Nieuwe bezel voor Oris

Ik heb een Oris met Pepsi bezel op het oog. Tweedehands, en dat is aan de bezel wel te zien.

Is deze bezel door een nieuwe te vervangen en wat gaat zoiets kosten als ik het door een horlogemaker laat doen? (omgeving Groningen-Zwolle)

Betreft deze klok: http://cf.mp-cdn.net/4c/50/fbe3bb0b2330f4a91764f4ac363c.jpg

Alvast bedankt voor jullie reacties!

mvg,
Bob

Niemand?

Hoi Bob,

Mooi horloge! Heb ik ook eens naar gekeken.

Misschien een open deur, maar ik zou eerst naar een Oris dealer gaan en daar vragen wat zo’n bezel-wissel kost. Dan weet je meteen of Oris die bezel nog kan naleveren (zal wel, schat ik in). Oris heeft een servicedienst in NL waardoor de reparatie geen maanden hoeft te duren (Swatch…)

Officiële dealer in Groningen: http://www.deschatkamer.nl

Als het via de officiële manier te duur wordt, kun je het mogelijk regelen via een horlogemaker. Ik weet niet of een horlogemaker aan Oris-onderdelen kan komen. Misschien is het ook tijd voor een servicebeurt van het horloge?

Gr Ron

Dat is geen pepsi bezel, pespi is blauw-rood :+

Maar wel een mooi horloge(tu) Verder denk ik dat je het gewoon aan Oris zelf of een dealer moet vragen. Als het te duur is gewoon eentje op internet bestellen en laten doen door een goede horlogemaker.

Ding op marktplaats ook gezien. Klok gewoon kopen en naar de dealer ermee. Paar tientjes en klaar.

Heb zelf een bericht naar Oris.ch gestuurd. Ik wil namelijk vragen of het mogelijk ik om een reguliere insert te vervangen door een keramische.
Je zou ook eens op Ebay kunnen kijken, soms worden de inserts ook los te koop aangeboden.

Er zit een Oris servicecentrr in Nederland. Erik Nieuwendaal in Budel. Site is www.nieuwedaal.com. Paar jaar geleden was een lunette voor een Meistertaucher 75 euro.

Overigens de complete bezel. De inlay is niet los te krijgen.

@TheMaestro, als jij een antwoord op je vraag hebt over die keramische bezel, zou jij mij hier ook een berichtje van kunnen doen of het mogelijk is, ik heb hier ook wel oren naar.bedankt alvast

AlcoS Schreef:

@TheMaestro, als jij een antwoord op je vraag hebt
over die keramische bezel, zou jij mij hier ook
een berichtje van kunnen doen of het mogelijk is,
ik heb hier ook wel oren naar.bedankt alvast

Ik zal het via deze post laten weten, wellicht is hier meer interesse voor. op WUS heb ik het ook gevraagd.

supah!