je mooi vindt, of het nu €10,- of
€ 10,000 kost is het waard gekoesterd te worden!
Begrijp me niet verkeerd, ik ben er erg blij mee en zou hem niet kopen als ik denk dat het horloge het geld niet waard zou zijn. In dit geval is t alleen wel zo dat ik een incident met dit horloge minder erg vind dan bij een van mijn duurdere en voor mij waardevollere horloges.
POST, drie pakketjes! Als eerste kwam de Tissot met de brievenbuspost op de mat vallen, binnenkort maak ik hier een apart draadje voor. Met de pakketpost kwamen de twee Casio’s binnen:
Niet alles wat uit China komt, Hendrik is "meuk’ en dat geldt ook voor de horloges.
Naar mijn mening zijn ze (de Chinezen) dat stadium wel voor bij, net als de japanners enkele decennia geleden.
U bent dus uiteindelijk een handelaar in Chineese
meuk?
Casio vergelijken met Chinese meuk. Ga je mond eens spoelen en heb eens respect voor iemands hobby. Toen jij student was kocht je zeker meteen met een Rolex? Ik begon ook met Swatches en Pulsar.
Ik wil graag inhoudelijk ingaan op het verkoop gedeelte. Ik was op zoek naar een sporthorloge, hiervoor heb ik de twee Casio’s gekocht, zoals jullie hebben kunnen lezen zijn ze uit dezelfde serie. Op het moment dat ik ze bestelde had ik ze nog niet om mijn pols gehad en wist ik dus niet welke mij mooier stond. Nu, na de levering, weet ik dit wel; de 4B. Omdat ik maar één sporthorloge nodig heb, verkoop ik nu de andere. Ik zou hem ook terugkunnen sturen naar Singapore maar dan houdt ik met aftrek van verzenden niets over.
Kortom, mijn oogmerk was dus niet winst maken oid, maar drie á vier mooie horloges overhouden! Sorry dat ik niet voor iedereen duidelijk ben geweest, ik hoop dat dit bericht mijn eerste post rectificeert.
Bedankt iedereen die een positieve oprechte reactie heeft achtergelaten (tu)(tu)(tu)!
Ik wil graag inhoudelijk ingaan op het verkoop
gedeelte. Ik was op zoek naar een sporthorloge,
hiervoor heb ik de twee Casio’s gekocht, zoals
jullie hebben kunnen lezen zijn ze uit dezelfde
serie. Op het moment dat ik ze bestelde had ik ze
nog niet om mijn pols gehad en wist ik dus niet
welke mij mooier stond. Nu, na de levering, weet
ik dit wel; de 4B. Omdat ik maar één sporthorloge
nodig heb, verkoop ik nu de andere. Ik zou hem ook
terugkunnen sturen naar Singapore maar dan houdt
ik met aftrek van verzenden niets over.
Kortom, mijn oogmerk was dus niet winst maken oid,
maar drie á vier mooie horloges overhouden! Sorry
dat ik niet voor iedereen duidelijk ben geweest,
ik hoop dat dit bericht mijn eerste post
rectificeert.
Bedankt iedereen die een positieve oprechte
reactie heeft achtergelaten (tu)(tu)(tu)!
zo had ik je post ook geinterpreteerd. maar.netjes v je om t nog even toe te lichten.
proficiat met je aanwinsten. zelf vind ik de gele meer naar mijn smaak. maar de oranje is wel lekker sportief. ook handig voor volgende maand