Nieuwe batterij voor breitling aerospace titanium

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Tja, dan vind ik het een klantonvriendelijke reactie van Breitling. . .
Heb je papieren van die batterijenwissels ?
Als je alles toch zo volgens (hun) boekje hebt gedaan, mochten ze toch een commerciële geste doen imho. . .

Denkpiste: zouden alle Breitling service centers op dezelfde manier reageren?
Eventueel naar een ander center (buitenland) opsturen. . . maar ja, dan heb je het risico dat die ook zo reageren. 1 kans op 2 zou ik zo zeggen . . .

@opd:

Ik zou zoveel mogelijk horlogemakers vragen, hoe hun denken over het Aerospace probleem. Omdat de som van Breitling dusdanig hoog is, maakt het denk ik niet uit waar deze horlogemaker vandaan komt. Toch is Jan Ubels in Bredevoort een aanrader (tu)

Succes met deze vervelende questie.

Dank voor het advies als hij terug is zal ik eens bij hem langs gaan . Hou je op de hoogte.
Maar ik ga hem niet meer dragen.

Alle papieren van de batterijwissers heb ik nog.
Heb vanavond een email gestuurd naar info@breitling.nl met de link van deze discussie.
Ben benieuwd.

@ opd

Wat die mail betreft, komt goed.
Zou je mij een pb met wat info en je mail adres kunnen sturen?

Mvrg Gert Jan.

Wellicht hebben ze zoveel van deze modellen moeten repareren dat ze door hun onderdelen heen zijn.

Het lijkt mij erop dat Breitling niet zo’n zin heeft om dit horloge te repareren en zich liever richt op modellen waar nog wel originele onderdelen te verkrijgen zijn. Maak de prijs maar belachelijk hoog en de klant ziet ervan af, is ook een strategie…
Succes en ik zou voor een second opinion gaan als het horloge je dierbaar is en anders lekker wat anders uitzoeken :wink:

jantje.vlaam Schreef:

Wellicht hebben ze zoveel van deze modellen moeten
repareren dat ze door hun onderdelen heen zijn.

Als dat het geval zou zijn, dan mag je zeker wel op een coulance regeling rekenen.
Trouwens als het zo hard zou lopen met de onderdelen, waarom hebben ze dan geen grotere voorraad.
Hoe ouder dit model wordt, des te meer klachten komen er imho.

Even een update
Horloge is weer terug zonder gerepareerd te worden door Breitling gezien de kosten.
De kosten opgegeven door de juwelier waren te hoog opgegeven en na tussenkomst van Breitling de excuces andere aanbiedingen etc.
Was echter niet van plan een nieuw binnenwerk te laten monteren dus ongerepareerd retourgekregen.
Heb vanmorgen het horloge geopend en inderdaad geconstateerd dat het batterijtje gelekt heeft.
Bij nader onderzoek is gebleken dat het laatste batterijtje is vervangen door een juwelier die er zelf een niet origineel batterijtje in heeft gedaan.
Echter vanmorgen een nieuw batterijtje gekocht en gemonteerd en voor 5 euro loopt mijn klokkie weer als vanouds.
(Dus helemaal geen nieuw vervangend uurwerk nodig met alle bijkomende kosten ???)

Ziezo (tu)
Goed gedaan; je had toch niets meer te verliezen!
Persoonlijk zou ik het misschien wel nog es door een goede horlogemaker laren reinigen.
Want roestkorreltjes kunnen eventueel later nog voor schade zorgen.

Toch begrijp ik je verhaal niet geheel.
In het begin schrijf je dat je het batterijtje officieel hebt laten vervangen.
Wat versta je dan onder officieel? Je Breitling dealer?
Als hij van die flut batterijen plaatst, dan zou ik bij hem verhaal gaan halen.

Volgens de juwelier en de nota een officieel nieuwe batterij bij Breitling ontvangen en waterdichtheid gecontroleerd. ( 2009 ).
Testijds niet gecontroleerd of hij officieel retailer was en nu blijkt van niet.
Laat het er inderdaad niet bij zitten.

Oke, nu is het me duidelijk.
Succes met de afhandeling…

Mij verbaast het niet na wat mij al ruim 40 jaar geleden overkwam met mijn, toen nog betaalbare, Navitimer. Breek me de bek niet open over Breitlingservice. De reparateur die het naderhand voor mij opknapte sprak van ‘Breitlingtroep’. Ik was blij dat ik hem voor een zacht prijsje, na reparatie, kon verkopen.

Ik vond de prijsopgaaf al schandalig hoog,maar dat tie ut weer doet met een
nieuw batterijtje das mooi om te horen.
Ik zou overigens het advies van Marc-B1 ook zeker aanbevelen.
Ik ben wel benieud wat de prijsopgaaf wel had moeten zijn?

GR harb