Deze week heb ik twee hele mooie horloge’s mogen ontvangen.
Ik zal beginnen met mijn kleinere aankoop. Een heel apart dress horloge met blauwe sunburst wijzerplaat.
Het is een Orient Bambino V3. Het horloge heeft een automatisch in-house uurwerk zonder hacking of handopwinding. Het horloge komt op een zwart rundslederen bandje, het bandje is een beetje stijf maar dat zal wel verbeteren. Dit is mijn eerste horloge van het Japanse Orient. Het horloge is goed afgewerkt en met veel oog voor detail. Qua prijs kwaliteit verhouding ben ik zeer tevreden. Een review zal zeker volgen.
Mijn tweede en grote aankoop is een duiker. Een horloge met zilveren wijzerplaat en Lunette van het merk Longines. Het zal zeker niet de eerste Hydroconquest zijn die langskomt op dit forum. Maar wel een van de weinige met de zilveren wijzerplaat. Met een diameter van 41mm draagt het horloge zeer elegant. De vorm en details van het horloge zijn zeer gebalanceerd en maken dit horloge sportief met een bepaalde élégance. Het uurwerk bevat een door Longines gemodificeerde ETA 2824-2. Duidelijk met een hoger frequentie dan de Orient. En met een Waterdichtheid van 300m kan dit horloge elk avontuur aan. Ik ben alvast zeer tevreden en zal iets meer tijd nodig hebben om een volledig en uitgebreide mening te kunnen hebben over dit horloge.
Mooi hoor. Zo’n Bambino gaat er in mijn collectie ook bij komen. Heel veel plezier met deze nieuwe aanwinsten. Welke ga je dragen. Altijd een probleem wanneer je 2 horloges tegelijkertijd besteld
Die Bambino heb ik ook nog gehad, magnifiek horloge voor de prijs.
En de Longines is gewoon heel mooi met deze kleur wijzerplaat.
Veel draagplezier toegewenst met je nieuwe aanwinsten.
Gekregen van mijn groot moeder toen ze een horloge kreeg bij har Mercedes-benz.
Altijd handig om een horloge doos te hebben waneer je bij jeouders thuis komt.