Nieuwe bandjes, nieuwe foto's!

Toen ik mijn SRP043 aanschafte wist ik al dat hij in de toekomst zou worden gecomplementeerd met een NATO band, aangezien ik erg gecharmeerd ben van de looks van een duiker op NATO. Na het doen van enig onderzoek was er duidelijk een adres dat er met kop en schouders bovenuit stak: Eddie Platt’s Timefactors.
Daar heb ik afgelopen week dus twee (zwart en grijs) NATO’s gekocht om af te kunnen wisselen, maar ook gewoon eens te proberen of het bevalt.

Ik moet zeggen dat na een paar dagen draagplezier ik erg tevreden ben over de NATO’s van Timefactors. De goede reviews hebben mijn verwachtingen dubbel en dwars waargemaakt. De bandjes doen zeer stevig aan, zijn nauwkeurig en mooi geweven en hebben een zeer gunstige prijs/kwaliteit-verhouding.

Wat trouwens een beetje jammer is, is dat de lugbreedte van de SRP043 ‘slechts’ 20mm is, wat erg weinig is voor zo’n robust horloge. Met de stalen band valt het niet zo op omdat die ook vrij solide aandoet, maar een 20mm NATO valt toch een beetje schlemielig uit tegen zo’n forse kast.

Wat minder te spreken ben ik trouwens over de horlogebandenwisseltool
http://www.uhrenwerkzeug.de/html/armband_arbeiten.php?id=0090af
die ik gekocht heb. Ik koost met name voor deze omdat hoopte wat kwaliteit in huis te halen (ik ben mij bewust van de Bergeon tools dus dat is geen discussie waard:)). Echter brak de doorn al af bij het verwisselen van de tweede spring bar. Het leek wel op een potloodpen waar het stiftje vanaf brak. De tweede springbar ging wel wat moeilijker los maar ik heb zeker geen brute kracht gebruikt. Mijn grootste klacht wat dat betreft is overigens dat ik de webshop heb gemaild met dit probleem en zij mij nog steeds geen reactie hebben teruggestuurd.

Zoals beloofd: foto’s!

Bij doorgeboorde lugs heb je zo’s bandwisseltool helemaal niet nodig!

Die nato’s zien er inderdaad erg stevig uit! Jammer dat de verbreding die de originele band heeft, niet met een nato te realiseren is. Een Bund staat misschien ook mooi. Of leer, maar dan 22 of 24 welke je passend maakt bij de lugs.

Staat hem idd goed, mijn voorkeur gaat wel naar de zwarte!

Duikers met nato : top, ik wissel ook vaak tussen een bond, zwarte, grijze en donkergroene nato op mijn sk013. Die zijn allemaal via Timefactors gekocht, superfijne nato’s.

Heb ook nog een tan liggen van RLT, wat minder fijn maar de kleur bevalt me wel.
Met een natoband maak je snel van je duiker een mooi matchend dressertje, maar uiteraard kun je er ook gewoon mee het diepe in! :slight_smile: Wat pics opgehengeld…

Mooi idd, duikers met nato. Ik heb er ook een:

Je had gewoon de pen in het gat kunnen steken de de band veel makkelijker los kunnen krijgen. Goede les voor de volgende keer.
Nato op een duiker is zeker fijn, op het strand geen last van zand tussen de sluiting van de band.

Bidle Schreef:

Staat hem idd goed, mijn voorkeur gaat wel naar de
zwarte!

De mijne ook, ik had eigenlijk veel meer verwacht van die grijze en dacht ook dat ik eigenlijk voornamelijk die zou gaan dragen. Hij maakt toch een wat flets geheel op grijs dus zoals het er nu uit ziet komt die op de tweede plaats om gewoon af en toe eens af te wisselen.

robbie409 Schreef:

Bij doorgeboorde lugs heb je zo’s bandwisseltool
helemaal niet nodig!

Die nato’s zien er inderdaad erg stevig uit!
Jammer dat de verbreding die de originele band
heeft, niet met een nato te realiseren is. Een
Bund staat misschien ook mooi. Of leer, maar dan
22 of 24 welke je passend maakt bij de lugs.

Ik had ook al gedacht dat het ook bijvoorbeeld zou kunnen met een paperclip, maar ik wilde die tool kopen met het vooruitzicht dat ik hem voor toekomstige horloges en horlogebanden zou kunnen gebruiken.

Wat ik erg prettig vind trouwens is dat de NATO-band het horloge een stuk lichter (en misschien ook wel comfortabeler) maakt. Dat maakt hem wat prettiger in het gebruik, want het gewicht maakt het horloge wel erg aanwezig.