Nieuwe (alweer wat oudere) aanwinst; 1977 Seiko Lord Quartz 7853-5010

Deze Seiko is alweer enige tijd in mijn bezit maar heeft zich op dit forum nog niet laten zien. Gerestaureerd naar zijn originele staat, deze 1977 Seiko ‘Lord Quartz’ 7853-5010. Ik heb er nog geen tweede van kunnen vinden online, ik denk daarom dat hij redelijk zeldzaam is. Deze hangt nog lang om mijn pols.

Het horloge verdiend in mijn collectie een eervolle vermelding vanwege zijn precisie: 3 seconden achter per maand (3 maanden geleden gezet op de atoomklok, nu 9 seconden achter) en dus vermoedelijk minder als een minuut per jaar…

Een applaus voor deze beauty :wink:

Mijn beste,

Proficiat met deze nostalgische verworvenheid!!
Een prachtige Seiko met een unieke, memorabele uitstraling, welke zijn charme nog lang zal bewaren.
Ik wens je er veel genoegen mee!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Die is heel mooi, volgens mij had ik die ooit eens op marktplaats voorbij zien komen? Hij ziet er helemaal niet “gedateerd” uit, kan in deze tijd nog prima :slight_smile:

Groeten van mijn twee 7546 quartzen :slight_smile:

En een nederige groet van mijn 7830-8020T Seiko Quartz dresswatch.
Mooi klokje! Ik kan die vierkante kasten erg waarderen

het heeft echt en alleen maar te maken met het jaar `77.

Laat ik nu ook 33 jaar jong zijn. Ben ik nu ook Vintage???

jammer dat jij hem hebt maar ik misgun hem mezelf niet hoor:-)

Veel plezier ervan, een klok uit een droomjaar!

Mocht ie het hazenpad ooit moeten kiezen,…ik blijf uit `77 komen!!!

En jij bent ook redelijk zeldzaam, Jaap :wink: Ik houdt het in mn achterhoofd, maar geloof niet dat deze zal gaan …

Wow zeer stijlvol, hou hem in ere, je ziet ze nog maar zeer zelden.

groeten van een andere quartz Seiko, maar dan moderner.

Overigens niet meer te koop, ik ga er denk ik spijt van krijgen.

Ook een prachtige klasieker, Erik. De Sports 100 serie spreekt me wel aan, en dan met name de vintage 70’ers en vroege 80’ers. Kan deze moeilijk pijlen, ik schat 1985? Titanium? Jammer dat ie niet meer beschikbaar is :wink:

Mijn dagelijkse maatje is een oud Seiko automaatje en hij
lijkt wel een beet op de prachtige LM-Quartz.

Groeten uit MOKUM

Mooie en duidelijk afleesbare aanwinst!
De Seiko van ehwatch mag er ook zijn!

Klopt:) Daarom draag ik het horloge ook graag, en het is ook nog eens vrij plat, dat vind ik in het algemeen érg prettig bij horloges.
In de eerste instantie doet het horloge aan als een dresswatch, maar het past ook erg goed bij casual heb ik ondervonden…

Helaas is je foto niet meer zichtbaar, ben wel benieuwd…

:sunglasses: He da’s dan wel heel erg vreemd want ik heb de foto via mijnalbum.nl
naar deze site geplaatst en ik kan het horloge wel héél goed zien !!
Breek nou m’n klomp dat ga ik even uitzoeken.:#

groeten Nitram.

Hele mooie aanwinst! Ik mag die 70’er en 80’er jaren dress-quartzen graag zien. En heel bijzonder hoe goed die het blijven doen.
Ik hoop dat je er heel veel plezier van zult hebben!

noot: ik zag op eBay

een witte Lord 7853 staan…