Nieuwe band op vintage Citizen

Beste HF’ers,

Ik heb laatst via MP een mooi horloge gekocht, maar wil graag het bandje dat er aan zit veranderen. Nu is mijn vraag aan jullie: hebben jullie tips en/of opmerkingen voor het type en kleur bandje? Zelf zit ik te denken aan een zwarte lederen band, maar ik laat me ook graag verrassen/inspireren door jullie ideeën! Kort samengevat: zijn er nog mooie combinaties te maken met een witte wijzerplaat? Ik ben benieuwd naar jullie suggesties :slight_smile:

Ik weet niet of je op de hoogte bent van het feit dat je een mumbai special gekocht hebt? :zipper_mouth_face:

2 likes

Oeiii dat klinkt niet helemaal goed. Wat houdt dit precies in?

Dat houdt in dat dit horloge in deze vorm niet uit de Citizen fabriek gekomen is. In India worden veel Seiko’s en Citizens (maar ook andere merken) voorzien van een andere wijzerplaat, maar soms worden ook andere uurwerken in andere kasten gebouwd. Als je geluk hebt, heb je wel een Citizen kast met een Citizen uurwerk.

Een weggever in deze is de term Japan Made op de dial. Dat staat nooit op een Seiko of Citizen wijzerplaat.

3 likes

Interessant, daar was ik niet van op de hoogte! Gelukkig heb ik er niet al te veel voor betaald en blijf ik het een mooi horloge vinden, ook al is ie dus niet “echt”. Volgende keer maar via HF een horloge kopen ipv MP… :wink:

Meestal zijn de achterdeksels gelijk aan deze.

Mogelijk dat je wel een standaard Citizen/Miyota uurwerkje in dit horloge hebt. Maar zoals @scudo al aangaf, is het ook mogelijk dat er een Chinees uurwerkje in zit van veel mindere kwaliteit.
Als je het horloge leuk vindt, dan moet je hem lekker dragen. Je leert ervan en als je er niet teveel voor hebt betaald valt de schade wel mee. De volgende keer inderdaad een leuk horloge via het forum aanschaffen.

2 likes

De.heren hierboven hebben je al genoeg info verschaft… misschien dat je de achterdeksel eraf kan krijgen(met een rubberen balletje linksom draaien en wat druk op de deksel geven) zodat je kan zien of er een Citizen uurwerk inzit. Mijn ervaring en wat ik heb gelezen is dat deze ‘mumbay specials’ vaak ook snel kapot gaan(hoop het niet voor je).

Een tip voor de volgende keer: Maak een topic aan hier op HF en vraag gewoon of het klopt…mocht je een specifiek model van Citizen of Seiko zoeken laat maar weten…ik heb best veel Citizen’s en ook wat Seiko vintage.

Ontopic: een zwarte lederen band zou wel mooi staan :+1::grinning: … veel plezier met het horloge :+1:

1 like

Goede informatie voor de volgende keer, dank voor de tips allen!

1 like