Nieuwe Aramar: De Arctic Marine

Als opvolger van de vorig jaar gelanceerde en gelimiteerde Aramar Arctic Ocean I en II kom ik nu met de Aramar Arctic Marine in blauwe en zwart. De continue vraag naar dit model heeft mij doen besluiten om een totaal nieuwe versie op de markt de brengen. Gebouwd door een andere fabrikant (gelukkig zijn de perikelen omtrent de lume op de eerste serie nu verleden tijd!) en dus ook nieuwe specs, van de blauwe in dit geval :

Miyota 9015 automatisch uurwerk
Functies:
uren en minuten
centrale seconde wijzer

datum
Kast: 316L Roestvrij staal
Kastbodem: 316L Roestvrijstaal, geschroefd met Aramar logo.
Diameter: 42 mm x 50 mm
Hoogte: 13 mm
Gewicht: 200 g

Kroon: geschroefd met Aramar logo
Wijzerplaat: blauw, pantone 282c
Glas: Saffier glas
Bezel: 316L Roestvrijstaal, aluminium inlay, blauw pantone 282c
Wijzers en uren aanduidingen: Super lumed, vintage beige, pantone 4675c
Bandwijdte: 22 mm
WaterRes: 500 meter/1650 voet 50 ATM volgens DIN
Band: 316 L roestvrijstaal, 22mm aanzet
Gesp, 316 L roestvrijstaal, met veiligheidssluiting en Aramar logo

De prijs is op een scherpe 249 euro uitgekomen, waar ik zeer blij mee ben en gezien de reacties en pre orders meerdere met mij. Ben benieuwd naar jullie reacties (en ja…ik weet dat het een hommage aan de bekende Snowflake is…)!

jpg images

capture

online photo storage

Wat voor problemen waren er met de lumen van de eerste serie en wat was de oplossing?

Hele puike klok!(tu)

Coole klok, 50 ATM volgens DIN! en goodlooking!

Voor 249 Euro mag er eigenlijk weinig gemekkerd worden vind ik.

Groeten,

Noel.

De wijzerplaat van de eerste serie, de Arctic Ocean I en II, werd door een andere fabrikant gemaakt als de wijzers. Dit gaf een kleurverschil wat de ene mooi vond en de andere niet. Bij de huidige versie is alles in een kleur, wat ik zelf ook het mooiste vind.

Zou echt wel een topper kunnen worden!

Wel een paar vragen:
De afwerking van kast en band zien er haarscherp uit, hoe wordt dat in het echt? Ik bedoel, de Arctic Ocean vind ik net als de Steinhart Ocean One best matig afgewerkt. De end links worden bij fabrikanten in het lagere segment vaak niet strak/slecht passend gemaakt.

Wanneer verwacht je een prototype te hebben?

Hoe ben je tot 50ATM waterdichtheid gekomen? Heeft hij een heliumventiel?

:}:~:}:~:}

Waar mag ik me inschrijven en wat is de verwachte levertijd?

Wees gerust, ik heb eerst een aantal sample cases bekeken, die zien er werkelijk subliem afgewerkt uit. Prototype heb ik eind van dit jaar in handen.

500m waterdichtheid is zonder helium ventiel. Het type kast dat gebruikt wordt is stevig genoeg om 500m aan te kunnen.

Inschrijven kan via aramar.nl en de levering is in Februari 2015.

Top! Ik ga me inschrijven op de Marine blue B)-

Gefeliciteerd

Goedkoop! Mooie ronde lugs. Dat zal het draagcomfort goed doen.

“(en ja…ik weet dat het een hommage aan de bekende Snowflake is…”

Waarmee alles gezegd is…

Zag 'm al voorbij komen op Facebook, goed bezig!
Niets mis met een strak afgewerkte hommage voor zo’n prijs toch?

Gr. Erik

Oef, ik vind de blauwe weer erg trekken… het blijft een mooi ontwerp. Hoe zit het met de pearl. Steekt ie uit, zit ie verzonken, glad met de bezel, afdekglaasje, of wat anders?

Dit is wel een gave klok! Mmmmm… Heb ik ruimte in mijn kist?

Ja, graag 1 X een blauwe svp!

Mooie klok, goed uurwerk, nette prijs (tu)

Ziet er goed uit (tu)

Niet om te bashen, maar puur uit belangstelling: Hoe ver moet je eigenlijk van het ontwerp , van in dit geval de snowflake, vandaan blijven om geen gedoe te krijgen met Tudor?

Die blauwe is erg aantrekkelijk. Ben benieuwd naar de real life fotos.

Ben ook wel benieuwd naar de foto’s, wat is de kleur van de lumen? Ik vind het hier net als in de nieuwe Breitling Galactic beetje zalmroze, dat zou jammer zijn maar smaken verschillen. Jammer dat zelfs de tekst “rotor self winding” is overgenomen van Tudor, duh, dat weet ik ook wel, maar ja, er zijn wel meer merken die overbodige teksten op een wijzerplaat zetten, superlative chronometer blabla enz, en toch heb ik er eentje;)

Heel gaaf horloge (tu)…ben benieuwd naar de “real-life” foto’s