Nieuwe band voor mijn SEAMASTER

De mesh band is wel bekend neem ik aan, mbt de draagbaarheid vond ik hem aan dit horloge te zwaar (het horloge geeft te weinig “tegengewicht”), dus eens wat anders geprobeerd … eeeeeeeeeeeeerg lang gezocht



Super, past heel goed bij het horloge, en in mijn ogen mooier dan de mesh.

Ruud

Ik vond de mesh veel mooier…

ziet er mooi uit (tu) , de mesh is niet verkeerd maar deze staat idd beter op deze klok.

Nivelacuso Schreef:

Ik vond de mesh veel mooier…

Ik ben het met Hans eens…maarre het is natuurlijk jouw horloge dus…

Tja, de mesh is ook mooi, maar m.i niet zo draagbaar door dikte en gewicht. Aan een plo-prof, mark 2 speedy, kortom wat zwaardere horloges zit dat beter.
Ik droeg deze Seamaster om die reden (te) weinig en daar ik mijn horloges (zeker de blijvers) ook echt wil dragen op deze uitgekomen.

Deze staat m.i. mooier…

Ik vind dit ook wel wat hebben Leen. Maar (nu ga ik me even op glad ijs begeven en mijn Gilde met je Omega vergelijken) zou je niet eens een mooie lederen band overwegen? De kastvorm en kleur van de plaat van mijn Gilde komt zeer overeen met die van jou en ik vind (maar dat is natuurlijk persoonlijk) deze band erg goed staan:

Henrik,
Ik heb weleens een (2 eigenlijk, een keer een zwarte en een keer een donkerblauwe) lederen band eraan gehad, staat ook wel (zal eens kijken of ik er nog een foto van kan vinden), maar ik vind over het algemeen een metalen band aan een sportief horloge mooier staan/passender.

Ik heb recentelijk een zelfde Seamaster gekocht en een paar vraagjes:

De subwijzerplaat bij de 9 heeft een klein wijzertje. Wat is de functie hiervan? Ik denk dag/nacht aanduiding maar ben niet helemaal zeker.

Verder weet ik niet of mijn exemplaat helemaal in orde is, ik heb mijn twijfels.
Als ik de chronograaf heb gebruikt en daarna gereset staat de centrale oranje wijzer van de chronograaf op de 12. Tot zover okay. Zonder dat ik de chronograaf nu weer activeer loopt de centrale oranje wijzer van de chronograaf kort met de tijdsaanduiding mee. Stopt veelal bij de 5 (loopt dus circa 5 minuten mee) en loopt dan ook niet verder. Lijkt me niet normaal of moet je deze Seamaster op een speciale manier resetten?

Wie heeft de antwoorden voor mij?

Naadloos Schreef:

Ik heb recentelijk een zelfde Seamaster gekocht en
een paar vraagjes:

De subwijzerplaat bij de 9 heeft een klein
wijzertje. Wat is de functie hiervan? Ik denk
dag/nacht aanduiding maar ben niet helemaal
zeker.

Verder weet ik niet of mijn exemplaat helemaal in
orde is, ik heb mijn twijfels.
Als ik de chronograaf heb gebruikt en daarna
gereset staat de centrale oranje wijzer van de
chronograaf op de 12. Tot zover okay. Zonder dat
ik de chronograaf nu weer activeer loopt de
centrale oranje wijzer van de chronograaf kort met
de tijdsaanduiding mee. Stopt veelal bij de 5
(loopt dus circa 5 minuten mee) en loopt dan ook
niet verder. Lijkt me niet normaal of moet je deze
Seamaster op een speciale manier resetten?

Wie heeft de antwoorden voor mij?

Bezit is het einde van het vermaak.

Het kleine wijzertje (bij 9 uur) is een 24 uurs wijzer en geeft inderdaad de dag en nacht uren aan, grijs (onderkant) zijn de daguren en blauw geeft dan uiteraard de nacht aan.
Dat de oranje wijzer meeloopt hoort niet, waarschijnlijk is hij gewoon aan een servic beurt toe.

Veel plezier trouwens met dit in mijn ogen, erg mooie horloge.

Mooie band, Leen.

Alhoewel ik de Mesh ook wel erg mooi vond staan aan dit horloge.

Staat op mijn wish-list dus als je er ooit vanaf wilt…:smiley: