De afgelopen dagen twee nieuwe aanwinsten mogen ontvangen. X(
De eerste is een Seiko Samurai. Het is mijn eerste Ti.
Mijn eerste indrukken zijn zeer positief.
Het horloge is goed afgewerkt, heeft een erg mooie kleur blauw en heeft een design welke me zeer aanspreekt.
Het (lichte) gewicht is even wennen maar voelt wel meteen beter dan de Sumo die ik eerder had.
Dit horloge kwam uit Japan. In de AD zaten geen foto’s van de zijkanten. Het was dus een beetje een gok maar het horloge is gelukkig in zeer goede staat.
Zeker als je nagaat dat het titanium van dit model best krasgevoelig is.
De tweede is een Okeah re-issue en hebben sommigen hier al zien langskomen in enkele topics.
Een Okeah stond vaak op mijn shortlist en vaak weer niet maar het moest er maar eens van komen.
Het is mijn derde 3133 na eerder een Strela en een Poljot classic gehad te hebben.
Uurwerk
+1 Sumo, handwind + hacking en de Samurai niet
Kroon
+1 Samurai, heeft kroonbeschermer
Bezel
+1 Samurai, Sumo lettertype formaat te groot
Wijzerplaat
+1 Samurai, beter in balans (rustiger)
E.e.a. doorspekt met mijn persoonlijke mening Dit kan zo over enkele weken/maanden weer anders zijn bij mij
Het komt er eigenlijk op neer dat beide horloges heerlijke duikers zijn en niet voor elkaar onderdoen.
Met de Sumo was ik net zo blij toen ik het ontving als met deze. Ook al had ik er een valse start mee (cameltoe was niet goed uitgelijnd met de rest van de dial waardoor de Sumo terug moest naar Japan en ik er een ander voor terug kreeg).
De Samurai spreekt me momenteel aan o.a. door de mooie donkere kleur blauw, de kleur van Ti, het kwaliteitsgevoel en het lichte gewicht.
Misschien hierna op naar een Shogun
Dank! Ik haal de meeste Seikos mbv een broker bij auctions.yahoo.co.jp vandaan.
Daar hebben ze toch vaker de moeilijk te verkrijgen modellen dan op ebay.
Van deze 4 heb ik alleen de BFS daar niet vandaan.
Dank je! De Okeah is bv nog verkrijgbaar bij Poljot24.de.
Hij heeft ze niet meer op voorraad en verwacht pas over een maand of drie deze weer binnen te krijgen.