Nieuwe band Nomos. Suggesties?

Ik heb besloten mijn Nomos voorlopig niet te verkopen, ben er blijkbaar nog niet klaar voor :smiley: Ik zoek nu een nieuw bandje om het horloge enigszins tot leven te wekken, want ik raak inmiddels toch een klein beetje uitgekeken op de shell cordovan band. Nu ben ik benieuw naar jullie mening over de volgende combinatie, en eventuele andere suggesties (tot +/- €100).

De Nomos:

Band die ik momenteel op het oog heb:

Aan een ander horloge:

En dan gooi ik er misschien nog een vouwsluiting aan. Zeg het maar, wat vinden jullie ervan? Andere ideeën?

Als het dan een exoot moet zijn, zou ik de kleur rustig houden en voor de grijze variant gaan. Misschien is rog ook wel mooi.

Succes!

+1 voor de vouwsluiting, buiten dat ik het altijd wel wat extra klasse vind geven blijven mijn banden er ook beter mee. Qua band, ik ben meer van de alligator achtige banden dan van de slangenprints. Heb geen concrete suggesties, maar daar zijn er zoveel van te vinden…

Ik weet het niet…zo’n Nomos is mooi, maar ook al hang je er een exotische band aan, echt spannend gaat het nooit worden…

Nomos heeft mooie suede banden, op onderstaande site kosten ze € 45,-.

http://www.uhrband24.com/nomos-strap-suede-beige-buckle-p-1569.html?language=en

Volgens mij heb ik hier op het forum iemand gezien met een Nomos club op een bundstrap.
Ziet helemaal mijn smaak, maar zag er toch niet verkeerd uit.

Mesh vind ik persoonlijk wel passen.

De slangenprint vind ik eerlijk gezegd geen gezicht.

gr.
Han

Probeer eens een Camel van Di Modell.
Het type Camel heeft meerdere kleuren, maar ook bijna van dezelfde zoals door jou al als exoot afgebeeld. En Hagedis in dezelfde lichtbruine kleur zou ook mijn voorkeur hebben.
Door de jouw afgebeelde exoot heeft m.i. een net iets te grove structuur, waardoor de aandacht net ff teveel naar de band wordt geleid i.p.v. naar het prachtige horloge.

Zenith* Schreef:

Nomos heeft mooie suede banden, op onderstaande
site kosten ze € 45,-.

http://www.uhrband24.com/nomos-strap-suede-beige-b
uckle-p-1569.html?language=en

bij zo een ingetogen klokje vind ik een rustig bandje juist mooi matchen.

druk doen kun je altijd nog met je hulk :wink:

Han R Schreef:

Volgens mij heb ik hier op het forum iemand gezien
met een Nomos club op een bundstrap.
Ziet helemaal mijn smaak, maar zag er toch niet
verkeerd uit.

Mesh vind ik persoonlijk wel passen.

De slangenprint vind ik eerlijk gezegd geen
gezicht.

gr.
Han

Dat was ik :wink:
Maar ik denk dat dat alleen mooi is bij de club, als je het al zou willen. De club is toch een wat sportiever, jeugdiger model van Nomos. De originele Nomos banden zijn super, maar als je toch iets anders wil proberen, misschien een mat grijze croco of een Shell cordovan band van forumlid jankoxxx?

Vind de originele band er oneindig beter bij passen dan die bruine adder.
Als je op band uitgekeken bent, dan kan je wellicht beter maar helemaal afscheid nemen van de Nomos. Een Nomos leent zich absoluut niet op te pimpen.

Iedereen bedankt voor de feedback. Afscheid nemen van het horloge is voor mij momenteel geen optie, er is blijkbaar weinig interesse, en ik vind hem nog steeds prachtig. Het probleem van de banden is dat ze helaas 19mm moeten zijn, waardoor een hoop niet kan. Een mooie alligator is eventueel wel een optie, maar ik heb al horloges die aan zo’n beest hangen :wink: Ik ga eens rustig denken en afwegen.

Dit horloge moet aan een platte band vind ik, en als je dan eens gek wil doen
zou ik voor een paar tientjes wat canvas bestellen bij Timefactors.
Goed warm wassen en je hebt lekker 19mm canvas(tu)(tu)(tu)

Tommaat Schreef:

Han R Schreef:


Volgens mij heb ik hier op het forum iemand
gezien
met een Nomos club op een bundstrap.
Ziet helemaal mijn smaak, maar zag er toch niet
verkeerd uit.

Mesh vind ik persoonlijk wel passen.

De slangenprint vind ik eerlijk gezegd geen
gezicht.

gr.
Han

Dat was ik :wink:
Maar ik denk dat dat alleen mooi is bij de club,
als je het al zou willen. De club is toch een wat
sportiever, jeugdiger model van Nomos. De
originele Nomos banden zijn super, maar als je
toch iets anders wil proberen, misschien een mat
grijze croco of een Shell cordovan band van
forumlid jankoxxx?
http://i1129.photobucket.com/albums/m511/tomasgro
eneveld/IMAG0355.jpg

mooie combi!