Nieuwe Asymmetric RGM 222-RR Railroad Watch


.

.

The cal. 921 has 21-jewels and was produced in larger numbers than the cal. 923, which has 23-jewels and a slightly higher level of decoration. It’s estimated less than 4000 of the cal. 923 were made.

The somewhat generically shaped steel case is 41mm with a screw-down back and onion-shaped crown.

Price and availability

The Model 222-RR with a cal. 921 is priced at US$5900, while the same with a cal. 923 costs US$7900.

-> Artikel

1 like

Zo, dat lijkt me irritant!

1 like

Niet alleen irritant maar die subdial over de cijfers heen is echt :poop:

4 likes

Ben fan van de tilted dials, maar de Longines Avigation A7 1935 is beter gelukt qua dial. Prijs zit ook beter bij Longines.

Info:

1 like

Het lijkt mij op de een of andere manier wel handig, kijk toch altijd een schijne blik naar de dial dus heeft wel nut dan. Die afgekapte 5 en 7 is wel totaal bagger.

2 likes

Afgekapte cijfers geen probleem als het mooi gedaan is net als hier.

Lijkt me wel dat je dit horloge rechts moet dragen. :thinking:

1 like

Neen, links. Ontworpen zodat piloten de tijd goed konden aflezen zonder hand te moeten loslaten.

1 like

Deze lijkt me meer geschikt voor een ouderwetse binnenkant van de linkerpols.
Zoals mijn vader zijn horloge nog altijd draagt. :wink:

1 like

Zou mooier zijn geweest wannneer ze wat dichter bij het origineel waren gebleven, die zwarte dial is mooi en clean.

Je hebt gelijk, :thumbsup:

Ik raak altijd in de war van dit soort uitvoeringen…:upside_down:

wat moet ik mij daar bij voorstellen?

Hebben ze die vast met de andere hand?

Piloten kunnen de tijd aflezen zonder handen te moeten loslaten van de stick.

En ook handig voor machinisten.

Het idee is leuk en kan ook zeker functioneel zijn. Maar die afgekapte cijfers zijn een absolute dealbreaker. Bij de Longines nog erger dan bij de RR-Railroad watch omdat er bij de Longines twee (storende) subdials aanwezig zijn.
Echt geen gezicht zo :worried:

Dan mogen ze die bij de NS allemaal wel zo’n klok geven, kunnen ze eens een poging doen om op tijd te rijden
:triumph:

Het is net alsof je live naar een bevalling kijkt.
Eerst iieuw en gadver… daarna joh het heeft eigenlijk wel wat.

1 like

ehhh, dealbreaker voor mij vooral de prijs om mee te beginnen. Of vindt iedereen die WEL normaal ? :slight_smile: