Hallo allemaal,
Het is weer een tijdje geleden dat ik me nog eens zicht(lees)baar maakte op dit forum. Dit neemt niet weg dat ik niks deed met horloges. Onlangs kocht ik nog een mooie chronograph swiss aan met een Valjoux 7750 met opbouw een Dupoint Duprez werk. Hetzelfde werk als in een Omega Speedmaster Reduced of een BVLGARI of een Girard Perregaux en nog vele topmerken die dit werk ooit gebruikt hebben. Een fraai horloge en eigenlijk helemaal niet duur. Voor zo’n 500€ heeft u zo eentje! Loopt top en ik ben er trots op. Mijn tweede horloge is een Nomos Union ref. 301 met een handopwinder manufacture werk in. Zeer mooi afgewerkt maar dat is ook wel typerend voor een groep Glashütte horloge waarvan de topper een A Lange&Sohne is. Ook dit horloge loopt top en met zijn fijne wijzers en dunne kast zit hij lekker op de arm. Beoordeel u zelf maar! Vriendelijke groeten en nog een mooie zondagmiddag!
Gefeliciteerd met de NA’s
Ik waardeer een Nomos en een klassieke dressy chronograaf met rechtvormige pushers altijd. Gefeliciteerd met je aankopen en veel plezier er van.
Maar dit verwarde mij:
De Valjoux 7750 is geen modulaire chronograaf, het is een geïntegreerde cam & lever chronograaf die z’n oorsprong in de Venus 188 vond.
Dubois-Depraz maakt modules die bovenop bestaande uurwerken worden gemonteerd. Ikzelf ben geen fan van modulaire chronografen, puur omdat een Speedy Reduced die ik ooit had een breekbaar pokkeding bleek te zijn omwille van het uurwerk.
In de Speedy Reduced werd de Dubois-Depraz module bovenop een ETA 2890 uurwerk geplakt, wat op zich wel weer hele mooie robuuste dunne uurwerken zijn.
You must choose… Wat is het nu, een Valjoux 7750 of een basis uurwerk met Dubois-Depraz module? Want een module op een 7750 lijkt me niet mogelijk.
Ik kon helaas aan je foto niet goed zien wat voor chronograaf het was, dus vandaar de vraag.
Orion volgens mij, erg mooi.
Het zou wat ze mij vertelde een Valjoux 7750 zijn met daarop dit werk. Kan ook best zijn dat het is wat u zegt hoor. In elk geval een heel mooi horloge maar zoals u zegt, geen schatje voor een horlogemaker. Ook de Omega Reduced is geen vriendje van een Omega horlogemaker. Nu ja, ik ken een plaats die het wel wil onderhouden. Het blijft een mooi horloge en ondanks de waarde is het voor mij van grote waarde.
Zoals gezegd, een Valjoux 7750 heeft geen module meer nodig. Dus als het een Valjoux is heb je in ieder geval een bomb-proof uurwerk in je horloge wat zeker OK te servicen moet zijn.
Ach, de waarde doet voor mij niet ter zake: Bubbelglaasjes, klassieke kasten en klassieke pushers maken nu eenmaal erg charmante horloges. Mooi is mooi, denk ik altijd maar weer.
Van harte met je aanwinsten & véél draagplezier!
Wat mij betreft verdienen beide horloges wel wat betere (goed belichte en scherpe) foto’s. Vooral de eerste. Even in het daglicht opzoeken, dat gaat al een stuk schelen en tegenwoordig kun met elke smartphone prachtige foto’s maken.
Ik heb nu eigenlijk geen idee waar ik naar kijk, sorry …
Gefeliciteerd met beide mooie horloges. Veel plezier ermee.
Gefeliciteerd
Wat ik kan vinden heeft deze een DD 4500 op een 2892.
Mijn beste,
Een mooie Dubbelslag!!
Ik wens je er een aangename tijd mee.
Orologio Signaturis Temporis
Zo denk ik er ook over. Elk horloge heeft voor iedereen een andere waarde. Je krijgt zelden wat je vraagt. En ik vraag niks, ik verkoop zelden eentje!
ik ga mijn best doen om betere foto’s te nemen. Met mijn mobieltje lukt het niet. Het is een prulletje in vergelijking met de vorige. Het enige positieve is dat hij in 17 minuten volledig opgeladen is, daarmee houdt het dan ook op!
Prachtige Nomos, helemaal mijn stijl .
Even naar buiten.
Goed (dag)licht is dé truuk voor een betere foto! Meestal …
Erg mooi zo’n “grande date”! Van harte met de mooie aanwinsten (en de uitstekende smaak)!
proficiat met de aanwinsten, veel draagplezier!
Top een Nomos in de collectie, heb mezelf dit weekend ook voorzien van een Nomos
ik vrees dat er nog zullen volgen. Ik heb een erg kleine pols en dit horloge is geschikt voor dunne polsen omdat de kasten ook erg dun zijn zitten ze beter dan bij iemand die de ganse straat bij elkaar kan vegen