Nieuwe ' blijvende' klok zoeken!

Hallo horloge fanatics!

Ik ben Blowie, hier gekomen via mijn ouweheer (genesis). Ik kom hier rond neuzen om wat info op te doen. Ik zat zelf al een jaar op DZVL maar sins kort is de site nogal slecht geworden dus lijkt mij hier de juiste plek om wat info en ervaring op te doen!

Gezien dat ik bijna klaar ben met mijn opleiding, tevens geslaagd ben en een recentelijk een contract heb gekregen bij het bedrijf waar ik op het moment stage loop was ik van plan om een horloge te kopen van mijn eerste salaris. Mijn ouders feliciteerde mij natuurlijk, en gaven me als kado 300 euro voor een horloge, dit omdat ik sins een jaar ook ben gaan intereseren in horloges, met name sportieve horloges, Dus de intentie van mijn ouders was om zo een leuke klok te kopen die een blijverd is, natuurlijk leg ik zelf geld bij.

Omdat ik niet zo thuis ben in alle merken van klokken, maar wel op zoek ben naar een klok die echt bij mij past vraag ik og jullie mij wat tips geven over wat merken en/of bepaalde modellen. Ik heb persoonlijk een Seiko SKX007 en een Seiko Samurai Titanium. Ik heb al het één en ander rondgeneusd voor klokken, merken die mij interreseren zijn: Seiko, Hamilton, Poljot, Zeno, Oris, Fortis. Mijn richtlijn is een chronograaf van tussen de 600 a 1000 euro met misschien een uitschieter naar 1200 euro. Het MOET een automaat zijn (mechanical of automaat zijn beiden goed), en het lieft een model zoals een duiker of een vlieger. Heb zelf al op het oog:

  • Hamilton Khaki Navy GMT
  • Hamilton Khaki X-wind
  • Zeno X-large Pilot Power Resever

Alvast bedankt !

Hallo Blowie,

Alleerst welkom op het forum, wees gewaarschuwd voor al het moois hier.

Wat vind je van de Omega Speedmaster, deze is ook als automaat leverbaar.

VrGr,

Vincent

Mijn ouweheer heeft een speedmaster, vind dat persoonlijk een dresswatch…

Welkom hier!
Het is hier echt een leuk forum, je ziet er veel, je leert er veel (en als je niet oppast, dan kost het ook veel, maar daar ben je zelf nog altijd bij…).
Heb je een camera?? Want we zijn ook gek op fotoos hier.
Veel plezier hier!

Welkom hier op het forum, ik heb ook een paar keer gekeken naar dzvl, maar afgehaakt.

Zelf geef ik niet zo veel om merken, meer om het uiterlijk, maar baal altijd van die achterlijke prijzen die ze vragen voor net dat horloge of gadget die ik graag wil.

Mocht ik over een emmer met geld vallen, die te besteden is aan een horloge komt er waarschijnlijk wel een Hamilton Khaki (Field) om mijn pols, of een Tissot, Citizen, Seiko AArrghhhh, eerst die emmer maar eens gaan zoeken.
Ben nu eerts maar eens serieus naar een Seiko automaat op zoek.

Ik denk dus als je hulp vraagt bij het zoeken, je niet alleen de merken, maar ook de types erbij moet zetten.
Uiterkijk moet je zelf bepalen, maar dan hoeven alleen de specs maar besproken te worden.

Maar ik wens je erg veel plezier en succes met het zoeken, en vinden van je nieuwe horloge

Ten eerste natuurlijk welkom!

Waarom ga je niet gewoon lekker shoppen, alles wat je mooi vindt passen.
Dan komt de “click” waarschijnlijk vanzelf wel, dat ene horloge waarbij je het gevoel hebt van dit is m :smiley:

Succes met je uiteindelijke keuze, geniet ervan (tu)

blowie Schreef:

Ik zat zelf al een jaar op DZVL maar sins

kort is de site nogal slecht geworden

Dat is nogal een uitspraak…

Hoi Blowie,

Alvast gefeliciteerd met je verjaardag en veel plezier met het cadeautje dat je van je vader gaat krijgen ;).

