Goed advies kijken wat er van te maken is een batterij zal toh niet zo moeilijk zijn. maar het vertrouwen is weg jammer
Dat stond niet specifiek vermeldt onder de uit te voeren werkzaamheden, vandaar…
Dat is toch een ETA 988.431/332? Lijkt me stug dat een goede horlogemaker hier geen raadt mee weet.
Een andere kopen is geen optie want het vertrouwen in Breitling is er niet meer en zoals dat gaat ook de liefde voor het merk.
Je moet lezen wat ze schrijven.
Aan een quartz kunnen ze imho sowiezo niet veel aan “herstellen”, dus meestal pluggen ze daar gewoon een nieuw werkje in
En omdat ze die werkjes niet meer hebben, moetn er natuurlijk andere wijzers op, EN een ander achterdeksel…
Nu ik vind het wel erg dat Breitling geen werkjes voor dat horloge meer heeft.
Er bestaan talloze versies van de Aerospace en ook de Emergency is ongeveer hetzelfde, maar ja, misschien zijn er wel minieme verschillen in diameter.
Maar toch, na 14 jaar vind ik het wel erg.
Nu persoonlijk hou ik mijn quartz Breitlings erg goed in de gaten en noteer steeds de datum van de batterijwissel.
Ik beknibbel ook niet op batterijen, zéker niet in een Breitling…
Waar heb je de vorige batterij laten vervangen ? En is hij daarna op waterdichtheid getest ?.
Altijd orgineel batterij vervangen en service incl waterdichtheidstest bij Breitling. Ik ga hier niet mee knoeien
Wat is het serienummer als ik vragen mag??
Groet, Gert jan.
F65062/4777titaan
opd Schreef:
Altijd orgineel batterij vervangen en service incl
waterdichtheidstest bij Breitling. Ik ga hier niet
mee knoeien
Als dat goed uitgevoerd is toen is het des te onwaarschijnlijker dat nu de batterij gelekt heeft. Ik zou hem graag willen zien van binnen.
Gezien,
Weet je zeker dat deze reparatie jou € 2739 zou moeten kosten.
Hij heeft een offerte gehad en zal toch wel kunnen lezen?
Dit is de reactie van Breitling na mijn protesten :
Het spijt ons te horen dat u teleurgesteld bent in Breitling.
Hierbij wil ik u uitleggen dat bij een leeftijd van 14 jaar een horloge ook bij regelmatig onderhoud een grotere beurt nodig kan hebben, meer dan u gewent bent.
Een batterij kan om meerdere technische redenen gaan lekken, dat heeft niet met de kwaliteit te maken. Daarnaast kan het gebeuren dat onderdelen niet meer of moeilijk te krijgen zijn, de fabrikant gaat dan op zoek naar een goed alternatief. In uw geval is dat een nieuw uurwerk. Omdat het een vervangend uurwerk betreft moeten er helaas nog meer onderdelen vervangen worden om alles passend te maken, soms is het beter dit als alternatief aan te bieden dan het horloge af te schrijven. Daarnaast kunnen zij opties weergeven die om cosmetische redenen vervangen kunnen worden, dit staat los van de reparatie. De reparatiekosten van uw horloge is in basis € 1640,= (excl. porto/beh./verz.kosten), al het andere is optioneel.
Wij hopen u met deze informatie voldoende te hebben geïnformeerd en hopen op uw begrip.
Desalniettemin laten wij het horloge ongerepareerd retour komen zoals u verzoekt.
In mijn eerste bericht staat de offerte van Breitling. Details het ik weggelaten
@ hcptdg, ik vraag jou niks.
Was altijd weg van een breitling alleen nooit 1 gehad,maar na dit verhaal en meerdere verhalen die ik gevolgd heb .
Denk dat ik dit merk met arrogantie van de fabriek maar lekker links laat liggen.
Dat hoeft ook niet, dit is een zg forum.
oh ja bedankt
ticothijs82 Schreef:
Dat is toch een ETA 988.431/332? Lijkt me stug dat
een goede horlogemaker hier geen raadt mee weet.
Klopt volgens mij wel uurwerk zit ook in bepaalde Tissot horloges zoals de Superseven etc.
Gr.
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.