soms heb je van die dagen, dan komt er een week of 2 niks nieuws binnen, en soms 2 tegelijk. Gister was zo’n dag. Na de voorjaarscollectie de deur uitgedaan te hebben en van pure ellende snel een smartwatch gekocht om het gat op te vullen, is daar ineens de zomercollectie
Beide min of meer bekend, beide ook weer anders.
De Breiling Colt GMT 41 mm. Eerder gehad in de blauwe uitvoering maar net iets te lichtzinnig weer weg gedaan. Nu de zwarte uitvoering met alle Breitling goodies: Bling, Bling en super helder saffieglas, maar ook de rider tabs, de fraaie opgelegde cijfers, de radiaal(?) bewerkte wijzerplaat, de bescheiden GMT wijzer en de kloeke bezel en waterdichtheid. Met de verse service en 2 jaar garantie een mooie deal! Gelukkig niet op een bracelet, maar op een leren band met gesp, deze maar even vervangen door een sailcloth
De Grand Seiko Spring Drive Midnight Blue
Eerder heb ik de GMT variant hiervan gehad, maar de goudkleurige wijzer stoorde me op de verder inktzwarte (blauwe) wijzerplaat. De Kast vond ik eerder wel prachtig met de mooie welving aan de bovenzijde en de afwisseling met de meer natte delen. Spring Drive is toch wel mijn favoriete GS uurwerk! wat een prachtige combi van techniek en looks. En ook heerlijk is de ratel bij het handmatig opwinden. De goedkoopste versie van een Spring Drive, zonder poespas in de bracelet, en dat komt mooi uit want die gaat er toch meteen vanaf