Nieuwe bezel Seiko Monster past niet?

Een tijd geleden heb ik een nieuwe bezel besteld voor mijn Seiko Monster. Ik had namelijk een dikke kras en wilde graag een nieuwe bezel.

Vandaag geprobeerd om dit te verwisselen. Kom ik erachter dat de nieuwe bezel helemaal niet past. Hij zit er los op en valt er gewoon weer af, hoe kan dit?

Heb dus de oude bezel er maar weer op gezet…

Op de foto is de linker bezel orgineel en de rechter is de nieuwe bezel. Wat mij sowieso opvalt is dat de gleuven iets anders zijn bij de nieuwe bezel.

Misschien stom van mij hoor, maar moet je de veer niet overzetten. ?

Ja klopt en de rubber ring. Maar hij lijkt wel te groot ofzo…

De veer of de rubber ring ? vaak zit er aan de veer een nok die in een uitsparing aan de binnenkant van de bezel moet vallen.
Lastig om iets over te zeggen al je het niet in handen hebt. :sweat:

@watchagain. Ik snap wat je bedoelt. Ik heb de rubber ring omgewisseld, maar de nieuwe bezel klikt niet vast. Als ik het daarna weer omwissel naar de oude bezel krijg ik de oude bezel er gewoon wel weer op.

Net of de bezel te groot is.

Inderdaad lastig uit te leggen😜

Vreemd zou zo moeten passen, we hadden op kast nummer besteld dacht ik.
Is het niet zo dat die harder aangedrukt moet worden?

Meten is weten… :)… heb je geen schuifmaat bij de hand?

De bezels op elkaar liggen, zie je gelijk of het gat even groot is.

kun je de ring wel helemaal naar beneden drukken? Klinkt alsof de veer de uitsparing in de kast niet haalt.

Dat is zeker belangrijk.
De veer-ring moet goed aangedrukt worden
langs de randen, voordat je de bezel er op zet.( klikt )
Je hoort een duidelijke klik als hij goed zit.

En is het wel een originele Seiko parts bezel ?

@Floris we hadden inderdaad op kastnummer besteld.

Ik denk niet dat ik iets fout doe met de veer of hem harder moet aandrukken.

Als ik de bezel en de veer eraf haal en dan de oude bezel erop zet lukt het wel gewoon.

Het lijkt wel of de groeven anders zijn (zie foto openingspost)

Ah, dat bedoel je met de gleuven :smile:
Lijkt me wel een plausibele verklaring voor het probleem.

@Kwalitijd Precies. Het is moeilijk te omschrijven :stuck_out_tongue:

Ik heb Rob benaderd via de Monsterwatches Facebook. Misschien heeft hij een verklaring/oplossing.
Even zijn reactie afwachten.