Nieuwe banden van Seiko (Seichu): De moeite waard?

Is er iemand bekend met de nieuwe banden van Seiko (Seichu)?
Zijn die hun geld waard? Kosten namelijk zo’n 150 Euries bij losse aanschaf.
Is er misschien iemand die onlangs een SBB237 of een SPB239 heeft aangeschaft?
Of weet iemand een goedkoper adresje, ik heb er wel zo’n 60 Euro voor over.
Hieronder wat plaatjes, zijn overigens wel prachtige Seiko klokjes.

Fabric_Straps_a
Fabric_Straps_b
img1
img2

2 likes

Wauw jij wil ons echt matsen!

3 likes

Hoezo, misschien heeft iemand zo’n klok gekocht maar vind die Nato’s niets en heeft inmiddels een stalen of rubber band aangeschaft. Dan mats ik jou inderdaad met 60 smackers omdat die anders in je laatje blijft liggen :sunglasses:

Door nog niet de helft van de verkoopwaarde te bieden? Ja matsen man!

Succes in de zoektocht

2 likes

Hartelijk dank voor je fijne reactie :kissing_heart:

1 like

Mooie bandjes zeg, ook al heb ik er zelf weinig mee (staal only).
:point_down:t5: (verkoop-blablapraatje)Plakwerk van de Seiko site:

De stoffen banden zijn vervaardigd met een traditionele vlechttechniek uit Japan, genaamd Seichu. Seichu vlechtwerk staat in de Japanse cultuur bekend vanwege de rijke textuur en kleurtinten, zoals bijvoorbeeld te zien is in een traditioneel ‘obijime’, de decoratieve band van een kimono.
Deze nieuwe horlogebanden hebben naast de unieke Japanse esthetiek en textuur een treksterkte die bijna vier keer zo groot is als die van gewone stoffen Seiko-banden*. Hun sterkte en hoge weerstand tegen slijtage veroorzaakt door zon en zee voldoen aan de hoge normen voor Seiko’s duikershorloges. Bovendien hebben de banden dankzij het unieke geweven patroon een flexibiliteit en luchtdoorlatendheid verkregen die een maximaal draagcomfort garandeert.
*Gebaseerd op onderzoek uitgevoerd door Seiko.

Seiko gespje, golfje erbij, keurig :ok_hand:t5:

3 likes

Cheapest NATO straps :grimacing:

4 likes

Hahaha ik wilde het net zeggen!

Dit is een leuk alternatief voor als je goedkoop wilt gaan en ook wat meer reliëf in je band wilt, maar verwacht niet hetzelfde draagcomfort als de banden van Seiko. Ik heb er alleen pas-ervaring mee. De NATO van seiko zit echt heel stevig in elkaar en voelt heel comfortabel. De band is wel erg dik, waardoor het horloge (dus gebruik aub niet het woord klokje :wink:) wat hoger op de pols komt te liggen. Helaas te hoog naar mijn mening.

De AD vertelde mij ook het verhaal wat @FransT zojuist heeft ge-quote. Speciaal is het, maar is het €150 waard? Dat mag ieder voor zichzelf bepalen, maar het is wel meer dan €60 waard vind ik. Banden van merken zelf zijn nu eenmaal prijzig. Aftermarket veelal goedkoper.

6 likes

Alleen daarom al voor mij geen nato bandjes.

:confounded: de horror. Gaat je horloge ineens een cm de hoogte in.

(Ja, ik weet van de trucjes en de nato`s met normale pinnen)

7 likes

Bij dunne Nato’s heb ik er geen problemen mee, zoals bij mijn Hamilton KFM. Die band is heel erg lekker. Maar zodra ze dikker worden is het inderdaad minder briljant. Die Nato van Cheapest Nato Straps is grappig voor zo af en toe, maar ook die vind ik al te dik… laat staan die OEM nato van Seiko haha.

2 likes

Zal zeker geen match voor de Seiko zijn, maar wellicht een alternatief als niemand voor 60e z’n Seiko band wil offeren :grimacing:

Die dikkere nato’s van Cheapest vind ik acceptabel qua kwaliteit, ben wel benieuwd naar deze nieuwe soort. Zou ik ze op een horloge van >2000€ gebruiken? Maybe not. Op een SKX? Sure.

2 likes

Mooi

daar om de pols!

2 likes

Ze zijn heel stug, waardoor het niet heel comfortabel draagt. Hardware is wat dun, maar zal niet snel breken. Voor mij was het ook een gok. Voor dat geld wilde ik het gokje wel wagen. Ik zal ze niet vaak dragen, want ik neig steeds meer naar staal, maar voor zo nu en dan het best leuk.

1 like

Bij Bouman de hoofdprijs van 180 euro, de Olfert is wat billiger
image

Gewoon schaar er in om die extra flap er af te halen. :sunglasses:

2 likes

Toch is het loopje op jouw foto best strak? Een Zulu NATO is ook al wat dikker. Denk dat ik ze wel ga proberen, alleen ff kijken welke kleur. Best leuke smaakjes!

2 likes

Ja klopt. Je kan het gelukkig wel terugloopen. Dat kan bij de Seiko niet, alhoewel ik dacht dat de een kleine verandering hadden aangebracht. Een van de keepers hebben ze iets groter gemaakt, zodat je alsnog de band daar in kan stoppen. Bij de “eerste generatie” was dit geloof ik niet.

Ze hebben inderdaad leuke kleurtjes. Die mosterdgele moest sowieso komen en heb daarnaast nog een donkerblauwe.

Ok, nog een fotootje voor je motivatie :stuck_out_tongue:

3 likes

Klokjes met een Nato zijn nooit mooi.

3 likes

Bedankt voor de tips.
Die mosterdgele op Cheapestnatostraps was ik nog niet tegengekomen. Zelf maar een mooie gesp op naaien want die Zulu gespen vind ik persoonlijk niks. Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de originele, dus wie er nog één in z’n laatje heeft liggen…
… en praten over de prijs kan natuurlijk altijd :sunglasses:

Leuk verhaal. Maar joh, lubberen die gaten van die banden nou wel of niet? Want anders hou ik het even op de vier maal minder trekkracht-hebbende NATO’s van ome MirosTime.

Ik heb twee bandjes van Cheapestnatostraps gekocht voor onder andere m’n 18mm lugs van de Smith’s. En iedere keer dat ik dat doe denk ik “wat een lubberende rommel, niet weer doen”, dan verstrijkt er twee jaar, vergeet ik dat weer, bestel ik er weer eens eentje, en lubberen de gaten weer uit na vijf minuten dragen.

Cheapestnatostraps verkoopt in mijn optiek veel banden die, eh, niet aan mijn kwaliteitseisen voldoen. Dan liever een Samurai-kimono-gordel-band voor veul te veul geld.

Ik heb een SPB153 die ik op zwarte Miros nato heb gezet. :slight_smile: Maar daar zat een siliconenband bij. Evengoed, als ik zo’n stoffen band had liggen kreeg je 'm niet voor minder dan retail, want da’s nou typisch iets wat je in de doos wilt houden voor wanneer je dat horloge besluit te flipperen. :slight_smile: Sorry man, ik sluit me bij ome @Drebin aan.

2 likes

Na die 60,- piek durf ik ze bijna niet meer aan te bieden bij je… :grimacing:

1 like