Nieuwe banden van Seiko (Seichu): De moeite waard?

Hoezo, niet durven? Wat heb je te bieden dan? Wil je er 80 voor? Of 100?

Dit lijkt me vrij standaard. Nu ben ik er onlangs in geslaagd om niet af te rekenen en gewoon de site te sluiten. Het was een overwinning.

Heel af en toe zit er iets “ok” tussen. Maar het overgrote merendeel van wat ik daar besteld heb, doet hun naam wel eer aan. Cheapest.

1 like

120? 140?

Dat heb ik laatst gehad met een Breitling 806 re-edition op C24.

1 like

Slechts een klein verschil in prijs :grimacing:

Op chrono heb ik het ook al vaak voorgehad, maar dat ligt vooral aan dat ik altijd mijn medemens wantrouw en het moeilijk heb met dit soort bedragen aan vreemden over te maken. Hier heb ik op het forum al eens iets aangekocht, maar dat lijkt altijd veiliger. De winkel blijft m’n voorkeur genieten, maar dat beperkt het natuurlijk grotendeels tot nieuwe spullen.

Er moet een reden zijn waarom die bandjes 8 dollar kosten :slight_smile: Maar voor het verschil tov een band van 150 euro probeer ik eerst de cheapies wel. Vooralsnog zijn m’n zulu’s daarvandaan eerder vuil dan versleten. Met lederen bandjes overigens omgekeerde ervaring.
Ruim 100 euro verschil vind ik behoorlijk stevig, voor een stoffen riempje. Als dat 10 euro aan stof is en 20 euro aan staal lijkt me het al veel. Rest 70 euro. Stuk arbeid. “Development” :slight_smile:
Eindstand, volgens mij verdienen ze er flink aan. Vraag me hierbij altijd af of er niet meer zou worden verdiend als ze voor 50 euro worden aangeboden, dan zet je volgens mij veel grotere aantallen weg…m

1 like

Er was wel vertrouwen en bijna een prijsvoorstel gedaan om dichter bij RRP uit te komen (was een ZGAN 806) maar toch vastgehouden aan mijn principe om niet boven RRP te betalen, ook niet als het maar een paar honderd euro is.

1 like

Klopt, maar voor 12-15 Euro heb je kwalitatief erg goede NATO’s van een paar adressen, inclusief seatbelt-NATO’s voor nog een tandje meer.

Dat je die 140 ballen banden niet wilt proberen, dikke prima, maar de goedkoopste shizzle op de markt is het andere uiterste. :slight_smile:

Ik heb daar ook erg veel last van. :+1:

1 like

Ik was ook van die mening tot ik er enkele bestelde bij WB… wat een genot om te dragen :innocent:

2 likes

Nah, gewoon niet mijn ding. Rare flappen overal, niks voor mij.
Heb het meerdere jaren geprobeerd hoor, met verschillende horloges, maar ik blijf bij staal.

1 like

Wat bandjes betreft ga ik tot het gaatje… :drum:

1 like

Niets mis mee. Ik ben ook voor staal maar ik kan het nu iig apprecieren…

Hee, wat ik me bedacht: Heeft er hier iemand daadwerkelijk zo’n band in handen gehad, en zijn ze lang genoeg? Of liever gezegd: Wat is de lengte in centimeters? Want NATO’s waarbij de lengte niet voldoende is om het laatste stuk terug te vouwen in de hardware, die moet ik niet hebben.

Hey… er staan er twee in het blauw! :joy:.

Hier ben ik het mee eens, kreeg er een bij mijn SLA057 en ik moet wel eerlijk zeggen dat het bijzonder comfortabel draagt. Of €180 te veel is weet ik niet maar als ik €180 een beige kan kopen doe ik het gelijk. Dus ik heb het er wel voor over (maar ja… heb ook last van het horlogevirus🫣)

Je kan bij deze banden het laatste stuk terug vouwen (polsomtrek 22 cm)