Deze Seiko is alweer enige tijd in mijn bezit maar heeft zich op dit forum nog niet laten zien. Gerestaureerd naar zijn originele staat, deze 1977 Seiko ‘Lord Quartz’ 7853-5010. Ik heb er nog geen tweede van kunnen vinden online, ik denk daarom dat hij redelijk zeldzaam is. Deze hangt nog lang om mijn pols.
Het horloge verdiend in mijn collectie een eervolle vermelding vanwege zijn precisie: 3 seconden achter per maand (3 maanden geleden gezet op de atoomklok, nu 9 seconden achter) en dus vermoedelijk minder als een minuut per jaar…
Proficiat met deze nostalgische verworvenheid!!
Een prachtige Seiko met een unieke, memorabele uitstraling, welke zijn charme nog lang zal bewaren.
Ik wens je er veel genoegen mee!!
Die is heel mooi, volgens mij had ik die ooit eens op marktplaats voorbij zien komen? Hij ziet er helemaal niet “gedateerd” uit, kan in deze tijd nog prima
Ook een prachtige klasieker, Erik. De Sports 100 serie spreekt me wel aan, en dan met name de vintage 70’ers en vroege 80’ers. Kan deze moeilijk pijlen, ik schat 1985? Titanium? Jammer dat ie niet meer beschikbaar is
Klopt:) Daarom draag ik het horloge ook graag, en het is ook nog eens vrij plat, dat vind ik in het algemeen érg prettig bij horloges.
In de eerste instantie doet het horloge aan als een dresswatch, maar het past ook erg goed bij casual heb ik ondervonden…
He da’s dan wel heel erg vreemd want ik heb de foto via mijnalbum.nl
naar deze site geplaatst en ik kan het horloge wel héél goed zien !!
Breek nou m’n klomp dat ga ik even uitzoeken.:#
Hele mooie aanwinst! Ik mag die 70’er en 80’er jaren dress-quartzen graag zien. En heel bijzonder hoe goed die het blijven doen.
Ik hoop dat je er heel veel plezier van zult hebben!