Nieuwe bezel voor mijn Certina

Dank voor de reacties. Ik denk dat ik het idd zo laat. Het is ook best stoer. Maar ga wel een bezel bestellen. Het wordt de rode weer. Toch wat meer uitstraling, zoals veel van jullie ook al zeiden.

Mede forummers, na gezocht en gelezen te hebben wil ik ook graag de Bezel van mijn Certina Blue Ribbon vervangen, vandaar dat ik deze Certina topic een kick geef. Echter: waar vind ik een vervanger (anders dan via Certina) die niet meteen een kapitaal kost. Ik heb zitten meten en volgens mij is die 35 mm inwendig en 40 mm uitwendig. Via onze “koop veel voor weinig vrienden” Ali ed heb ik hem niet kunnen vinden. Graag hoor ik jullie ervaringen waar en hoe.

Piet

Voorzichtig geprobeerd om de Bezel te verwijderen daar die ten eerste niet draait en dat wel schijnt te moeten kunnen. Ten tweede om makkelijker de inlay te kunnen vervangen
met geen mogelijkheid los te krijgen. Iemand een idee, of doe ik iets verkeerd? Eerst voorzichtig geprobeerd met een mes op te wippen, daarna 2 messen ertussen en voorzichtig naar elkaar toe drukken. Nix
help!

2 stappen verder: de bezel is los en de onderdelen zijn schoon. De veerring was volledig verroest
wegleggen met zeewater zonder goed te spoelen?? Nu het volgende: ik kan geen losse onderdelen krijgen, Certina wil dat ik het horloge opstuur en dat ze gaan kijken of het klein (100-150 euro zonder de onderdelen) onderhoud is of groot onderhoud. Ik denk wel te weten dat het dan groot onderhoud wordt, terwijl ik alleen een ring en bezel inlay zoek. Wie kan me verder helpen met de zoektocht naar deze delen??

Ik vraag me af of je een losse bezel voor deze Certina kan bestellen. Onderdelen voor het uurwerk en een nieuwe kroon zal wel lukken, maar een bezel?

ik heb ook geen idee, kan hem natuurlijk altijd op laten sturen en kijken wat ze zeggen
maar ik zie zoveel imi bezel inlays dat ik hoop dat iemand een leverancier weet, alleen tot nog toe niet in de juiste maat halaas

gevonden bij Certina / Swatch, werd alleen niet zo verkocht maar moest opgestuurd worden en daar gerepareerd worden. Bezel, ring en veer, kroon met as, waterdicht maken, band eraan 75 euro
Vond ik hem zeker waard, anders was die waarschijnlijk richting schroot gegaan. Oordeel zelf maar of het gelukt is, ik ben der blij mee in ieder geval. En een goed horloge bewaard voor het nageslacht!!

Steal voor 75 euro! Mooi.

Ziet er weer strak uit, en wat is nou 75 Euro? Een keer je tank volgooien en je bent zover. :sweat_smile: