Nieuwe aanwinsten

Loop je lekker in de binnenstad van Leeuwarden en ligt er bij Siebel een Tissot V8 Chronograaf in de opruiming. Mijn vrouw begon al te lachen toen ik in de etalage stond te kijken. Tissot stond nog op mijn verlanglijstje. Ik heb nog niet helemaal door hoe ik een foto kan meesturen maar die houden jullie nog tegemoet. Er zat ook een mooie geschenkdoos bij met een boekje over de historie van Tissot. Erg leuk.

Onlangs ook bij de Aldi een TWS Campeon gekocht voor 100 euro. Is een mooi horloge. Het is een kopie van de Tag Heuer SLR. Qua vormgeving dan. De wijzerplaat is anders, maar de band en de kast zijn nagemaakt. Ik wist het niet toen ik het horloge kocht. Maar toen ik hem om had dacht ik dat het wel een erg bekend model was. Even gekeken op de site van Tag Heuer en ja hoor. Daar stond ie.

Ik ben een liefhebber van de Formule 1 en de Moto GP. Ik vind de merken die verbonden zijn met de motorsport dus leuk. Vandaar mijn voorkeur voor Tag Heuer.
Die zijn al zo lang aan de Formule 1 verbonden.

Vandaar dat ik ook graag nog een Tissot wilde. Die zijn al jaren verbonden met de Moto GP.

Foto’s houden jullie nog tegoed!

Groeten en alvast een fijne jaarwisseling toegewenst.

Paul
Leeuwarden

Die heb ik ook. Eén van mijn favoriete klokjes. Veel plezier ermee. (tu)

Hallo TAG,

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Een nieuwe klok is altijd leuk!
Misschien heb je hier wat aan bij het plaatsen van de foto’s:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340
Dan kunnen we ook meegenieten:).

Groeten, Tom Vreeken.

Bedankt Tom,

Dit gaat zeker lukken. Ik zal er zsm mee aan de gang!

Paul
Leeuwarden

http://cgi.ebay.at/TISSOT-V8-MotoGP-T36-1-886-92-Edelstahl-Chrono_W0QQitemZ150196338555QQihZ005QQcategoryZ9259QQcmdZViewItem

is dit hem toevalliG?

Hij lijkt er wel op , maar de wijzerplaat is helemaal zwart. Heeft een wat ouderwetse uitstraling.

Groet,

Paul

Dit is de Tissot

En dit is de TWS van de Aldi

Groet

Paul
Leeuwarden

zien er allebei leuk uit, gefeliciteerd.

Groet Arno.

Hallo Paul,

Mooi, toch gelukt met de foto’s, zie ik. Vooral de Tissot vind ik mooi, al heb ik iets tegen de seconde wijzer (het T-vormige uiteinde vind ik niet zo mooi, maar dat is persoonlijk). Hij heeft een mooie klassieke uitstraling.
Het Aldi horloge ziet er toch wel iets “goedkoper” uit, in mijn beleving. Al is 100 Euro niet duur voor een 12 uurs chronograaf met datum en alarm.
Zijn ze beide mechanisch en hebben ze een glasbodem?

Groeten, Tom Vreeken.

Het zijn beide quartz horloges. Als je de TWS in het echt ziet valt het wel mee met de uitstraling. Maar de Tissot is inderdaad veel mooier. Ik vond de TWS leuk omdat het ook saffier glas heeft en 200 mtr waterdicht is en veel functies heeft.

De rest van de ALdi serie waren automaten.

Ik vind mechanische horloges erg mooi maar ik ben een beetje huiverig voor het onderhoud. Toen mijn schoonvader nog leefde kon ik een beroep op hem doen, want hij kon ze wel repareren.

Het makkelijke van Quartz is dat je hem uit de kast pakt en omdoet. Maar het “leeft” niet.

Groet,

Paul
Leeuwarden

Die Tissot is erg mooi. Ik heb het nieuwere model.

Welke jij hebt is niet meer zo makkelijk bij de gewone juwelier te vinden. Echt een buitenkansje. Veel draagplezier.