Nieuwe binnenkomer..... Certina DS Cascadeur

De Certina DS Cascadeur, ooit het gezicht van Certina als het ging om de sportieve modellen, stond al lang op de wishlist.

Voor 2 jaar terug, vond ik er een op marktplaats, maar helaas redelijk afgedragen en zonder stalen band, dus ben ik verder gaan kijken, maar helaas zonder veel resultaat.

Echter met wat geluk en hulp van een duits forumlid, heb ik uiteindelijk het gewenste model te pakken gekregen :smiley:
En het mooie is, simpelweg bij een juwelier die er nog 1 in de oude voorraad had :}

Van de week binnengekomen, dus tijd voor plaatjes :+

Er zijn twee kenmerken bij de Cascadeur, die er direct uit springen, als eerste natuurlijk de “bull bars” die over het saffierglas lopen.

En je ziet dat er net een klein beetje ruimte zit tussen glas en staal

Als tweede, de stalen band in de vorm van een motorketting B)-

Het is niet 1,2,3 te zien, maar onder een hoek zie je hoe gedetaileerd de wijzerplaat eigenlijk is (sorry voor de vette vingers)

De achterkant, niet veel bijzonders, maar wel met een diep relief aangebracht (tu)

De lume stelt niet veel meer voor, maar ach, dat mag ook na 17 jaar :wink:

En natuurlijk de verplichte wrist shot :smiley:

Prettig weekend!

Heel stoer ding!!

Gaaf model, vooral de band is top zeg!

Ziet er solide uit zo ‘behind bars’ :smiley:

Stoer ding (tu)

Zo’n bajes watch doet me niks.
Ik vind dat die tralies het zicht op de wijzerplaat belemmeren.
Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Ik vind Certina trouwens over het algemeen een zeer mooi, betrouwbaar en betaalbaar merk.

Gefeliciteerd met de aanwinst, helemaal omdat je het als NOS gevonden hebt(tu)

Het is wel niet helemaal mijn smaak. Mij zouden die bull bars in de weg zitten.
Geef mij maar een koeienvanger:D

Geweldige mooie en gave uitvoering. Als Certina fan is dit genieten

Vel plezier er mee!

Altijd geweldig als je zoiets nos kan vinden bij een juwelier!

Hier nog 'n Certina-fan. Übercool ding, man!:}
Geniet ervan!(tu)
Overigens even puur uit interesse. Ik hoor af en toe wel 'ns iemand over een geweldige nos-vondst bij een juwelier. Ben wel benieuwd hoe dat nou gaat. Kom je zoiets met veel zoeken toevallig tegen op internet, of wat?

TagEd Schreef:

Hier nog 'n Certina-fan. Übercool ding, man!:}
Geniet ervan!(tu)
Overigens even puur uit interesse. Ik hoor af en
toe wel 'ns iemand over een geweldige nos-vondst
bij een juwelier. Ben wel benieuwd hoe dat nou
gaat. Kom je zoiets met veel zoeken toevallig
tegen op internet, of wat?

De Cascadeur was terloops ter sprake gekomen in het gesprek, de ander wist niet eens hoe het model eruit zag dus heb ik een plaatje op internet gegoogled en 'm laten zien, waarbij zijn reactie was “verrek… die zag ik gisteren”

Hij is voor mij teruggegaan naar de juwelier en heeft het horloge voor mij daar gekocht (rekening staat netjes op mijn naam dus ik mag trots zeggen dat ik de eerste eigenaar ben :D)

Van harte met deze onderscheidende Certina!

Verschrikkelijk mooie band zit erop.
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

Mooi horloge hoor , veel draag en kijk plezier!!:~

Gefeliciteerd! Bijzonder horloge met een mooi verhaal. Persoonlijk niet mijn smaak, al is de band zeer fraai!

Proficiat! Apart ontwerp.

Proficiat met je mooie aankoop!

Ik heb dezelfde gehad back in the day.

Dat je deze NOS gevonden hebt is op zich al een unicum!

Blijft een lekkere klok en een aparte verschijning.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Geweldig dat je deze in NOS staat hebt gevonden. Een echte klassieker. Echt knap hoe je dit soort zaken altijd voor elkaar krijgt. (tu)
Nooit meer wegdoen want er zijn er maar weinig die er nog zo mooi uit zien. Het lijkt soms wel of de bezitters van deze horloges zich door het uiterlijk geroepen voelen hem als een G-Shock te gebruiken. Meestal zijn er alleen maar bagger exemplaren te vinden.