Ik zou een vintage Seiko chrono uitzoeken die goed geserviced is… Die zie je niet veel en het zijn uitgesproken klokken.

Allereerst welkom en van harte met al je successen. :slight_smile:

Je zou eens kunnen zoeken via:

www.chrono24.com
www.thewatchquote.com

Een mooie Stowa flieger vind ik zelf erg mooi en zou wel binnen je budget moeten vallen. http://stowa.de/shop/cgi-bin/lshop.cgi?ls=e

Een mooie Fortis flieger is ook niet slecht natuurlijk. http://www.fortis-watch.com/

Succes met zoeken. Laat 't ons wel nog ff weten wat het geworden is. (tu)

RC Schreef:

blowie Schreef:


Ik zat zelf al een jaar op DZVL maar sins

kort is de site nogal slecht geworden

Dat is nogal een uitspraak…

Maar wel een uitspraak waar ik het mee eens ben. Sinds de nieuwe layout kijk ik nog nauwelijks, het kijkt zeer onprettig. Dit in tegenstelling tot dit forum met haar rustige kleuren en duidelijke opbouw.

Ja, bedoelde het niet negatief (ook al is de site zeer slecht geworden, zit er zelf al bijna een jaar). Anyway, ik ben absoluut niet opzoek naar een dresswatch… en het gaat 99% een nieuwe klok worden, gezien ik zeer kritisch ben. Heb al wat ideeen wat het gaat worden… klokken waar ik al naar een tijd naar uitkijk zijn niet meer als 400 euro, en nu moet ik een klok zoeken voor veel meer gaan uitzoeken, neem dit serieus, ik zie een klok niet als een sieraad, maar als een persoonlijk iets wat bij een karakter persoonlijk past en emoties opbrengt (zoals mijn eerste eigen horloge, een seiko Samurai titanium, met beschadigingen). Denk erover om die ooit eens nieuw te bestellen, dank aan robbie voor de collectie die hij ter beschikking stelt! ben ook zeer gestelt op poljot en hun aangepaste ETA uurwerken dmv het opkopen van oude machines… vind een valjoux met een poljot geen match en geen karakter hebben, maar das persoonlijk.

Ik vind Hamilton een leuk merk met wat eigen smaken en dus een eigen karakter, hoorde dat zeno net niet net wel een merk is, duurt denk nog 2 maanden tot ik mijn beslissing neem (misschien zelfs langer). Zoek een tipische klok wat bij mij past. dus een duiker of een aviator (of GMT zolang die mij smaak heeft). enigste dresswatch die mij interrese heeft is een panerai, maar das buiten mijn budget voor de komen tijd, begreep dat t ook een hype is, als dat is, neem ik mijn tijd tot dat merk goedkoper wordt (zelde als U-BOAT, itiliaans… hoort duits te zijn…). anyway geen haast neem mijn tijd, ik zie het zelfde als de juiste sport auto kiezen, hoeft niet het snelste te zijn, beste, etc… als het maar karakter heeft en mijn smaak heeft… Hint: 350Z… humor japans en plastik…

in ieder geval bedankt voor de tips, hoor graag meer !

Hoi ‘Blowie’.

Allereerst ook namens mij welkom.
Ik denk dat je de goede approach kiest. De zoektoch is misschien wel leuker dan de uiteindelijke aanschaf. Juist door de tijd te nemen kun je de goede keuzes maken.

Wat denk ik het slimst is, is een shortlist maken, inclusief mooie foto’s en daar eens een tijdje naar kijken. Wat ook belangrijk is, is om ze in het echt te passen. Zelf kan ik vanaf een plaatje niet of nauwelijks beslissen.

Groeten,

Martin

Welkom hier, Blowie!
Aan de wijze woorden van MartinB heb ik niets toe te voegen! (tu)