Nieuwe band aan de Seiko Sumo; eens wat anders

Twee weken geleden was ik op zoek naar een (super) oyster voor mijn oude Seiko 6217 duiker en kwam terecht op de Photobucket-pagina van Harold Ng (Yobokies). Geen super oyster voor mijn horloge, maar wel een hele interessante velcro band voor aan de Sumo!

Ik ben gek op mijn Sumo, maar soms vind ik het allemaal wel heel zwaar. Een rubber band (zoals aan de oranje Sumo) vind ik niet mooi, dus de stalen band bleef er gewoon aan. Totdat ik onderstaande velcro band vond.

Besteld, en vandaag in huis. Een aanwinst: mooi afgewerkt, zelfs met een dun laagje zacht geweven stof tussen de band en de onderkant van de kast! Een mooi ‘oog’ waar het uiteinde van het klittenband doorheen moet, met ‘SEIKO’ er op. Kortom, een aanwinst en een aanrader. Voor alle duidelijkheid: een Sumo heeft een lugbreedte van 20mm. En de band is er ook alleen maar in 20mm.

Menno

Een foto, van de site van Harold. Ik neem aan dat hij het niet erg vindt dat ik deze foto gebruik!

En zo ziet je horloge er opeens heel anders uit. Mooi! (tu) Dit kan niet anders dan prettig dragen. Mijn ervaringen met dit soort banden zijn in ieder geval positief.

staat m prima deze band. krijgen we nog een wristshot te zien om het geheel wat beter te bekijken.
mvg arie.

Hierbij vers van de pers twee wristshots.

Menno

Erg mooi staat deze band er zéker bij!
Groetjes,
Sander