In 2018 kocht ik m’n Speedmaster uit het geboortejaar van m’n zoontje met het doel deze ooit door te geven. Nu draag ik de Speedmaster met enige regelmaat en wilde ik nog een mooie leren band. Geïnformeerd bij Omega wat de originele band kost en daarna een hoop gewikt en gewogen, maar niet gekocht.
Nu raakte ik in gesprek met een collega van mij over horloges en ik vertelde hem dit verhaal. Hij vroeg wat ik mooi zou vinden. Ik zeg ‘Een zwarte alligatorband en het liefst zo klassiek mogelijk’. ‘Double Ridged?’ vroeg hij.
‘Ja, dat vind ik het mooiste. Zoals de klassieke Omega-banden.’
‘Die ga ik voor je maken’, zei hij.
Vandeweek heb ik de band gekregen en ik ben meer dan in m’n nopjes met de band.
Zwarte Alligator, double ridged, volledig rembordé, anti allergische liner en een mooie zadelsteek.
Nu ben ik behoorlijk kritisch maar ik vind 'm echt supermooi geworden. Het maakt het horloge nog completer dan alleen de stalen band. Ik hoop dat ik 'm ooit ook door kan geven aan de kleine man…
Heel verhaal maar de foto’s spreken voor zich…
Ziet er profi uit!
Mooi!!!
Heel fraai:+1:
Zit die collega ook op het forum?
Mooi geworden!
Mooie band! Vakwerk! Ik ben wel benieuwd hoe ie op het horloge staat…
Nee, collega zit niet op het forum.
don’t mind the scratch…
Ik vind het zo mooi klassiek geworden met de ridges… zoals ze vroeger waren…
Oh mooi zeg! Gefeliciteerd!
Fantastisch!
Heel mooi bandje! Staat echt super op de Speedmaster.
Staat m goed
Knap werk hoor. Het lijkt erop dat er een Omega vouwsluiting op zit? Ik heb nooit helemaal begrepen wat de gedachte achter het ontwerp is. De band gaat immers naar binnen en niet naar buiten…
Ik denk dat het is om zo weinig mogelijk staal op de huid te voelen en de gaatjes de band op zijn plek houden.
Bij Tagheuer doen ze het met een knijpmechanisme wat een betere afstelling heeft.
Omega heeft ook een micro-afstelling voor finetunen.
Geen originele vouwsluiting van omega maar wel een vouwsluiting idd… Ik vind het persoonlijk erg prettig. De kans om het horloge te laten vallen met omdoen is ook een stuk kleiner en zo nog een aantal voordelen…
M’n collega heeft het leer bewust wat langer gelaten aan de binnenkant waardoor het de vouwsluiting overlapt en niet op de huid komt en dus
heel prettig draagt…