Nieuwe Aevig Corvid

Niks mis mee toch?

Review kun je hier lezen…

2 likes

Nou, de plaats van de kroon… (en dat op Koningsdag)…

Grt. Marco

1 like

Is niks mis mee maar ook niks waar ik stil van wordt!

Ook Gobert is not impressed.

1 like

Mi. niks met de kroon op 2… :wink:

Meh… Niet mijn kopje koffie… Kroon positie is ook “bijzonder”

Review heeft gelijk, ik had 'm liever rond 11.5mm dik gezien met 100m WR. De Lume versie in handen gehad, en toen erg mooi gevonden in December, maar na de Balaur wat gedragen te hebben ben ik tot de slotsom gekomen liever polished horloges te dragen dan brushed of bead blasted, of tenminste iets met mooie overgangen tussen die twee.

Ga het dus eerlijk gezegd gewoon niet doen, en ik moet weer denken aan de Mühle Glashütte Lunova. Da’s drie keer zoveel geld, maar wel een mooier field horloge. Of aan de andere kant van het spectrum, de doodsimpele Bulova 1940 Military met UHF Quartz… Die is simpel, plat, maar ergens interessanter van kast.

Ik ben in ieder geval wel fan, haha.

Nu heb ik wel het vermoeden dat ik het idee van een field watch leuker vind dan het daadwerkelijk dragen van zo’n horloge. Net als bij racehorloges.

Maar die met zwarte wijzerplaat vind ik wel chique.

Ik twijfel ook een beetje.

Ik ben enorm fan van de manier waarop Aevig klassieke stijlen interpreteert op een moderne manier, en heb dan ook elk model tot nu toe. Ik heb me alleen nooit echt aangetrokken gevoeld tot field watches: ik vind ze in het algemeen wat saai.

Hoewel dit, gezien de aantrekkelijke wijzerplaat, veruit de minst saaie field watch is die ik ken, weet ik niet of me dat over de streep trekt.

Ach, uiteindelijk zal er toch wel eentje z’n weg naar mijn horlogedoos vinden.

1 like

Bah…